برندگان و بازندگان مسابقات GP پرتغال 2025 MotoGP

مارکو بزکی، آپریلیا ریسینگ

آپریلیا در مسابقات جایزه بزرگ پرتغال به صدر مسابقات MotoGP بازگشت، زیرا مارکو بزکی با غلبه بر شکست خود در سرعت سرعت، یک پیروزی قدرتمند را در روز یکشنبه به دست آورد.

بزکی، الکس مارکز و پدرو آکوستا رانندگان ستارگان آخر هفته بودند که هر کدام پیشتاز تولیدکننده مربوطه (اروپایی) خود بودند. هوندا و یاماها در مبارزه نبوده اند، اما پویایی در ترکیب آنها همچنان در حال تغییر است.

در اینجا برندگان و بازنده های GP پرتغال هستند.

برنده: مارکو بزکی

مارکو بزکی، آپریلیا ریسینگ

عکس توسط: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

پس از ناامیدی در مالزی، آپریلیا باید ثابت می کرد که پیشرفت در اواخر فصل واقعی است. مارکو بزکی، سوارکار ستاره او نیز مجبور شد سرعت غیرقابل انکار خود را پس از کسب یک پیروزی احتمالی در اندونزی و سپس پرداخت مجدد آن در استرالیا، به یک نتیجه برتر تبدیل کند. هر دو تمام تلاش خود را انجام دادند تا آخر هفته پرتغال را با برد به پایان برسانند.

شنبه فرصتی از دست رفته برای بزکی بازیکن قطبی بود زیرا او در حالی که سعی داشت پدرو آکوستا را برای برتری پشت سر بگذارد، موقعیت خود را به الکس مارکز از دست داد. با این حال، او اجازه نداد این دو نفر در چند دور اول خیلی به هم نزدیک شوند و در عین حال به اندازه کافی برای نیمه دوم مسابقه در لاستیک های خود زندگی می کنند. این یک اجرای ترکیبی و بالینی از ایتالیایی بود که اکنون مقام سوم قهرمانی را کسب کرده است.

فرانچسکو باگنایا، تیم دوکاتی

فرانچسکو باگنایا، تیم دوکاتی

عکس توسط: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

فرانچسکو باگنایا آخر هفته پرتغال را تنها با دو امتیاز ترک کرد. کسب مقام چهارم در مقدماتی با توجه به مشکلات اخیر او ستودنی بود، اما همه چیز از آنجا به پایین رفت.

از آنجایی که او در شروع دوی سرعت بیش از حد فشار آورد، لاستیک عقب او چسبندگی خود را از دست داد و همین امر باعث شد تا او به جایگاه هشتم سقوط کند. در روز یکشنبه او مجبور شد دوباره از حد مجاز عبور کند تا با گروه پیشرو عقب نماند و لاستیک جلویش در نهایت در دور یازدهم زیر ترمز قرار گرفت.

این چهارمین خروج متوالی باگنایا از گرندپری بود، به این معنی که او از زمان پیروزی حماسی خود در ژاپن، حتی یک مسابقه یکشنبه را تمام نکرده است. موتورسوار کارخانه دوکاتی نه تنها از بزکی عقب افتاده است، بلکه اکنون با کار دشواری روبرو است که آکوستا را دور نگه دارد و تنها چهار امتیاز آن دو را به فینال در والنسیا از هم جدا می کند.

برنده: فرمت اسپرینت

پدرو آکوستا، Red Bull KTM Factory Racing

پدرو آکوستا، Red Bull KTM Factory Racing

عکس توسط: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

الکس مارکز و پدرو آکوستا یکی از هیجان انگیزترین دوئل های سال را داشتند که برای پیروزی در اسپرینت پورتیمائو مبارزه کردند. آکوستا زودتر از بزکی گذشت، اما مارکز هم از همین روش پیروی کرد و چالش خود را راه اندازی کرد.

این دو موقعیت خود را چندین بار عوض کردند و آکوستا پس از اینکه مارکز برای اولین بار در دور 6 از او سبقت گرفت، با موفقیت تلافی کرد. راننده گرسینی دو دور بعد موفق شد حمله را حفظ کند، اما آکوستا در شکار ماند و او را تا خط پایان صادق نگه داشت – در نهایت تنها 0.120 ثانیه عقب افتاد. بزکی نیز ارتباط خود را با این دو قطع نکرد و تنها 0.6 ثانیه با پرچم شطرنجی عقب بود که نشان داد سه تیم برتر برتری آشکاری نسبت به رهبران داشتند.

همچنین جالب بود که ببینیم مارکز چگونه غرایز تهاجمی و جنگنده خود را پس از کسب مقام دوم قهرمانی حفظ کرد. در همین حال، آکوستا یک بار دیگر نشان داد که چرا او را به عنوان چیز بزرگ بعدی MotoGP در نظر می گیرند، حتی اگر او برای اولین پیروزی دست نیافتنی امیدوار است.

لوکا مارینی، هوندا HRC

لوکا مارینی، هوندا HRC

عکس توسط: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

به دلیل آیرودینامیک نسبتاً ضعیف RC213V، هوندا در بین پنج مدعی برتر قرار نگرفت، اما این لوکا مارینی بود که بیشترین مشکل را در گروه خود داشت.

در حالی که خوان میر و یوهان زارکو مستقیماً به Q2 راه یافتند، مارینی فقط توانست در رده سیزدهم واجد شرایط شود و تا آخر هفته در خط دفاعی بود. دوی سرعت چیز خاصی نبود، اما یک لغزش در پیچ 5 مشکلات او را بدتر کرد.

یکشنبه یکی دیگر از روزهایی بود که او به ویژه با کمبود مکانیکی مبارزه کرد و مسابقه را در جایگاه یازدهم به پایان رساند. پس از اینکه میر در پنج آخر هفته گذشته به دو سکو دست یافت، فشار بر مارینی برای دستیابی به نتیجه فوق العاده و در عین حال حفظ ثبات خود افزایش می یابد.

برندگان: KTM و Hondas Performers

برد بایندر، Red Bull KTM Factory Racing

برد بایندر، Red Bull KTM Factory Racing

عکس توسط: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

براد بایندر در بیشتر سال‌ها ضعیف‌ترین حلقه در ترکیب KTM بود، اما او از شتاب آخر هفته‌های اخیر استفاده کرد و جایگاه خوبی را در بین پنج تیم برتر به دست آورد. با توجه به اینکه رتبه چهارم او در اندونزی بیشتر به دلیل شرایط پیست بود، می توان گفت که بهترین عملکرد او در این فصل بود.

اگرچه بایندر در مسابقات مقدماتی مشکل داشت، اما توانست از بهترین سیستم کنترل پرتاب KTM برای پرش از رتبه چهاردهم به هشتم در دور اول استفاده کند. از آن زمان به بعد، او به مبارزه خود در میدان ادامه داد، و تنها زمان را پشت سر فابیو کوارتارو از دست داد و امتیازات ثابتی را به دست آورد. اگر اوضاع در والنسیا خوب پیش برود، او می تواند در مجموع به 10 تیم برتر صعود کند.

در هوندا، یوهان زارکو پس از موفقیت های قبلی خود در لمانز و سیلورستون، در نیم فصل دوم در موقعیتی مشابه بایندر قرار گرفت. با این حال، او در پرتغال یک بار دیگر وضعیت خود را به عنوان یک بازیکن برتر در اردوی هوندا تایید کرد. نکته مهم این است که نتیجه زارکو با بهبود یافته RC213V به دست آمد که از زمان تعویض با آن مشکل داشت.

مرد فرانسوی توضیح داد که موفقیت در تنظیم دوچرخه برای ایجاد ثبات و جلوگیری از سقوط بیشتر بود. این اعتماد به نفس جدید او را قادر ساخت تا در اسپرینت هفتم و در گرندپری نهم شود – حداکثری که می توانست در مسیری که یکی از ضعیف ترین پیست های هوندا در تقویم بود به دست آورد.

بازنده: عملکرد ضعیف یاماها

الکس رینز، یاماها فکتوری ریسینگ

الکس رینز، یاماها فکتوری ریسینگ

عکس توسط: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

داستان در یاماها متفاوت بود، اما الکس رینز در رده سیزدهم قرار گرفت، نه تنها پشت سر هم تیمی خود فابیو کوارتارو، بلکه پشت سر دوچرخه پراماک جک میلر.

10 رتبه برتر در اندونزی و استرالیا امید به پیشرفت را افزایش داده بود، اما عقب افتادن در مالزی و اکنون پرتغال باعث نگرانی اسپانیایی شده است.

در مسابقات مقدماتی او تنها در رده هفدهم قرار گرفت و تنها یک دهم از نیکولو بولهگا در کارخانه دوکاتی پیشی گرفت. دوی سرعت شنبه در شروع به شدت تحت تاثیر مشکلات کلاچ قرار گرفت، اما گرندپری خیلی بهتر پیش نرفت و در تمام طول مدت با کمبود سرعت دست و پنجه نرم کرد.

در حالی که علامت سوال های بزرگ تری در مورد عملکرد و پتانسیل V4 یاماها باقی مانده است، تست آتی والنسیا به همان اندازه برای Rins برای یافتن راه حلی برای مشکلاتش حیاتی خواهد بود.

همچنین بخوانید:

ما نظر شما را می خواهیم!

دوست دارید چه چیزی را در Motorsport.com ببینید؟

در نظرسنجی 5 دقیقه ای ما شرکت کنید.

– تیم Motorsport.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *