در نگاه اول، این فولکس واگن بیتل 1303 آبی ماراتون بسیار عادی به نظر می رسد. اما وقتی دقیق تر نگاه می کنید، متوجه می شوید که چیز خاصی است. بدون اشاره به صدای موتور، چرخهای عقب میچرخند، دود لاستیک بلند میشود و ذرات لاستیک کوچک روی آسفالت میپاشند. این یک هیولا است.
منبع این عینک یک موتور باکسر هوا خنک نیست، بلکه یک موتور الکتریکی سه فاز ناهمزمان مدرن است. این ممکن است برای پاک اندیشان بدعت به نظر برسد – درست است؟ واقعا این کار را با سوسک انجام دهید؟ اما از دیدگاه سازنده، تلفیقی کامل از یک کلاسیک نمادین با آخرین فناوری درایو الکتریکی است.
رودیگر نپر، مالک Knepper Bugs & More، توضیح می دهد: “امروز ما در حالت استاندارد با حدود 200 اسب بخار هستیم.” بیتل که به طور رسمی 1303 RS-E نامیده می شود، 601 اسب بخار قدرت و 518 پوند فوت گشتاور تولید می کند. اما بدون کنترل کشش، این مقادیر برای پیست مسابقه محفوظ است. در جاده های عمومی حداکثر توان 200 اسب بخار تست شده توسط TÜV وجود دارد. با این وجود، شتاب خودرو خشن است: نیرو به آرامی اما غیرقابل توقف وارد میشود و بیتل را با ضربهای مانند منجنیق به جلو پرتاب میکند.
این پروژه با یک VW 1303 از سال 1975 آغاز شد که رودیگر و پسرش رنه آن را در یک محوطه زباله در کالیفرنیا پیدا کردند. بدنه خودرو به شدت آسیب دیده بود، اما از نظر ساختاری سالم بود – مناسب برای ساخت RS-E. در طول ترمیم، تقریباً تمام قطعات تعویض یا دوباره کار شدند. بدنه تقریباً به شکل اولیه ترمیم شده و به رنگ آبی ماراتون رنگ آمیزی شده است، با پیشرفتهای ظریفی مانند گلگیرهای کربنی پهنتر و اسپویلر سقف کربنی که نه تنها ظاهر خوبی دارد، بلکه پایداری را در سرعتهای بالا نیز فراهم میکند.
Knepper Bugs & More: Project RS-E
عکس از: Knepper Bugs & More
تقریباً همه چیز زیر جدید است: شاسی تا حد زیادی از یک پورشه 944 قرض گرفته شده است، همراه با قطعاتی از KW، Bilstein و Kerscher. ترمزها از 944 Turbo S و دیسک های پورشه 964 در جلو نصب شده اند. چسبندگی توسط تایرهای Toyo Proxes TR-1 – 195/45R17 در جلو و 235/45R17 در عقب – بر روی چرخهای Porsche Cup 2 نصب شده است.
Beetle از 17 ماژول باتری پورشه تایکان تشکیل شده است که یک موتور محور عقب با تغییر ولتاژ کمی از یک تسلا مدل S Performance تغذیه می کند. این راه اندازی نیرو را مستقیماً از طریق محورهای درایو پورشه 930 به چرخ ها منتقل می کند – نیازی به گیربکس نیست.
در شرایط ایده آل، RS-E تنها در 2.9 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت می رسد. بسته به سبک رانندگی شما، برد بین 62 تا 155 مایل (100 تا 250 کیلومتر) متغیر است. شارژ از طریق CCS یا AC استاندارد با آداپتور امکان پذیر است.
رودیگر خودش سخت افزار را نصب کرد و الکساندر لورمان و تیمش در ESDI EV Technologies در هرفورد کنترل سیستم های کنترل الکترونیکی را به دست گرفتند.
در داخل کابین خلبان تا حد زیادی اصلی باقی مانده است. کلاچ یا اهرم دنده وجود ندارد. در عوض، یک صفحه کنترل دیجیتال برای قطار الکتریکی وجود دارد. صندلی های Recaro از BMW 2002 راحتی و پشتیبانی جانبی را ارائه می دهند، گرمایش از طریق یک واحد الکتریکی در زیر صندلی عقب انجام می شود.
رودیگر در ماه می در یک سفر جاده ای چهار هفته ای از طریق بلژیک، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و لوکزامبورگ مناسب بودن این خودرو را برای استفاده روزمره نشان داد. نکته مهم: سوار شدن با کشتی از سویا به طنجه، مراکش. در مجموع، بیتل برقی تقریباً 5000 مایل (8000 کیلومتر) را طی کرد – بدون حتی یک مشکل فنی.
این داستان در اصل از موتور 1 آلمان.

28
منبع: Knepper Bugs & More
منبع:
Knepper Bugs و بیشتر
