موتورهای جدید فرمول 1 برای سال 2026 تا پنج هفته دیگر در پیست کاتالونیا به نمایش درخواهند آمد، اما سوالاتی در مورد یک منطقه خاکستری در مقررات جدید مطرح شده است.
مجله آلمانی “Motorsport Magazin” فاش کرد که برخی از سازندگان موتور درخواستی را برای شفاف سازی در مورد نسبت تراکم، یکی از پارامترهای تغییر یافته در مقررات 2026 به FIA ارسال کرده اند. این نشان دهنده کاهش 18.0:1 تنظیم شده در مقررات قبلی است که اکنون برای فصل آینده به 16.0:1 کاهش می یابد.
گفته می شود که مرسدس و احتمالاً ردبول پیشرانه راهی برای دور زدن الزامات مقررات فنی پیدا کرده اند که بر اساس آن نسبت تراکم باید در هنگام بررسی در دمای محیط به مقدار مشخص شده پایبند باشد.
سوء ظن به تغییر نسبت تراکم با نوسانات دما باعث شده است که فراری، آئودی و هوندا درخواست مشارکت FIA را داشته باشند.
تمرکز بر استفاده از موادی است که می توانند با افزایش دمای عملیاتی منبسط شوند و به افزایش نسبت تراکم کمک کنند. این نقض مقررات فنی است که بیان می کند خودروها باید همیشه در طول آخر هفته مسابقه از مقررات پیروی کنند.
رندر ماشین FIA F1 2026
عکس از: FIA
FIA گفت: “این موضوع در مجامع فنی با PUM ها (سازندگان واحدهای برق) مورد بحث قرار گرفته و در حال بررسی است زیرا محدودیت جدید طبیعتاً سؤالاتی را در مورد تفسیر و انطباق ایجاد می کند. FIA به طور مداوم چنین مواردی را بررسی می کند تا از انصاف و وضوح اطمینان حاصل کند و ممکن است در آینده در صورت لزوم تغییراتی در مقررات یا رویه های اندازه گیری در نظر بگیرد.
عجیب است که ببینیم قبل از اینکه موتورها حتی یک کیلومتر را در پیست طی کنند، سوء ظن در مورد مرسدس و ردبول شکل گرفته است. مانند قبل در فرمول 1، یک تغییر ساده کارفرما توسط یک کارمند می تواند برای آگاه کردن رقبای مستقیم در مورد فعالیت های یک تیم یا سازنده موتور کافی باشد.
توپ اکنون در زمین FIA است. هیئت حاکمه گفت: “مقررات به وضوح حداکثر نسبت تراکم و روش اندازه گیری آن را بر اساس شرایط ساکن در دمای محیط تعریف می کند.”
این روش علیرغم کاهش نسبت مجاز برای فصل 2026 بدون تغییر باقی مانده است. اگرچه انبساط حرارتی می تواند بر ابعاد تأثیر بگذارد، اندازه گیری در دماهای بالا تحت مقررات فعلی پیش بینی نشده است.
ما نظر شما را می خواهیم!
دوست دارید چه چیزی را در Motorsport.com ببینید؟
– تیم Motorsport.com
