کاین الکتریک دیروز به عنوان قدرتمندترین پورشه تولیدی تمام دوران خبرساز شد. با کنترل راه اندازی، آن را (موقت) قدرت شگفت انگیز 1139 اسب بخار و 1106 پوند فوت (1500 نیوتن متر) گشتاور را آزاد می کند. اما برق خط مستقیم تنها عدد چشمگیر نیست. با ۵۸۳۱ پوند (۲۶۴۵ کیلوگرم) بدون راننده، نوع توربو نیز سنگینترین وسیله نقلیهای است که پورشه تا به حال ساخته است.
این تمایز قبلا متعلق به (عمیق نفس بکش) پورشه کاین توربو E-Hybrid کوپه، که 5721 پوند (2595 کیلوگرم) وزن داشت. شایان ذکر است، این SUV موتور احتراقی سرزنده از سایر خودروهای الکتریکی پورشه، از جمله Taycan/Taycan Cross Turismo و نسل دوم Macan، برتری دارد. با این وجود، کاین توربو الکتریک 110 پوند (50 کیلوگرم) دیگر وزن دارد که آن را به ضخیمترین مدل تولید شده از زوفنهاوزن تبدیل میکند.
مانند نسخه پایه، توربو نیز دارای یک باتری عظیم 113 کیلووات ساعتی است که حدود 600 کیلوگرم وزن دارد. برای مقایسه: این تقریباً به اندازه یک ماشین کامل است: پورشه 356 SL. خودروی مسابقه ای سبک وزن در مسابقات 24 ساعته لمانز 1951 برای وسایل نقلیه با موتورهای زیر 1100 سی سی برنده کلاس خود شد. کوپه اسپرت لایت تنها 640 کیلوگرم وزن داشت.
با این حال، ممکن است بدتر باشد. کاین توربو الکتریک با سنگینترین شاسی بلند الکتریکی موجود در بازار فاصله زیادی دارد. مرسدس وزن G کلاس بدون احتراق را داشت و 6801 پوند (3084 کیلوگرم) را ثبت کرد. مسلماً G580 با فناوری EQ یک آفرود واقعی است، اما حتی شاسی بلند EQS با وزن 6792 پوند (3081 کیلوگرم) در همان جایگاه فرود میآید.
عکس از: پورشه
این شاسی بلندهای برقی قدرتمند اروپایی در مقایسه با قایق های بادبانی زمینی آمریکا با آلایندگی صفر تقریباً شیک به نظر می رسند. به عنوان مثال، کادیلاک اسکالید IQ، 9134 پوند (4143 کیلوگرم) وزن دارد. حتی ریویان R1S بسیار سبک تر، پورشه را با وزن 3205 کیلوگرم (7068 پوند) شکست می دهد. وزن یک گرانش شفاف 6100 پوند (2766 کیلوگرم) است که هنوز بیشتر از کاین توربو الکتریک است.
شایان ذکر است که کاین اولیه 2002 دقیقاً وزن پر نبود. نسل اول در دوران سلطنت فردیناند پیخ بر گروه فولکس واگن توسعه یافت، دورانی که به پروژه های فوق العاده پیچیده معروف بود. او یک آفرود واقعی بود. این خودرو دارای سیستم چهارچرخ متحرک تمام وقت، جعبه انتقال کم برد، دیفرانسیل عقب با لغزش محدود، و جداکننده هیدرولیک ضد غلتک برای حرکت بیشتر سیستم تعلیق بود. در تریم توربو S، SUV نسل 955 وزنی معادل 5191 پوند (2355 کیلوگرم) داشت.
و روند صعودی پورشه به همین جا ختم نمی شود. یک SUV سه ردیفه که چند سال پیش معرفی شد هنوز در راه است. اگرچه در ابتدا به عنوان یک مدل کاملاً الکتریکی برنامه ریزی شده بود، اما با موتورهای احتراقی عرضه خواهد شد. هنگامی که نسخه EV به بازار می آید، پیکربندی هفت صندلی تقریباً به طور قطع رکورد وزن پورشه را حتی بیشتر خواهد کرد.

83
منبع: پورشه
