ولوو تنها چند ماه تا تبدیل شدن به یک برند SUV خالص در ایالات متحده فاصله دارد. باورش سخت است که به این نتیجه رسیده است، اما تنها واگن باقی مانده مسیر دودو را طی می کند. سفارشات V60 Cross Country در پایان ژانویه بسته می شود و تولید ایالات متحده در آوریل به پایان می رسد. ممکن است هنوز بتوانید برای مدتی استیشن واگن بلند شده را در فروشنده پیدا کنید، اما زمان بسیار مهم است.
توقف تولید V60 Cross Country در ایالات متحده پس از مرگ V60 Polestar Engineered در اوایل سال جاری صورت گرفت. اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنید، V60 همچنان در بازارهای دیگر به عنوان آخرین استیشن واگن این برند عرضه خواهد شد. به عنوان یادآوری، V90 بزرگتر تنها چند ماه پیش در سراسر جهان متوقف شد، متأسفانه بدون جایگزینی در چشم.
چرا ماشین های معمولی اکثرا مرده هستند؟ شرکت را سرزنش نکنید، مشتریانی را سرزنش کنید که به گفته ولوو “بیشتر خودروهای SUV را ترجیح می دهند.” برند سوئدی جیلی درها را برای بازگشت احتمالی باز گذاشته و V60 CC را “این نسل واگن ولوو” می نامد. این عبارت نشان میدهد که یک مدل نسل بعدی میتواند روزی به بازار بیاید، مگر اینکه بیش از حد در بیانیه بخوانیم.
ولوو ظهور SUV ها را به قیمت استیشن واگن های سنتی «تلخ شیرین» توصیف می کند. از یک طرف، مدل های “XC” بیشترین فروش را به خود اختصاص می دهند. از سوی دیگر، استیشن واگن ها در گذشته سبک بدنه مشخص کننده خودروسازان مستقر در گوتنبرگ بودند. با این حال، اکثریت صحبت کرده اند و خواهان SUV هستند.
واقعیت سخت صنعت خودرو این است که برای یک شرکت غیرممکن است که مدل های کم فروش را در خط تولید خود نگه دارد. از نوامبر 2025، ولوو فقط 3630 دستگاه V60 کراس کانتری و فقط 30 دستگاه V60 معمولی در ایالات متحده فروخته است. V90 Cross Country قبل از حذف 731 فروش داشت. سدان های S60 و S90 با وجود اینکه هر دو مدتی بازنشسته شده بودند، به چهار رقمی نرسیدند.
اگر می خواهید یک V60 Cross Country قبل از اینکه برای همیشه ناپدید شود، قیمت آن از 53495 دلار برای تریم پلاس بدون آپشن شروع می شود. نسخه جذابتر Ultra از 58795 دلار شروع میشود. مشخص نیست که V60 چقدر در خارج از ایالات متحده دوام خواهد آورد، زیرا این واگن لوکس به سن قابل احترامی رسیده است. این خودرو به زودی هشت ساله می شود، اما همچنان یکی از جذاب ترین خودروهای سگمنت خود است.
ولوو به طور کامل خودروهای سنتی را رها نمی کند. به غیر از V60، سدان S90 هنوز در بازارهای منتخب فروخته می شود. ES90 تمام برقی نیز به عنوان یک لیفت بک پنج در در دسترس است، بنابراین سوئدی ها (هنوز) در برابر اربابان SUV سر فرود نیاورده اند.

12
