برای فروش یک فراری 250 GTO کاملاً تعمیر شده و کاملاً بازسازی نشده متعلق به سال 1962 است. با این حال همانطور که انتظار دارید، هوندا سیویک دقیقاً دنبال کننده نیست. ستاره حراجهای Mecum که از 6 تا 18 ژانویه در کیسیمی فلوریدا برگزار میشود، میتواند از 70 میلیون دلار (60 میلیون یورو) عبور کند.
چرا اینقدر؟ این خودروی خاص – شاسی شماره 3729GT – از رنگهای کمیاب «سپید سفید» فراری استفاده میکند. این یک مدل منحصر به فرد است، نه تنها به دلیل رنگ آمیزی آن، بلکه به دلیل تاریخچه مسابقات قابل توجه و شرایط بی عیب و نقص آن.
داستان
250 GTO از نظر بسیاری بهترین فراری است. تقریباً 40 نمونه بین سالهای 1962 و 1964 تولید شد، این خودرو بهطور خاص برای مسابقات بینالمللی GT توسعه یافت و آیرودینامیک پیچیده را با مکانیکهای افسانهای ترکیب میکند.
در زیر کاپوت بلند آلومینیومی که در فراری توسعه یافته و توسط اسکاگلیتی ساخته شده است، موتور 168/62 Comp V-12 با حجم 3.0 لیتر و قدرتی در حدود 300 اسب بخار قرار دارد. این موتور همراه با یک گیربکس پنج سرعته دستی، عملکردی استثنایی برای آن زمان ارائه میکرد، همراه با استقامت حیاتی در مسابقات مسافت طولانی.
موتور 12 سیلندر فراری 250 GTO
عکس از: فراری
چیزی که شاسی 3729GT را واقعا منحصر به فرد می کند، پیکربندی آن است. این تنها فراری 250 GTO است که به رنگ سفید جدید عرضه می شود، انتخابی از اولین مالک آن، جان کومبز بریتانیایی، مالک تیم مشهور و خبره پیچیده دنیای مسابقه.
کومبز برخی اصلاحات کاربردی را ارائه کرد که هنوز هم وجود دارند، مانند دریچههای کاپوت، ورودی هوای سوم روی گلگیر و مجرای تهویه کابین متصل به چراغ جلو – جزئیاتی که نشاندهنده استفاده واقعی مسابقهای است تا یک قطعه موزه.
صاحبان قابل توجه
این خودرو می تواند به یک رکورد مسابقه ای درجه یک نگاه کند. فراری ویژه سفید به یک برد در کلاس و چندین مقام دوم در مسابقات در پیست های اصلی بریتانیا و اروپا دست یافت. این توسط رانندگانی مانند گراهام هیل، جک سیرز، مایک پارکز، روی سالوادوری و ریچی گینتر هدایت می شد.

فراری 250 GTO، فضای داخلی
عکس از: فراری
در سالهای 1962 و 1963 در مسابقات RAC Tourist Trophy در گودوود، یک مسابقه معتبر برای قهرمانی FIA GT، در مجموع به مقام دوم رسید و مستقیماً به عناوین قهرمانی جهانی فراری کمک کرد. آنقدر پیشرفته بود که حتی برای تست های مقایسه ای به بخش مسابقه جگوار قرض داده شد که برتری آشکاری را نسبت به E-Type نشان داد.
پس از دوران مسابقه ای خود، این خودرو چندین مالک برجسته از جمله خود جک سیرز را دید که تقریباً سی سال مالک آن بود. از سال 1999 بخشی از مجموعه جان شرلی بوده است.
در طول این مدت به رنگ سفید اصلی خود بازسازی شد و به طور منظم در رویدادهای معتبر مانند Pebble Beach Concours d’Elegance، Cavallino Classic و Goodwood Revival مورد استفاده قرار گرفت. هرگز به طور گسترده بازسازی نشده است، اما در صورت لزوم نگهداری، تعمیر و تصفیه شده است. سطح نادری از اصالت را حفظ می کند که توسط کتاب قرمز کلاسیک فراری تأیید شده است.
و این داستان است که به ارزش تخمینی این 250 GTO کمک می کند. اگرچه خانه حراج آمریکایی این موضوع را به طور رسمی اعلام نکرده است، اما به گفته کارشناسان، می توان آن را با مبلغی نزدیک به 70 میلیون دلار به فروش رساند.
