هات هچ جدید 321 اسب بخاری Cupra یکی دیگر از میوه های ممنوعه است

در نظر قبلی من از این که چگونه قوانین سختگیرانه اتومبیل های سرگرم کننده را در اروپا خفه می کنند شکایت کردم. تنها در عرض چند سال باید با سوبارو BRZ، تویوتا GR86، هوندا سیویک تایپ R، پورشه باکستر/کیمن و موتور 2.0 لیتری میاتا خداحافظی می‌کردیم. با توجه به اینکه نیمه پر لیوان است، هنوز برخی از خودروهای پرفورمنس اصلی وجود دارند، اگرچه آنها عمدتاً از گروه فولکس واگن می آیند.

نمونه موردی: برند اسپین آف SEAT کوپرا در حال عرضه قدرتمندترین لئون دیفرانسیل جلو است. این هاچ بک جمع و جور از سال 1999 وجود داشته است، اما هرگز تا به حال این همه اسب به طور انحصاری به محور جلو ارسال نشده است. Leon VZ TCR در اصل یک نسخه اسپانیایی از VW Golf GTI Edition 50 است که 321 اسب بخار قدرت را در یک هات هاچ FWD قرار می دهد. موتور 2.0 لیتری بنزینی توربوشارژ بر اساس برادر وولفسبورگ خود ساخته شده و 420 نیوتن متر (310 پوند فوت) تولید می کند.

همانطور که احتمالاً تاکنون متوجه شده اید، نسخه محدود ویژه نام خود را از همتای خودروی مسابقه ای TCR گرفته است. از آنجایی که SEAT/Cupra جایگاه خود را در سلسله مراتب گروه فولکس‌واگن می‌داند، Leon VZ TCR به راحتی یک دهم ثانیه کندتر از داغ‌ترین گلف GTI تا کنون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. 5.6 ثانیه طول می کشد و در حالی که Cupra به حداکثر سرعت اشاره ای نمی کند، نسخه VW به سرعت محدود الکترونیکی 168 مایل در ساعت (270 کیلومتر در ساعت) می رسد.

در مقایسه با Plebian Cupra Leon، VZ TCR دارای لاستیک‌های پهن‌تر و میله‌ای استارت، و همچنین چرخ‌های سبک‌تر و منحصربه‌فرد همراه با ترمزهای Akebono با کالیپرهای شش پیستونه است. به ما گفته شده است که صدای چهار لوله اگزوز مسی یک نکته “احشایی” وجود دارد، اما یک نکته مهم وجود دارد که ارزش برجسته کردن دارد: عدم وجود گیربکس دستی. مانند گلف GTI و اشکودا اکتاویا RS بزرگتر، این خودرو فقط با یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه عرضه می شود.




عکس از: Cupra

از آنجایی که هیچ عکس داخلی در دسترس نیست، باید کوپرا را قبول کنیم که صندلی‌های عقب را می‌توان برای کاهش وزن جدا کرد. البته درهای عقب همچنان یادآور تویوتا GR کرولا موریزو هستند یا اگر خودروهای سدان را ترجیح می دهید، جگوار فقط 499 دستگاه ساخته خواهد شد.

همه آنها دارای کیت بدنه تهاجمی تر با اسپلیترهای جلو و عقب بازطراحی شده و اسپویلر سقف جدید خواهند بود. Cupra همچنین یک دیفیوزر عقب به روز شده، درپوش آینه های جانبی فیبر کربنی و سایر پیشرفت های آیرودینامیکی را اضافه می کند. اگر این برای شما زیاد است، یک Leon VZ کاهش یافته با موتور بهبودیافته برنامه ریزی شده است که به 1500 دستگاه محدود می شود.

قیمت آن ذکر نشده است، اما VW Golf GTI Edition 50 با قیمت سرسام آور 54540 یورو در آلمان شروع می شود. با نرخ ارز فعلی، این تقریباً 64000 دلار است، اما با توجه به اینکه آلمانی ها 19 درصد مالیات بر ارزش افزوده می پردازند، این مقایسه منصفانه ای نیست.

کوپرا برای اولین بار Leon VZ را در سه ماهه اول سال 2026 عرضه می کند و سپس VZ TCR تندتر را در پایان سال عرضه می کند. گروه فولکس واگن در ابتدا قصد داشت این برند را تا سال 2030 به ایالات متحده بیاورد، اما عرضه آن به پایان دهه به تعویق افتاد. این استراتژی حول محور کراس اوورها و SUV ها می چرخد، به این معنی که شانس استیشن واگن یا سدان لئون به آمریکا کم است.

در همین حال، Cupra به موتور پنج خطی شگفت انگیز آئودی برای Formentor VZ5 با قدرت 385 اسب بخار و 354 پوند فوت (480 نیوتن متر) دسترسی پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *