اگر اولین جزئیات مربوط به وسیله نقلیه الکتریکی فراری را با سرگرمی بخوانید ، تعجب نخواهم کرد. این الکتریک در دنیایی تصور می شد که خودروسازان لوکس تصور می کردند تقاضای زیادی برای وسایل نقلیه برقی پریمیوم وجود دارد. اما این تقاضا تحقق نیافته است.
فراری این را می فهمد ؛ این خودروساز در حال نصف برنامه های خود برای رانندگی 40 درصد برقی تا سال 2030 است. ما همچنین در دنیایی زندگی می کنیم که واکنش گسترده ای در برابر وسایل نقلیه برقی در بین علاقه مندان وجود دارد ، و یک فراری برقی چقدر مرتبط است که اکثر مردم به هر حال توانایی آن را ندارند؟
من می گویم بسیار مرتبط است. فراری یکی از معدود تولید کنندگان خودرو است که در خط مقدم پویایی خودرو قرار دارد و سرعت سایر نقاط جهان علاقه مندان به خودرو را تعیین می کند. بنابراین وقتی فراری تمام فناوری های جدید را در اولین ماشین برقی خود توصیف می کند ، توجه کنید و ذهن خود را حفظ کنید.
به طور خلاصه ، این نوآوری ها یک معماری الکتریکی 800 ولت با باتری 122.0 کیلووات ساعت است. یک موتور الکتریکی برای هر چرخ ؛ یک سیستم تعلیق فعال 48 ولت ؛ و فرمان چرخ عقب مستقل. این خودروساز آن را به عنوان “اولین فراری با محرک ها که کنترل نیروهای عمودی ، طولی و جانبی را در تمام شرایط پویا فراهم می کند ، توصیف می کند و به فراری التتریکا اجازه می دهد تا لذت رانندگی معمولی یک ماشین را با نشان اسب پراکنده تحویل دهد.”
عکس توسط: فراری
این زبان بازاریابی نیست. با شروع F430 در سال 2004 ، فراری با استفاده از سخت افزار و نرم افزارهای پیشرفته با هم ، رویکرد جدیدی به پویایی خودرو گرفت. عامل تعیین کننده یک دیفرانسیل با لغزش محدود الکترونیکی بود که به همراه کنترل کشش/پایداری ، گرفتن را در محور عقب بهینه کردند.
در طی 20 سال آینده ، فراری سیستم های الکترونیکی بیشتری را به جعبه ابزار پویا خود اضافه کرد-فرمان برق برقی ، میراگرهای تطبیقی ، فرمان چرخ عقب ، درایو تمام چرخ (در بعضی از مدل ها) و سیستم های کنترل پیشرانه به طور فزاینده ای. همه اینها با هم کار می کنند تا بتوانند نحوه برخورد وسیله نقلیه را تعریف کنند.
نتایج معمولاً شگفت انگیز است و به مبتدی کمک می کند تا در حالی که جوانب مثبت حتی سریعتر می شوند ، باعث افزایش قدرت قدرت شوند.
فرمان مستقل چرخ عقب و سیستم تعلیق فعال نه تنها در Electrica موجود است. هر دو فناوری در Purosangue و F80 گنجانده شده اند. بردار گشتاور موتورهای برقی نیز یک مورد جدا شده نیست ، زیرا F80 و 849 Testarossa (و سلف آن SF90) دارای محورهای جلوی دوقلو هستند.
اما این ترکیبی از بردار گشتاور بسیار سریع و بسیار قدرتمند گشتاور با سیستم تعلیق فعال و فرمان مستقل چرخ عقب است که Electtrica را به روز می کند. البته ، تمام این سخت افزار و نرم افزار فقط به اندازه آنچه شما با آن انجام می دهید خوب است ، اما با توجه به سابقه آهنگ فراری ، می توانیم انتظار داشته باشیم که فراری در اینجا کارهای بزرگی انجام دهد.

عکس توسط: فراری
فراری همچنین با استفاده از یک شتاب سنج برای تقویت صدای معتبر موتور الکتریکی و ارائه به رانندگان پنج منحنی قدرت از پیش تعریف شده قدرت که در هنگام کشیدن “دست و پا زدن به بالا” افزایش می یابد ، چیز بسیار جالب را امتحان می کند.
به عبارت ساده ، فراری در حال سوءاستفاده از پتانسیل کامل ماشین برقی است و در تلاش است تا بفهمد چگونه می توان چیزی را ساخت که معمولاً جذاب برای علاقه مندان است. فراری ممکن است یک ماشین برقی بسازد زیرا مجبور است ، اما در اینجا نیز تلاش می کند.
در حالی که اغلب احساس می شود سوپراسپرت ها نسبت به هر چیزی کمتر خواستار هستند ، می توانید شرط بندی کنید که هر مهندس خودرو توجه زیادی به آنچه فراری با این ماشین انجام می دهد توجه می کند.
بسیاری از تولید کنندگان دیگر اتومبیل اکنون مسیری را که فراری با F430 طی کرده است ، دنبال می کنند. روند بزرگتر در پویایی وسیله نقلیه استفاده از سیستم های پیشرفته تر و پیشرفته تر برای تعریف رفتار رانندگی است. فراری هم در این زمینه پیشگام است و هم معیار.
علاوه بر این ، سؤالاتی که فراری در تلاش است به آن پاسخ دهد سؤالاتی است که هر سازنده اتومبیل مشتاق نیز باید به آنها پاسخ دهد.
مطمئناً ، انتقال به وسایل نقلیه برقی کندتر از آنچه در صنعت انتظار می رود کندتر اتفاق می افتد ، اما شکی نیست که اتومبیل های برقی همچنان بخش بزرگی از دنیای خودرو هستند. و هرکسی که ماشین های کارایی می کند مجبور است ماشین های برقی بفروشد. لامبورگینی در مورد تولید یک ماشین برقی مردد است ، اما می توانید شرط بندی کنید که وقتی در نهایت این کار را انجام دهد ، تأثیر آن در Electtrica خواهد بود.
بنابراین این ماشین را فوراً رد نکنید. این بسیار مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

39