- کاین الکتریک آینده پورشه شارژ بیسیم را در خانه با استفاده از پنل کف و گیرنده زیر بدنه معرفی میکند و امکان انتقال خودکار و بیسیم نیرو با کنترلهای ایمنی یکپارچه را فراهم میکند.
مشاهده پیشنهادات شخصی
پورشه در حال آماده شدن برای ارائه یک گزینه شارژ بی سیم در کاین الکتریک آینده است، با هدف حذف یکی از جنبه های دست و پا گیر داشتن یک وسیله نقلیه الکتریکی: وصل کردن آن به برق. مالکان می توانند به جای سر و کله زدن با کابل، ماشین را روی یک پنل روی زمین در گاراژ خود پارک کنند و به ماشین اجازه دهند بقیه کارها را انجام دهد. در اینجا یک نمای کلی از نحوه عملکرد سیستم، تفاوت آن و چرایی اهمیت آن خواهید داشت.
راه اندازی WiFi از دو جزء اصلی تشکیل شده است:
- یک صفحه کف در پارکینگ یا گاراژ نصب شده است.
- یک واحد گیرنده در پشت محور جلوی کاین نصب شده است.
صفحه پایه تمام وسایل الکترونیکی مورد نیاز را در یک جعبه به ابعاد تقریبی 6 سانتی متر ارتفاع، 78 سانتی متر عرض و 117 سانتی متر طول در خود جای می دهد. برخلاف سیستمهای القایی قبلی که به سختافزار اضافی مانند والباکس نیاز داشتند، این صفحه فقط نیاز به اتصال به منبع تغذیه خانه دارد.
قبل از شارژ کردن برای اولین بار، خودرو و پلاک یک بار دست دادن دیجیتالی، تبادل داده ها و رمز عبور از طریق وای فای یکپارچه پلاک را انجام می دهند. این از سوء استفاده، از جمله تلاش برای سرقت برق جلوگیری می کند.
نحوه قرارگیری رانندگان SUV
پورشه برای قرار دادن خودرو در جای خود از فناوری مشابه سیستم Keyless Go استفاده می کند.
- محل گیرنده به صورت یک نقطه سبز رنگ روی نمایشگر خودرو نشان داده می شود.
- سیم پیچ شارژ در صفحه پایه به صورت دایره ای سبز رنگ ظاهر می شود.
- اگر نقطه داخل دایره باشد، پارکینگ دقیق است.
حتی اگر تراز کامل نباشد، سیستم اجازه میدهد تا 10 سانتیمتر ناهماهنگی داشته باشد و نرمافزار به طور مداوم پارامترهای بارگذاری را برای حفظ کارایی تنظیم میکند.
علم پشت بخش “بی سیم”.
اگرچه این ایده شبیه به شارژ تلفن همراه است، اما فناوری زیربنایی پیچیده تر است. این صفحه از جفت القایی استفاده می کند، که در آن یک میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط یک سیم پیچ در صفحه کف، ولتاژ را در یک سیم پیچ منطبق بر روی خودرو القا می کند.
برای اینکه این کار در مقیاس EV کار کند، سیستم برق معمولی شبکه را به برق DC تبدیل میکند و سپس آن را درون پانل به توان AC با فرکانس بالا در حدود 85 کیلوهرتز تبدیل میکند. این سیگنال فرکانس بالا تضمین می کند که مقادیر مفید انرژی می تواند به طور موثر از شکاف هوا عبور کند. نظارت مداوم نرم افزار تضمین می کند که جریان جریان حتی زمانی که سیم پیچ ها کاملاً در یک راستا قرار ندارند، ثابت می ماند.
سیستم های امنیتی در پس زمینه کار می کنند
شارژ شکاف هوا مستلزم کنترل دقیق گرما، میدان های مغناطیسی و هر چیزی است که می تواند زیر خودرو بلغزد. گیرنده توسط یک سپر احاطه شده است تا استرس مغناطیسی را از کابین دور نگه دارد، در حالی که اجزای فریت در صفحه و وسیله نقلیه، میدان مغناطیسی را در جایی که مورد نیاز است هدایت می کنند.
این بشقاب دائماً اشیاء فلزی، کلیدها، ابزارها و سکه هایی را که در صورت رها شدن در محل بارگیری یا در نزدیکی آن می توانند داغ شوند، جستجو می کند. همچنین از تشخیص حرکت برای جلوگیری از رسیدن حیوانات خانگی یا دست ها به زیر ماشین استفاده می کند. اگر چیزی شناسایی شود، سیستم به راننده هشدار می دهد یا بلافاصله فرآیند شارژ را قطع می کند. پورشه می گوید این فناوری همچنین در محدوده سازگاری الکترومغناطیسی باقی می ماند تا از تداخل با سایر وسایل الکترونیکی جلوگیری شود.
آنچه که صاحبان می توانند انتظار داشته باشند
استفاده روزانه باید “عادی” باشد، فقط بدون کابل. پارک کنید، جهت را روی نمایشگر تأیید کنید، ترمز دستی را تنظیم کنید و دور شوید. زمان شارژ و عملکرد باید مطابق با آنچه که مالکان از یک سیستم خانگی 11 کیلوواتی سیمی انتظار دارند، باشد.
پورشه همچنین در حال بررسی یک نسخه آینده است که در آن خودرو می تواند بالای پلاک خودرو پارک کند و به طور خودکار شروع به شارژ کند و راننده را کاملاً از این روند راحت کند.
خودروهای آینده در هند 2025 و بهترین SUV ها در هند را بررسی کنید.
تاریخ اولین انتشار: 15 نوامبر 2025، 08:30 صبح IST
