سالاد تابستانی برای شام گرم خانواده

وبسایت تفریحی یک و دو: تابستان فصل روزه داری و روزهای گرم است، بنابراین غذاهای تابستانی معمولاً یا غذاهای سرد و خنک هستند، مانند سالاد یا غذاهای کبابی یا گیاهی که سریع پخته می شوند. در کشور ما انواع مختلفی از ماست، خیار، اسفناج بارانی و سایر غذاهای خوش طعم وجود دارد. این غذاها علاوه بر ساده بودن، حاوی مواد تابستانی مانند خیار، بادمجان و گوجه فرنگی هستند.

ماست و خیار غذای سرد و سرد ایرانی را خیس می کنند

غذاهای ایرانی پر از انواع دستور العمل های خوشمزه مربوط به فصول مختلف است. هر یک از اجزای غذا به دلیلی در آن غذا جمع می شود. در آشپزی ایرانی ماست یک غذای جانبی یا غذا است و حتی گاهی به عنوان میان وعده روی نان و ماست نیز استفاده می شود. انواع غذاهایی که با ماست تهیه می شوند مانند ماست و خیار، اسفناج بارانی و آب خیار و سوپ سگ، از غذاهای پرطرفدار و پرطرفدار در سراسر ایران هستند.

ماست و خیار در اصل نوعی ماست و خیار ایرانی سبک و خوش طعم است. این غذای لذیذ را می توان با غذاهای اصلی یا به عنوان میان وعده با چیپس یا نان خشک و نان پیتا سرو کرد. ماست عمیق معمولا با غذاهایی مانند نان سبزیجات و عدس ترکیب می شود.

چگونه از ماست و خیار استفاده کنیم؟

برای تهیه ماست خیار باید از خیار نارس استفاده کرد که مقدار کمی تخم مرغ دارد. خیار محفظه ای از بیرون سفت و از داخل نرم است و اگرچه قابل استفاده است اما خیار خوبی نیست. وسط خیار که نرم و آبدار است را می توان آبکش کرد.

ماست خانگی معمولی یا ماست و بستنی بسته بندی شده غلیظ بهتر است. البته ترجیح می دهم فقط از ماست محلی یا خانگی استفاده کنم که معتقدم بدون خرما است. بهتر است ماست کمی ترش باشد یا طعمی نیمه شیرین داشته باشد. ماست خیار با گیاهان معطر طعم بهتری ایجاد می کند. برای داشتن ظاهری خامه ای و غلیظ می توانید از ماست یونانی یا ماست انتزاعی استفاده کنید و به عنوان پیش غذا از آن استفاده کنید. برای تهیه ماست یونانی، بهتر است یک پارچه تمیزکننده چند لایه یا یک کیسه ماست را در ظرفی که در یک کاسه بزرگ قرار داده اید بریزید و به مرور زمان آن را آبکش کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

• ماست با غلظت محلی یا انتزاعی: 4 وعده

• خیار خرد شده: ۲ فنجان، دانه های درشت

• نعنا خشک: ۲ قاشق چایخوری

• گل رز خشک: 1 قاشق چایخوری

• کشمش: 1/2 فنجان (سیاه بهتر است)

• آجیل: 1/2 فنجان

• نمک: 1/2 قاشق چایخوری

• فلفل سیاه: 1/2 قاشق چایخوری

سالاد تابستانی

طرز تهیه

1. ابتدا خیار را به صورت مربع یا تکه های کوچک برش دهید. مقداری که در دست شماست کم است اما اگر کمی بزرگتر باشد در ماست خیار زیباتر و بارزتر به نظر می رسد.

2. نمک، فلفل و نعناع خشک را اضافه کنید و مخلوط کنید. لازم به ذکر است که بهتر است وسط خیار جدا شود تا آب نریزد.

3. ماست را به خیار اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس به این مخلوط گردو و کشمش را اضافه کنید.

4. خیار را با نعناع خشک، گردو، کشمش و گل رز خشک تزیین کنید.

مطالبی که خواندن آنرا نباید از دست داد!
طرز تهیه پاستا از مرغ خامه ای؛ تفت داده شده با گوجه فرنگی

5. قبل از غذا 30 دقیقه در یخچال بگذارید سپس سرو کنید. می توانید آن را در کاسه های بزرگ وسط سفره قرار دهید یا در کاسه های جداگانه بگذارید و با نان پیتا، چیپس، نان خشک یا نان پخته میل کنید.

سالاد تابستانی

نکات مهم

ماست ترشی معمولی با ماست، ترشی، نمک و نعناع خشک و گاهی فلفل استفاده می شود. اگر می خواهید خوشمزه تر باشد از کشمش و آجیل استفاده کنید.
• برای طعم بیشتر، کمی پودر سیر یا کمی سیر له شده را به ماست عمیق اضافه کنید.
برای تهیه ماست خیار، خیارها را معمولاً رنده می کنند، اما خوب است که آن را هم خرد کنید. اگر خیارها را خرد کردید، خیارها را بعد از اینکه در یخچال گذاشتید آب می‌شود، پس اگر خرد کردید، ابتدا آب خیار اضافی را بگیرید.
ماست خیار به طور سنتی از نعناع خشک تهیه می شود، اما می توانید از نعناع تازه و ریحان استفاده کنید. چنین طعم لذیذی دارد.


طوفان اسپانک

غذاهای ایرانی غذاهای متنوعی دارد که برونی یکی از پرطرفدارترین آنهاست. این غذا خوشمزه، آسان و کاملا اعتیاد آور است. باران در واقع همان ماست و اسفناج است و با یک غذای سرد و خوش طعم همراه است. اگر سیر به آن اضافه کنید طعم بهتری دارد. البته کشمش در اصل یک پیش غذا است که از ماست و سبزیجات تهیه می شود. این بدان معناست که بادمجان، کدو تنبل، اسفناج و بسیاری از سبزیجات دیگر را می توان برای باران آماده کرد.

سالاد تابستانی

برای تهیه این نوع اشتها یا دیپ بهتر است از ماست انتزاعی یا ماست خانگی غلیظ استفاده کنید. ماست های خانگی و محلی معمولاً از دو مرحله آب و ماست تشکیل شده اند که می توانید در ابتدا وقتی ماست سفت شد به راحتی آن ها را جدا کرده و دور بریزید و در غیر این صورت در کیسه ای قرار دهید.

هشدار: اسفناج سرشار از اگزالات است وقتی با ماست و اسفناج مخلوط می شود، اگزالات کلسیم موجود در معده جزء اصلی سنگ کلیه کلسیمی را تشکیل می دهد، بنابراین افراد مبتلا به این نوع سنگ کلیه باید تا حد امکان از مصرف این ماده غذایی اجتناب کنند.

برای یک ماست اسفناج سالم یا اسفناج بارانی به مواد زیر نیاز دارید: ماست، اسفناج، سیر، نمک و فلفل. بله، این غذا در حال حاضر بسیار ساده و خوشمزه است. در کمتر از 20 دقیقه یک غذای خوشمزه و لذیذ خواهید داشت. استفاده از اسفناج تازه یا یخ زده نیز خوب است، اما بهتر است ابتدا از اسفناج منجمد استفاده کنید، آن را آب کنید و آب اضافی آن را دور بریزید. البته اسفناج تازه بهتر خواهد بود. البته در گذشته های دور به جای اسفناج از برگ چغندر استفاده می کردند.

برای حفظ بهتر اسفناج، بهتر است آن را در مدت 3 تا 5 روز پس از خرید مصرف کنید. می توانید اسفناج را در ظرف در بسته و با دستمال کاغذی نگهداری کنید. اسفناج را روی یک حوله کاغذی در بشقاب قرار دهید و یک دستمال کاغذی دیگر را روی آن قرار دهید. بنابراین اسفناج را می توان تا یک هفته در یخچال تازه نگه داشت.

مواد لازم برای 4 نفر

• اسفناج جوان: 6 پیمانه

مطالبی که خواندن آنرا نباید از دست داد!
خرمای پاناکوتا؛ دسر خوشمزه پاییزی

• سیر همسرش: ۲ عدد

• ماست انتزاعی: 2 و 1/2 فنجان

• نمک و فلفل برای چشیدن

سالاد تابستانی

طرز تهیه

1. یک ورقه پخت یا بشقاب کوچک را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. اسفناج را بدون برش در قابلمه بریزید. بگذارید گرم شوند تا نرم شوند و آب اضافی آنها گرفته شود.

2. وقتی اسفناج نرم شد، سیر خرد شده را اضافه کنید و مخلوط کنید. روی حرارت متوسط ​​به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که آب اضافی تبخیر شود بپزید.

3. ماست، اسفناج و سیر را در یک کاسه مخلوط کنید. نمک و فلفل را به مزه اضافه کنید. آن را با نان لواش یا نان خشک یا چیپس سرو کنید.

نکات مهم

6 فنجان اسفناج زیاد به نظر می رسد، اما اسفناج وقتی پخته می شود نرم و کوچک می شود. قبل از ریختن در قابلمه آن را خشک کنید تا آب اضافی نداشته باشد.

• باید از ماست غلیظ استفاده کنید. ماست شل اصلا برای این دیپ مناسب نیست. همچنین می توانید با مخلوط کردن نیمی از ماست شیرین و خامه ترش، ترکیب خوبی به دست آورید.

• از سیر له شده در این مخلوط ماست اسفناج استفاده کنید تا طعم بیشتری از پودر سیر ایجاد کنید.

جدا کردن یا قرار دادن پایه اسفناج به ذائقه شما بستگی دارد. اگر از اسفناج خیلی جوان یا بچه اسفناج استفاده می کنید، پوست آن ها را جدا نکنید، زیرا بسیار قهوه ای هستند و طعم خوبی دارند.


لوبیا سبز پر رنگ

لوبیا سبز را با لوبیا تازه بریزید. شما باید به دنبال لوبیاهای خیلی جوان باشید، نه لوبیاهایی که معمولا استفاده می کنیم. ظاهراً این دیپ با آنچه قبلاً دیده اید متفاوت است، زیرا معمولاً هیچ کس به جز برخی غذاها لوبیا نمی پزد. البته از نظر استفاده از یک نوع گیاه نارس بیشتر به حمص شباهت دارد.

اجزاء

• لوبیا سبز: هر عدد ۲۵۰ گرم

سیر: 1 عدد کوچک

• آبلیمو: 1 و 1/2 قاشق غذاخوری

آووکادو: 1/2 یا 2 قاشق چایخوری روغن زیتون بکر

• برگ نعناع تازه یا ریحان: 15 برگ متوسط

• نمک: 1/2 قاشق چایخوری

فلفل: مقداری برای طعم دادن

• فلفل قرمز خرد شده: کمی (اختیاری)

سالاد تابستانی

طرز تهیه

1. یک قابلمه آب را روی گاز بگذارید و بگذارید بجوشد. سیب زمینی ها را پوست گرفته و به مدت 3 تا 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید. سعی کنید پخته شده باشند یا نه.

سالاد تابستانی

2. در حین پختن لوبیا، چند تکه یخ را در یک کاسه آب سرد بریزید. بعد از پختن لوبیا، آب آن را خالی کرده و در ظرفی آب و یخ بریزید. این مرحله ضروری نیست، اما اگر می خواهید رنگ آنها را حفظ کنید باید انجام شود.

3. روی لوبیاها یک سوراخ ایجاد کنید تا رنگ سبز روشنی به آنها بدهد و از پوست جدا کنید.

سالاد تابستانی

4. کدوها را پوست بگیرید و رنده کنید، سیر، آبلیمو، آووکادو (یا روغن زیتون)، برگ نعناع، ​​نصف پیمانه نمک و کمی فلفل خرد شده را در دستگاه بریزید و صاف کنید. اگر دیپ خیلی غلیظ بود، کمی آب سرد اضافه کنید.

5. آن را بچشید و در صورت لزوم فلفل و نمک اضافه کنید. در صورت تمایل با کمی روغن زیتون بکر که داخل آن می ریزند سرو کنید. این به آن ظاهر زیبایی می دهد و از خشک شدن سطح عمیق جلوگیری می کند.

مطالبی که خواندن آنرا نباید از دست داد!
طرز تهیه سیب زمینی پخته شده در فر؛ کم کالری و سالم

نکات مهم

لوبیا سبز خیلی جوان نیازی به تمیز کردن لوبیاهای شما ندارد، اما اگر لوبیا را پوست بگیرید رنگ روشن تری خواهید داشت.

اگر به لوبیا سبز دسترسی ندارید، می توانید به جای آن از نخود سبز استفاده کنید، سپس شیرینی غلیظ و خامه ای خواهید داشت.


غذای سرد اما مقوی

بوبو گانوش که بیشتر با نام بوبو گانوش یا باباگنوج شناخته می شود، یک دسر خاورمیانه ای است که با بادمجان، دانه کنجد، روغن زیتون و آب لیمو درست می شود. باباگنوش معمولا از بادمجان پخته شده روی آتش درست می شود که طعم دودی خوبی به آن می دهد. البته می توانید در فر به آنها گوش دهید.

نوزادان همچنین به عنوان پوشک بدون گلوتن شناخته می شوند. برای بهبود طعم می توانید سمناک و پاپریکا را اضافه کنید. کمی روغن زیتون و ماست نیز آن را بهتر می کند.

سالاد تابستانی

مواد لازم برای 4 نفر

• بادمجان: 2 عدد بزرگ

Ardech: اندازه 1/3

• سیر همسرش: ۲ عدد

• نمک: 1/2 قاشق چایخوری

ماست: 1 قاشق چایخوری

• فلفل: 1/2 قاشق چایخوری

• سماق: 1/2 قاشق چایخوری

• آبلیمو: از 1 لیمو

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

سالاد تابستانی

طرز تهیه

1. بادمجان را بشویید. سیب زمینی ها را پوست گرفته و آب آن را بگیرید.

2. ظرف فر را به مدت 5 دقیقه زیر گریل قرار دهید. این روش برای کسانی است که به دلیل ملاحظات زندگی در خانه قادر به استفاده از آتش مستقیم نیستند. می توانید آنها را مستقیماً روی گاز قرار دهید.

3. آنها را حدود 30 دقیقه تفت دهید. بعد از 20 دقیقه آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز گریل شود.

سالاد تابستانی

4. وقتی بادمجان ها پخته شدند، اجازه دهید 10 دقیقه خنک شوند، سپس پوست بگیرید و دور بریزید.

5. گوشت بادمجان جدا شده را در ظرفی بریزید و با چنگال بزنید. در این مرحله می توانید از پردازنده نیز استفاده کنید.

سالاد تابستانی

6. وقتی بادمجان له شد، آرد، سمنک، پاپریکا، ماست، روغن زیتون، سیر و آبلیمو را اضافه کنید. آن را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید تا غلیظ و یکدست شود سپس آن را در ظرف برگردانید و حداقل یک ساعت در یخچال نگهداری کنید.

سالاد تابستانی

7. روی آن روغن زیتون بریزید و قبل از خوردن سمنک بپاشید. می توانید آن را سرد یا در دمای اتاق سرو کنید.

8. می توانید این غذا را فریز کنید که در این صورت ماست را بردارید. این غذا را می توان با چیپس، کراکر و نان خشک سرو کرد.

9. در صورت قرار دادن در ظرف در بسته به مدت 4 روز در یخچال قابل نگهداری است. اگر در یخچال نگهداری شود، می توان آن را ابتدا ذوب کرده تا سرو کرد و سپس در غذاساز قرار داد تا به غلظت مناسب برسد.

نکات مهم

• اگر می خواهید گانوشی بابابزرگتان خیلی خوش طعم باشد، می توانید آن را به مدت دو روز در یخچال نگهداری کنید تا همه طعم ها با هم مخلوط شوند.

برای طعم بیشتر می توانید یک قاشق چایخوری جعفری خرد شده اضافه کنید.

• قبل از افزودن کنجد به مواد ابتدا آن را با هم مخلوط کنید تا روغن کنجد و مخمر خوب مخلوط شوند.

منابع: unicorninthekitchen, lazycatkitchen

همچنین ببینید

سیب زمینی های سرخ شده را در فر با حداقل روغن سرخ کنید

سیب زمینی های سرخ شده را در فر با کمی روغن سرخ کنید

وبسایت تفریحی یک و دو: سیب زمینی پخته مانند سیب زمینی سرخ شده در بشقاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *