اسکات مک لافلین می خواهد پنسکه پورشه را در 24 ساعت روز دیتونا 2026 رانندگی کند.

برنده شماره 7 Porsche Penske Motorsport Porsche 963: Felipe Nasr، Nick Tandy، Laurens Vanthoor

به نظر می رسد به طور فزاینده ای محتمل است که اسکات مک لافلین، ستاره Penske IndyCar برای اولین بار در مسابقات 24 ساعته دیتونا ژانویه آینده، برای تیم قهرمانی IMSA SportsCar این تیم به رقابت بپردازد.

مدیر تیم، جاناتان دیوگوید، افزودن برنده هفت بار مسابقه IndyCar به لیست راننده‌های پورشه پنسکه موتوراسپورت برای تست سه روزه پیش فصل IMSA در دیتونا، که از جمعه آغاز می‌شود، به‌عنوان «نخستین گام» برای رانندگی با یکی از 963 LMDH کارخانه‌ای در تاریخ 22025 ژانویه در فصل باز توصیف شد.

مک لافلین که سه بار در ماشین‌های LMP2 و GT Daytona Pro در دیتونا شرکت کرده است، به همراه جوزف نیوگاردن، مسابقه‌دهنده Penske IndyCar، که بخشی از برنده پی‌پی‌ام در دیتونا در سال 2024 بود، نامزد رانندگی دو ورودی Porsche Penske Motorsport در این تست شد.

Diuguid، مدیر عامل PPM و رئیس Penske Racing از ماه جولای، گفت: “یوزف آشکارا موفقیت خوبی در این خودرو داشته است و من می گویم این اولین قدم در این مسیر است (مک لافلین و نیوگاردن برای پورشه در Daytona رانندگی می کنند.”

این احتمالاً بهترین راه برای توصیف آن است، اما ما هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم.»

دیوگوید توضیح داد که پورشه و پنسکه پس از کاهش سه راننده برای دفاع از عنوان خود در افتتاحیه فصل امسال، به سمت بازگشت به ترکیب چهار نفره در هر خودرو در دیتونا تمایل دارند.

برنده شماره 7 Porsche Penske Motorsport Porsche 963: Felipe Nasr، Nick Tandy، Laurens Vanthoor

عکس از: با حسن نیت از IMSA

او گفت: “ما این کار را به هر دو صورت انجام دادیم و در هر دو راه پیروز شدیم.” «تعداد ماشین‌ها واقعاً زیاد است، بنابراین از نظر ذهنی خسته‌کننده است.

از نظر فیزیکی واقعاً مشکلی نیست، اما این احتمالاً بزرگترین بازخوردی است که ما از رانندگان دریافت کرده‌ایم – که با ماشین‌های زیاد و ترافیک مداوم، از نظر ذهنی بسیار سخت‌تر از 24 ساعت لمانز است.»

نیوگاردن برنده دو مسابقه Indy 500 در سال 2024 به عنوان چهارمین راننده در ماشین برنده شماره 7 به PPM برای Daytona پیوست و به رانندگان عادی فیلیپه نصر و دین کامرون و راننده استقامت مت کمپبل پیوست.

دیوگید اصرار داشت که نباید هیچ نتیجه‌ای از ترکیب آزمایش دیتونا این هفته در مورد ترکیب خدمه IMSA معمولی PPM برای سال آینده گرفته شود.

فیلیپه نصر، مت کمپبل و جولین آندلاور سه راننده دیگر هستند که در هر یک از خودروهای PPM برای تست سه روزه از 14 تا 16 نوامبر لیست شده اند.

او گفت که حداقل تا حدی به در دسترس بودن راننده مربوط می شود و اشاره کرد که لورنز وانتور و لورن هاینریش تعهدات مخالفی در جام جهانی FIA GT در ماکائو داشتند.

#7 تیم پنسکه پورشه 963: مت کمپبل، فیلیپه نصر

#7 تیم پنسکه پورشه 963: مت کمپبل، فیلیپه نصر

عکس: ریچارد دول / تصاویر موتور اسپورت

او گفت که انتظار نمی رود تا مراسم سنتی جوایز شب قهرمانان پورشه در 29 نوامبر، هیچ اطلاعیه دیگری ارائه شود.

پورشه به دلیل کناره گیری کارخانه از کلاس هایپرکار در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی مجبور به کاهش تیم LMDh خود است.

امسال در دو برنامه 963 هشت شرکت کننده به طور منظم وجود داشت، در حالی که سال آینده فقط به چهار شرکت کننده تمام وقت نیاز خواهد بود، به علاوه دو شرکت کننده نیمه وقت دیگر برای Daytona، 12 Hours of Sebring و فینال Petit Le Mans IMSA در جاده آتلانتا.

متیو جامینت که با کمپبل عنوان رانندگان IMSA را به دست آورد، پیش از این اعلام کرده بود امسال از پورشه جدا شده است.

انتظار می‌رود که این مرد فرانسوی جایگاهی را که برای استوفل واندورنه در نظر گرفته شده است در Genesis، برند تازه وارد WEC، برند معتبر هیوندای سازنده کره جنوبی، بگیرد.

وندورن پس از دور WEC در فوجی در ماه اکتبر، پژو را ترک کرد، اما اوایل این ماه اعلام شد که او به این سازنده فرانسوی بازخواهد گشت.

همچنین بخوانید:

ما نظر شما را می خواهیم!

دوست دارید چه چیزی را در Motorsport.com ببینید؟

در نظرسنجی 5 دقیقه ای ما شرکت کنید.

– تیم Motorsport.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *