طرز تهیه دوحه؛ وعده های غذایی مغذی و مقوی

وبسایت تفریحی یک و دو: دوحه یا دوکا یک میان وعده مغذی است که ترکیبی از چندین گیاه معطر، آجیل و ادویه جات است. این غوطه وری برای یک شام طولانی یا زمانی که گرسنه هستیم، به عنوان یک میان وعده باکیفیت و مغذی منجر به یک وعده غذایی طولانی مدت می شود.

دوحه یک دیپ یا بهتر است بگوییم یک همراهی فوق العاده برای نان و سبزیجات است که یکی از غذاهای سنتی مصر است. این غذا تقریباً شبیه قاتوی کرمان یا مخلوط کنجد و شکر در سفره شهپری خوزستان است. سفره شاه پر از کنجد و شکر و آرد است اما این مدل گردو له شده و ترکیب آن قابل تشخیص است.

زمانی که خیلی لاغر بودم، متخصص تغذیه آن را به عنوان یک میان وعده چرب به من توصیه کرد. کنجد و شکر را ریز خرد کنید سپس گردو و پسته و بادام را خرد کنید.

شمعدانی مصری از مغزها، دانه ها، ادویه جات و گیاهان درست می شود. این غذای آجیلی به عنوان یک اشتها آور عالی برای افراد لاغر و یک اشتهای مغذی برای افراد دیگر توصیه می شود. دوحه از مواد مختلفی از جمله گردو، کنجد، دانه گشنیز و زیره درست می شود. البته این غذا با مواد مختلفی درست می شود و همه می توانند مقداری مواد را کم یا زیاد کنند. برای اینکه مواد تازه و خوش طعم بمانند و خاصیت خود را حفظ کنند، بهتر است هر بار مقدار کمی از آن را به مدت چند روز تهیه کنید و در ظرف دربسته و در جای خنک نگهداری کنید.

دوحه چه اجزایی دارد؟

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است

دستورالعمل های مختلفی برای دوحه وجود دارد که در آن برخی از مواد حذف می شوند یا نسبت ترکیبات افزایش یا کاهش می یابد. به این ترتیب می توانید طعم مورد علاقه خود را داشته باشید. برخی از مواد مورد استفاده عبارتند از:

  • دانه کاج
  • نخود فرنگی
  • آجیل
  • بودوم
  • فندق
  • بودوم
  • پیستا
  • دانه های کنجد سفید
  • کنجد سیاه
  • بذر گشنیز
  • زیرا
  • رازیانه
  • فلفل سیاه
  • فلفل قرمز
  • نمک دریا
مطالبی که خواندن آنرا نباید از دست داد!
طرز تهیه دسر نارگیل؛ مخصوصا برای نوروز

اینها همه اجزا هستند، اما لازم نیست از همه آنها استفاده کنید، بلکه از همه چیزهایی که دارید استفاده کنید. برای استفاده.

استفاده از دوحه

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است

  • راه های مختلفی برای استفاده از این ماده خوشمزه وجود دارد.
  • از آن برای ساندویچ های صبحانه یا با سایر محصولات صبحانه مانند کره یا پنیر استفاده کنید.
  • روی نان تست یا نان تست را با کره یا روغن بپاشید.
  • ماست خیار یا غذای سرد دیگر را روی آن بریزید تا سرما را کم کند.
  • با سبزیجات سرخ شده مانند هویج در فر یا سیب زمینی پخته شده یا سبزیجات دیگر سرو کنید.
  • برای تقویت و غنی سازی سالاد به سالاد مخصوصا سالاد سبزیجات اضافه کنید.
  • در غذاهای تابستانی مانند بابون یا حمص بریزید.

برای تهیه دوحه ابتدا با تفت دادن گردو در ظرف پخت شروع می کنیم. به این ترتیب فقط دانه های خوراکی حاوی گردو، بادام، مغز کاج، بادام هندی و پسته را می ریزیم و سرخ می کنیم. سپس کنجد، فلفل سیاه، زیره، رازیانه، گشنیز و نمک را در ظرفی جداگانه تفت دهید تا سرخ و طعم دار شود.

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است

پس بگذارید همه آنها کاملا خنک شوند سپس همه را در غذاساز بریزید و هم بزنید تا به تکه های کوچک تبدیل شوند. این مخلوط باید دانه‌ای و به شکل زیرین باشد، نه پودری. برای درست کردن قابلمه ابتدا مواد غذای دوم را که شامل ادویه هایی مانند زیره، کنجد و … است اضافه می کنیم و بعد از برش، مواد گردو را اضافه می کنیم. در آخر پاپریکا، کنجد سیاه و زیره سیاه را اضافه کنید. در آخر تمام مواد را داخل شیشه بریزید و درب آن را ببندید.

مطالبی که خواندن آنرا نباید از دست داد!
طرز پخت پیاز گیلانی

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است


طرز تهیه دوحه به روشی ساده

اجزاء

  • آجیل: 1/2 فنجان
  • بادام یا فندق: 1/2 پیمانه
  • پودر زیره: 1/2 قاشق چایخوری
  • پودر زیره: 1 قاشق چایخوری
  • نمک دریایی کوچک: 1/2 قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه تازه: حدود 20 عدد فلفل

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است

طرز تهیه

1. در یک کاسه بزرگ روی حرارت متوسط، گردو و بادام را داخل آن بریزید و حرارت دهید. مدام هم بزنید تا بوی برشته شدن زیاد شود، یعنی حدود 3 دقیقه.

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است

2. کنجد را به قابلمه اضافه کنید و حرارت را ادامه دهید و هر از گاهی هم بزنید تا کنجد طلای سفید شود. تابه را از روی حرارت بردارید و مخلوط گردو و دانه را در غذاساز قرار دهید.

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است

3. پودر گشنیز، زیره، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. غذاساز را روشن کنید و به مدت 10 ثانیه یا تا زمانی که مغزها له شوند و بافتی شکننده پیدا کنند بپزید. آنها را بیش از حد پر نکنید.

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است

4. خمیر را در ظرف سرو بریزید یا به مدت 1 تا 2 هفته در ظرف دربسته نگه دارید.

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است


دوحه با نخود و آجیل

دوحه معمولاً با استفاده از مغزها، دانه ها و ادویه جات تهیه می شود، اما مدل های دیگری از لوبیا از جمله نخود فرنگی بو داده به آن اضافه می شود. این شکل از دوحه هنوز هم بسیار مغذی و پروتئین است.

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است

اجزاء

  • دانه کنجد: اندازه 3/4
  • نخود فرنگی بو داده: 1/2 فنجان
  • گردو: 1/4 پیمانه
  • دانه گشنیز: 1/2 فنجان (پر)
  • دانه زیره: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک: 1/2 قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه: 1/4 قاشق چایخوری

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است

طرز تهیه

1. همه مواد را روی میز قرار دهید.

مطالبی که خواندن آنرا نباید از دست داد!
طرز تهیه رب انار خانگی

2. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه) گرم کنید.

3. یک بشقاب کاغذی بردارید و کنجد را در یک لایه پخش کنید.

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است

4. این دانه ها را به مدت 2 تا 3 دقیقه در فر گرم کنید. از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود.

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است

5. نخود و گردو را در ظرفی بریزید و به مدت 5 دقیقه تفت دهید.

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است

6. ظرف را از فر خارج کرده و با کنجد تفت دهید.

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است

7. کنجد، نخود، گردو، گشنیز، زیره، نمک و فلفل سیاه را در دستگاه پرز یا آسیاب بریزید و 2 تا 4 دقیقه آسیاب کنید. همچنین می توانید مخلوط را داخل هاون بریزید و با دسته هاون بزنید.

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است

8. آن را در یک شیشه دربسته بریزید. مخلوط گردو را با غذاها یا سالادهای مورد علاقه خود سرو کنید.

دوحه یک وعده غذایی مغذی و آجیل است

نکات مهم

  • مخلوط دوحه را می توان با سوپ سبزیجات، پاستا، ساندویچ صبحانه، ژامبون و انواع سالاد سبزیجات سرو کرد.
  • زمان برشته شدن آجیل با دانه ها متفاوت است پس آنها را در قابلمه نریزید زیرا دانه ها را می سوزاند.
  • ساده ترین نوع دوحه کنجد است که در آن فقط دانه های کنجد و دانه های معطر بو داده و له می شوند.
  • برای حفظ دوحه حتما آنها را در ظرف در بسته بریزید و سعی کنید هر بار مقدار کمی از آن را تهیه کنید تا خاصیت مواد از بین نرود.

منابع: hurrythefoodup، thespruceeats، cookieandkate، keviniscooking

همچنین ببینید

سیب زمینی های سرخ شده را در فر با حداقل روغن سرخ کنید

سیب زمینی های سرخ شده را در فر با کمی روغن سرخ کنید

وبسایت تفریحی یک و دو: سیب زمینی پخته مانند سیب زمینی سرخ شده در بشقاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *