موتورهای احتراق داخلی هنوز مرده نیستند و می توانند در دهه آینده و پس از آن به تولید ادامه دهند. در طول سال گذشته، ما شاهد تعهد مجدد خودروسازان به تولید موتورهای گازسوز بودهایم، در کنار تعدادی دیگر که مرزهای فناوری را پیش میبرند.
جدیدترین موتور نوآورانه از Boreham Motorworks است که موتور 2.1 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر Boreham Ten-K جدید خود را معرفی می کند. این موتور 324 اسب بخار در 10000 دور در دقیقه تولید می کند و وزن آن 187 پوند (همانطور که نشان داده شده است) است که در مقایسه با سایر وسایل نقلیه با اندازه مشابه، به ویژه خودروهای جاده ای سبک است.
این به فورد اسکورت Mk1 RS دوباره متولد شده این برند نیرو می دهد. این موتور دارای بدنههای دریچه گاز مجزا، میل بادامک دوگانه با تسمه، و اجزای داخلی سبک وزن از جمله میل لنگ، میلهها، گهواره، مخزن خشک و پوشش میل بادامک است. دارای هندسه اتصال الهام گرفته از فرمول 1 و الکترونیک مدرن است.
شرکت Boreham Motorworks میگوید با استفاده از فناوری ریختهگری سهبعدی دیواره نازک در وزن خود صرفهجویی کرده است، که «یک بلوک موتور قالبگیری شده را قادر میسازد که به طور محکم در اطراف اجزای داخلی شکل گرفته باشد».
موتور در حال حاضر در حال تست و کالیبره شدن روی میز تست است. به گفته این شرکت، “از اهداف عملکرد توسعه تجاوز می کند”، با محدودیت های قدرت و سرعت در حال حاضر از اهداف اولیه فراتر رفته است.
شرکت های دیگر نیز مرزهای موتورهای احتراق داخلی را در پیش می گیرند. Omoda & Jaecoo یکی را با بازده حرارتی 48 درصد معرفی کرد که می تواند منجر به کاهش مصرف سوخت حدود 2.5 درصد شود.
Horse Powertrain، یک ارائهدهنده پیشرانه جهانی، خانوادهای از افزایشدهنده برد را معرفی کرده است، از جمله نسخه هیبریدی که هم روی گاز و هم از روغن مایع کار میکند. اگر روند فعلی ادامه یابد، انتظار داریم موتورهای احتراقی نوآورانه تری را ببینیم.
خودروسازان نیز علیرغم اینکه قبلاً قول داده بودند به سرعت به سمت ساخت وسایل نقلیه انحصاری با باتری الکتریکی روی بیاورند، متعهد به تولید این خودروها در دهه آینده نیز شده اند. پذیرش نابرابر بوده است، بنابراین خودروسازان آنچه را که خریداران میخواهند تولید میکنند و این بدان معناست که موتور احتراق داخلی همچنان به تسلط خود ادامه میدهد.
منبع:
بورهام موتور کار می کند

