معرفی پر حادثه امروز تویوتا در مرکز فنی هیگاشی-فوجی در ژاپن، نه تنها GR GT قانونی جاده ای و لکسوس LFA دوباره متولد شده، بلکه یک ماشین فقط برای پیست را نیز به نمایش گذاشت. با توجه به اینکه Lexus RC F GT3 در حال حاضر یک دهه از عمرش می گذرد، می توان گفت که GR GT3 نمی تواند به این زودی ها عرضه شود. با وجود اولین نمایش جهانی، Gazoo Racing این خودروی مسابقهای را تا «حدود سال 2027» وارد بازار نخواهد کرد، زمانی که همراه جادهای آن نیز قرار است به فروش برسد.
اگرچه دو مدل GR GT از یک پارچه بریده شده اند، اما تفاوت های قابل توجهی وجود دارد. اول از همه، ماشین مسابقه موتور الکتریکی یکپارچه در جعبه دنده وسیله نقلیه جاده ای ندارد. در نتیجه، خودروی مسابقهای GT3 یک ماشین V8 خالص با گونهای از موتور 4.0 لیتری توئین توربو است.
برای نسخه پلاک خودرو، تویوتا وزنی معادل 1750 کیلوگرم یا کمتر را در نظر گرفته است. همانطور که می توانید تصور کنید، GT3 پس از حذف موتور الکتریکی و کابین جدا شده، به طور قابل توجهی سبک تر خواهد شد. باید با مقررات کلاس مطابقت داشته باشد و بنابراین حداقل وزن را بر اساس تعادل عملکرد (BoP) حفظ کند. برای مقایسه: Lexus RC F GT3 قدیمی دارای وزن پایه 1250 کیلوگرم (2755 پوند) است.
GR GT3 جدید دارای بدنه بسیار تهاجمیتر و آیرودینامیکتر با بالهای بزرگ عقب و گلگیرهای جلو است. این خودرو از لولههای اگزوز چهارگانه در عقب خودروهای جادهای چشم پوشی میکند و به جای آن بر روی یک اگزوز جانبی بسیار دیدنیتر تکیه میکند که یادآور مدل قبلی خود است. همانطور که انتظار دارید، فضای داخلی به مراتب کمتر متمدن به نظر می رسد، زیرا به ملزومات بی نیاز شده است.
عکس از: تویوتا
در مقایسه با ماشین های جاده ای، پسر عموی آن در لباس های مسابقه ای کمی بلندتر، پهن تر و پایین تر است. طول آن 188.3 اینچ (4785 میلی متر)، عرض 80.7 اینچ (2050 میلی متر) و ارتفاع آن 42.9 اینچ (1090 میلی متر) است. همچنین میتوانید چرخهای Ray’s Centerlock را با لاستیکهای میشلین پایلوت اسپورت بهجای یک مجموعه پنج پیچی با لاستیک قانونی خیابانی Pilot Sport Cup 2 مشاهده کنید. هر دو دارای دیسک ترمز کربن سرامیکی برمبو در جلو و عقب هستند.
تویوتا هیچ اطلاعاتی در مورد عملکرد ارائه نمی دهد، اما باز هم به BoP بستگی دارد. برای خودروی قانونی جاده ای GR GT، مهندسان در نظر دارند خروجی حداقل 641 اسب بخار و 850 نیوتن متر داشته باشند، اگرچه این اعداد همچنین شامل فشار اضافی موتور الکتریکی می شوند.

12
منبع: تویوتا
از آنجایی که این خودرو تا سال 2027 آماده نخواهد شد، لکسوس RC F GT3 ارجمند حداقل برای یک فصل دیگر کار خواهد کرد. با توجه به اینکه یک دستگاه مفهومی برای اولین بار در سالن خودرو توکیو در ژانویه 2022 به نمایش گذاشته شد، مدت زیادی است که این ماشین ردیابی جدید عرضه شده است. اگرچه شباهت زیادی به خودروی نمایشی چهار ساله دارد، اما نسخه اصلی به طور قابل توجهی سخت تر به نظر می رسد.
تویوتا آن را “نمونه اولیه در دست توسعه” می نامد، بنابراین برخی از جزئیات ممکن است پس از آماده شدن نهایی GR GT3 برای مسابقه تغییر کند.
