اصول طراحی دفتر و برنامه ریزی اداری

کارایی، رفاه و بهره وری کارکنان از اهدافی هستند که در اکثر محیط های کاری در دستور کار قرار دارند و عامل مهم در دستیابی به این اهداف، برنامه ریزی و برنامه ریزی طراحی دفتر و دکوراسیون مناسب دفتر شما می باشد.

امروزه شرکت ها به ارزش طراحی دفتر در دستیابی به اهداف تجاری خود پی برده اند و به همین دلیل شاهد حرکت گسترده ای در این رویکرد در قالب چیدمان های اصولی، طرح های باز و یا فضاهای اداری کاملا مجزا و مناسب هستیم. ایجاد محیط مناسب به بهره وری و نیازهای شما و افرادتان بستگی دارد. در این مقاله نکاتی را در مورد نحوه ایجاد محیط مناسب هنگام برنامه ریزی چیدمان دفتر خود ارائه خواهیم داد. منتظر یک و دو باشید….

طراحی داخلی و برنامه ریزی دکوراسیون اداری فرآیند هماهنگی عملکردها و مبلمان برای استفاده بهینه از فضا و حداکثر بهره وری است.

اولین نکته در مورد انجام کار است!

مهمترین بخش این فرآیند برنامه ریزی عناصر طراحی دفتر بر اساس نحوه کارکرد شغل است. معیارها از صنعتی به صنعت دیگر و از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت خواهد بود. شما باید به نحوه کار کارکنان خود و فضایی که برای بهره وری و بهره وری نیاز دارند توجه کنید. این به معنای داشتن تعداد لازم اتاق کنفرانس، دفاتر مجزا، فضاهای مشترک و فضاهای مشترک است.

فضاها باید ماهیت کسب و کار را نیز منعکس کنند. برای صنایع خلاق، دفاتر معمولاً مراکز طراحی عجیب و غریب با بسیاری از مناطق دعوت کننده و فضاهای مشترک هستند که برای الهام بخشیدن به ایده های خلاقانه و پرورش رویکرد تیم محور در این محیط طراحی شده اند. آنها در اطراف متمرکز هستند. برعکس، بخش حقوقی که با موضوعات محرمانه سروکار دارد، به محیط خصوصی تری نیاز دارد که در آن مشتریان بتوانند از ذخیره اطلاعات اطمینان داشته باشند.

مطالبی که خواندن آنرا نباید از دست داد!
| طراحی داخلی و طراحی دفتر و نمایشگاه نمای داخلی طراحی دفتر طراحی |

2- در طراحی دفتر کارمندان را در این فرآیند مشارکت دهید!

برای به حداکثر رساندن موفقیت در چیدمان دفتر خود، افراد را درگیر این فرآیند کنید. این به رفع نیازهای آنها کمک می کند و در عین حال به کارمندان احساس ارزش ایده هایشان را می دهد و به آنها در خرید و افزایش بهره وری کمک می کند. اگر در محیطی با تعداد زیادی کارمند کار می کنید، رهبرانی را انتخاب کنید که به نمایندگی از اکثریت عمل کنند.

3- حداکثر نور طبیعی در دفاتر کاری

استفاده حداکثری از نور طبیعی بخش مهمی از افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه است. قرار گرفتن در معرض نور روز کارایی کارکنان و کیفیت خواب را بهبود می بخشد که به نوبه خود باعث بهبود روحیه و کارایی می شود. استفاده از نور مصنوعی در همه جا می تواند تا 35 درصد در هزینه های جاری صرفه جویی کند. پارتیشن های شیشه ای نیز یک راه مفید برای انتقال نور به فضاهای اداری و ارائه جریان مداوم نور طبیعی هستند.

4. محیط انعطاف پذیر را فراموش نکنید.

حتی در حرفه‌ای‌ترین و رسمی‌ترین محیط‌های کاری، مهم است که محیطی انعطاف‌پذیر با زمینه‌های خلاقانه در نظر بگیرید که به کارکنان اجازه می‌دهد انرژی‌های خود را دوباره شارژ کنند.

5. روی مبلمان اداری سرمایه گذاری کنید.

یکی از مهم ترین عناصر محیط اداری مبلمان است، از ارگونومیک گرفته تا مبلمان اداری معمولی یا سفارشی!

سرمایه گذاری مبلمان می تواند طراحی داخلی دفتر شما را از مناسب به استثنایی بهبود بخشد. مبلمان به معنای کاهش بودجه نیست، زیرا کارمندان بیشتر وقت خود را صرف مبلمان می کنند و داشتن مبلمان مناسب زمینه ای است که می تواند تأثیر قابل توجه و ماندگاری بر کارمندان و مشتریان داشته باشد.

مطالبی که خواندن آنرا نباید از دست داد!
روند دکوراسیون آشپزخانه 2022 + عکس و مدل

6. از ذخیره سازی مناسب اطمینان حاصل کنید

ذخیره سازی بخشی جدایی ناپذیر از هر گردش کار در هر محیط کاری است، بنابراین ترکیب مخازن مناسب بسیار مهم است. یک محل کار به هم ریخته می تواند تصور اشتباهی را به مشتریان احتمالی بدهد و بر رفاه کارمندان تأثیر منفی بگذارد.

7- برنامه ریزی برای آینده فضای اداری

نکته آخر این است که از برنامه ریزی برای توسعه آینده اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که طرح شما می تواند برنامه های آینده شرکت را در بر گیرد و تسهیل کند.

نسخه یک و دو – غزاله عزالدین

منبع: buildinginteriorsgroup

همچنین ببینید

تزیین غذاهای ترکی + 20 مدل و عکس

تزیین غذاهای ترکی + 20 مدل و عکس

دکوراسیون غذاهای ترکی یکی از انواع روش های طراحی است که با فرهنگ مردم این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *