آنها واقعاً، واقعاً خوب عمل کردند.»

مفهوم قله کرایسلر اقیانوس آرام

هیوندای مطمئناً در چند دهه اخیر راه طولانی را پیموده است، حتی پورشه قدرتمند این خودروساز مستقر در سئول را ستایش کرده است. از دیدگاه یک علاقه مندان، Ioniq 5 N احتمالا جالب ترین خودروی الکتریکی کره جنوبی است. زوفنهاوزن با محک زدن اولین مدل N بدون موتور احتراقی از خودروی الکتریکی با عملکرد بالا آگاه شد.

در مصاحبه ای صریح با مجله استرالیایی رانندگی کنیدیکی از مدیران پورشه، Ioniq 5 N را ستایش کرد. فرانک موزر، نایب رئیس خطوط مدل 718 و 911، اذعان کرد که رانندگی با هیوندای EV تیز یک تجربه “چشم باز” بود و افزود که مهندسان این کار را “واقعا، واقعاً خوب” انجام دادند. او همچنین صداهای مصنوعی موتور و تعویض دنده های شبیه سازی شده را که در اصطلاحات بازاریابی هیوندای با نام های N Active Sound+ و N e-Shift شناخته می شود، دوست داشت.

موزر در این مصاحبه فاش کرد که پورشه از ویژگی های Ioniq 5 N برای مدل های برقی 718 الهام گرفته است: “راهش همین است.” با این حال، او تاکید کرد که رانندگان باید آزادی تصمیم گیری در مورد روشن یا خاموش کردن این ابزارها را داشته باشند. وقتی فعال باشد، یک موسیقی متن شبیه‌سازی شده از نوع flat-six را می‌شنوید و تغییرات دنده مجازی را احساس می‌کنید.

موزر به یاد می آورد که باید آندریاس پریونینگر، مدیر پروژه خودروهای GT را متقاعد می کرد تا در یکی از تست درایوها شرکت کند. مردی که مسئول خودروهای پیست محور پورشه بود در ابتدا نپذیرفت: “من را رها کنید، من هیچ یک از این وسایل برقی را نمی خواهم.” در نهایت او متقاعد شد که در Ioniq 5 N سوار تفنگ ساچمه ای شود و تحت تأثیر حالت N Grin Boost آن قرار گرفت: “وای”.



N Grin Boost از طریق دکمه قرمز روی فرمان فعال می شود و پتانسیل کامل موتورهای دوگانه را باز می کند. تنها 10 ثانیه طول می کشد، اما مجموع قدرت را به 641 اسب بخار و 568 پوند فوت (770 نیوتن متر) افزایش می دهد که برای شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در 3.4 ثانیه کافی است. با این حال، تنها زمانی کار می کند که باتری حداقل 30 درصد شارژ شده باشد. پس از استفاده، قبل از فشار دادن مجدد دکمه NGB، 10 ثانیه خنک شدن لازم است.

پورشه همچنان متعهد به عرضه 718 EV است، اما Boxster و Cayman بنزینی تا اوایل سال 2027 وارد بازار نخواهند شد. مدل‌های نسل بعدی که در ابتدا قرار بود صرفاً الکتریکی باشند، اکنون به موتورهای احتراقی ادامه خواهند داد، اما فقط برای نسخه‌های “بالا”.

همانطور که انتظار می رفت، موزر گفت که Boxster/Cayman تمام الکتریکی “کمی سنگین تر” از 718 موجود است که پورشه ماه گذشته تولید آن را متوقف کرد. او عدد دقیق یا حتی تخمین تقریبی را ارائه نکرد، اما قول داد که این یک “ماشین واقعا سبک” برای یک وسیله نقلیه الکتریکی خواهد بود. همانطور که برخی از شما به یاد دارید، Mission R مبتنی بر کیمن حدود 3306 پوند (1500 کیلوگرم) وزن داشت و به یک باتری 82 کیلووات ساعتی مجهز بود.

با این حال، Mission R یک کانسپت خودروی مسابقه‌ای ساده بود، بنابراین مدل جاده‌ای آینده ممکن است نتواند آن را ادامه دهد. اگر سبک‌ترین نسل بعدی 718 را ترجیح می‌دهید، عاقلانه است که برای نسخه‌های موتور احتراقی “بالا” پس‌انداز کنید. ICE Boxster و Cayman آینده ظاهراً 6 تخت را حفظ خواهند کرد که احتمالاً با تنظیمات T-Hybrid 911 GTS جفت می شود. در نتیجه، انتظار می‌رود که حتی مدل‌های بنزینی نیز وزن بیشتری نسبت به نسل اخیر 982 داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *