لامبورگینی Temerario Super Trofeo به دیفرانسیل عقب متکی است و هیبریدی را از دست می دهد

مفهوم قله کرایسلر اقیانوس آرام

برقی شدن نیز برای لامبورگینی یک ضرورت است. Sant’Agata Bolognese مجبور است از قوانین آلایندگی به طور فزاینده ای پیروی کند، به همین دلیل است که همه مدل های جاده اکنون هیبریدی هستند. با این حال، هر خودرویی که نشان گاو خشمگین را بر خود دارد، موتور احتراق داخلی و موتور الکتریکی ندارد. ماشین های مسابقه ای این برند همچنان از فرمول سنتی پیروی می کنند و به طور کامل از پیشرانه های کمکی الکتریکی چشم پوشی می کنند.

پس از Temerario GT3، Super Trofeo جدید نیز یک دستگاه ICE خالص است. با کنار گذاشتن هیبریداسیون، لامبورگینی به طور موثر نسخه دیفرانسیل عقب دیگری از جانشین هوراکان خود را ایجاد کرده است. این برند عجیب و غریب ایتالیایی در حال حاضر به نسخه ویژه RWD جاده ای اشاره کرده است، اما در حال حاضر این پیکربندی منحصر به فرد در مسیر است.

این نسخه دوم از ماشین مسابقه ای Temerario برای سری Super Trofeo لامبورگینی توسعه داده شد، یک مسابقات قهرمانی تک ساخت که در سال 2009 راه اندازی شد. در حالی که مدل های Super Trofeo گالاردو و هوراکان از یک موتور V-10 تنفس طبیعی استفاده می کردند، آخرین ماشین مسابقه دارای یک موتور V-8 biturbo است. در سبک سوپر تروفئو 641 اسب بخار قدرت تولید می کند که 148 اسب بخار کمتر از موتور بنزینی خودروهای جاده ای است.

نیرو از طریق یک جعبه دنده شش سرعته متوالی به چرخ های عقب منتقل می شود که جایگزین گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه Temerario جاده ای می شود. Super Trofeo گیربکس Hoer و چندین قطعه را با GT3 به ​​اشتراک می گذارد که بسته به تنظیمات تعادل عملکرد (BOP) برای رقابت منصفانه تر، 577 اسب بخار قدرت تولید می کند.



عکس از: لامبورگینی

علاوه بر پیشرانه غیر برقی و گیربکس جدید، Temerario Super Trofeo دارای کیت بدنه بسیار تهاجمی تر است که در بالای آن یک بال عقب عظیم قرار دارد. هنوز تصاویر داخلی منتشر نشده است، اما لامبورگینی می‌گوید این مدل فقط پیست دارای رول کیج کاملاً یکپارچه مطابق با FIA و داشبورد پوشیده‌شده با Dinamica Infinity است. گفته می شود که دومی اولین کاربرد “جیر غیر بافته تک جزیی PES (پلی استر)” در دنیای خودرو است.

از دیگر پیشرفت‌ها نسبت به Temerario استاندارد می‌توان به سیستم کنترل کشش 12 نقطه‌ای، اگزوز کاپریستو، فیلتر هوای BMC و سیستم تعلیق KW اشاره کرد. لامبورگینی وزن آن را فاش نکرده است، اما نسخه GT3 وزن 2866 پوندی (1300 کیلوگرم) بدون مایعات را افزایش می دهد. برای مقایسه، خودروی قانونی خیابانی 860 پوند (390 کیلوگرم) سنگین‌تر است.

این تفاوت نه تنها ناشی از تجهیزات هیبریدی تمام چرخ محرک، بلکه به دلیل عایق صوتی اضافی، ویژگی های راحتی و سایر الزامات قانونی جاده است. با دانستن سوابق لامبورگینی، یک نوع دیفرانسیل عقب با پلاک خودرو غیرقابل اجتناب به نظر می رسد، به خصوص که روون موهر، مدیرعامل این شرکت به آن اشاره کرده است.

همانطور که هوراکان در نهایت STO را ایجاد کرد، تقریباً مطمئناً یک Temerario معادل در خط لوله قرار دارد. لامبورگینی همچنین مدل‌های دیگری را برای استفاده در خارج از جاده معرفی کرده است که نشان می‌دهد یک نسخه سواری به سبک استراتو نیز می‌تواند دنبال شود. البته قبل از آن، اولویت شروع به ارائه مدل سری معمولی است.

در مورد Super Trofeo، هیچ مسابقه ای تا فصل 2027 وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *