T-Roc که اساسا یک گلف در فرمت SUV است، تجارت بزرگی برای فولکس واگن است. در ده ماه اول سال چهارمین مدل پرفروش در اروپا به طور کلی است. داده های فروش از نیروی داده این کراس اوور کامپکت تا ماه اکتبر 170931 دستگاه فروخته است. این یک شاهکار قابل توجه است، زیرا حجم آن کاملاً به خاطر مدل نسل اولی است که هشت سال پیش معرفی شد.
تحویل T-Roc جدید به مشتریان از این ماه آغاز میشود و اگر ترجیح میدهید منتظر قدرت بیشتر باشید، فولکسواگن هماکنون در حال تمسخر R است. از آنجایی که تا سال 2027 وارد بازار نخواهد شد، نسخه با عملکرد بالا در پوشش استتار باقی خواهد ماند. با این حال، سیستم اگزوز چهارگانه Akrapovič نشانه ای است که نشان می دهد این نسخه معمولی نیست. همچنین دارای چرخهای فورج ۲۰ اینچی با لاستیکهای پهنتر از T-Roc R اصلی است که چسبندگی بهتری را ارائه میدهد.
نمای نزدیک به اشتراک گذاشته شده توسط خودبزرگ اشاره ای به سپرهای خشمگین تر و ترمزهای پرپشت تر، اما برجسته واقعی زیر کاپوت نهفته است. همانطور که انتظار می رفت، موتور 2.0 لیتری بنزینی توربوشارژ با جدیدترین گلف R مشترک است. خروجی آن با 328 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت (420 نیوتن متر) گشتاور یکسان است، اما اکنون با چرخشی برقی: T-Roc R بعدی از یک مجموعه هیبریدی ملایم استفاده خواهد کرد.
در حالی که یک سیستم 48 ولتی معمولاً عملکرد موقتی را افزایش می دهد، مهندسان فولکس واگن کارایی را برای رعایت مقررات یورو 7 در اولویت قرار می دهند. در نتیجه، انتظار نمیرود که ارقام عملکرد از عملکرد گلف R فراتر رود. هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا هاتهچ به یک 2.0 TSI هیبریدی ملایم نیز تغییر خواهد کرد یا خیر، اما این احتمال وجود دارد زیرا Mk8 آخرین گلف با موتور احتراقی است. ولفسبورگ اشاره کرده است که نسل فعلی می تواند تا سال 2035 در فروش باقی بماند.
عکس از: Autocritica
بدون جانشین موتور احتراق داخلی، گلف R موجود احتمالاً به سطحی از برقرسانی نیاز دارد تا قوانین آلایندگی سختگیرانهتری را رعایت کند. متأسفانه، هر اتفاقی بیفتد، گیربکس شش سرعته دستی باز نمی گردد. این هاچ بک پرفورمنس به طور انحصاری با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه T-Roc R آینده ترکیب خواهد شد. به دنبال نمونه گلف R، کراس اوور معادل آن به طور انحصاری با سیستم چهار چرخ متحرک 4Motion ارائه می شود.
T-Roc R در محدوده مدل های ایالات متحده گنجانده نخواهد شد، همچنین آنچه که ما معتقدیم جامع ترین خودرو در مجموعه فولکس واگن، یعنی استیشن گلف R است، قرار نخواهد گرفت. در همین حال، بخش R در حال آماده شدن برای خداحافظی با Touareg R است: تولید این SUV لوکس قرار است در سال 2026 به پایان برسد.
با نگاهی به آینده، یک مدل R تمام الکتریکی مسئله زمان است، نه اگر. فولکسواگن قبلاً یک Polo GTI بدون احتراق را پیشنمایش کرده و به یک R آینده با یک محرک کاملاً الکتریکی اشاره کرده است.

6
منبع: Autocritica
