این گروه قول می دهد با تلاش ها برای تضعیف استانداردهای ایمنی خودروها و کامیون ها مقابله کند

ترمز اضطراری خودکار کامیون از تصادف جلوگیری می کند

رئیس یک ائتلاف ایمنی راه گفت که این گروه برای سالی که انتظار می‌رود سال بحرانی برای حمل و نقل در ایالات متحده باشد، آماده است.

کتی چیس، رئیس شرکت می گوید: «ما می دانیم که تلاش هایی برای لغو استانداردهای ایمنی خودرو برای خودروها و کامیون ها انجام خواهد شد. حامی ایمنی جاده و خودرو. این ظالمانه است و باید شکست بخورد.»

هنوز مشخص نیست که آیا ایالات متحده با ترمز اضطراری خودکار خودروها یا کامیون های جدید پیش خواهد رفت یا خیر. (عکس: iStock)

چیس که در یک کنفرانس مطبوعاتی در مراسم رونمایی از سخنرانی مدافعان صحبت کرد نقشه راه امنیتی 2026 این گزارش موضع این گروه را در آستانه انقضای قانون 1.2 تریلیون دلاری سرمایه گذاری زیرساختی و مشاغل (IIJA) در ماه سپتامبر ترسیم کرد.

چیس گفت: «هر مجوز مجدد برای حمل‌ونقل سطحی امروز شامل یک دستور جدی ایمنی خودرو است، و با توجه به تعداد کشته‌ها و جراحات در جاده‌های ما، این نباید متفاوت باشد.

قوانین قبلی تامین مالی حمل و نقل در این قرن شامل قانون حمل و نقل سطحی آمریکا (FAST)، قانون حرکت رو به جلو برای پیشرفت در قرن 21 (MAP-21) و قانون حمل و نقل ایمن، پاسخگو، انعطاف پذیر و کارآمد: میراثی برای کاربران (SAFETEA-LU) بود.

چیس تاکید کرد که روند رانندگی خطرناک در جاده‌های ایالات متحده که در دوران کووید-19 آغاز شده بود، ادامه دارد، حتی زمانی که همه‌گیری را در آینه دید عقب قرار داده‌ایم. در سال 2023، آخرین سال با آمار نهایی، 40901 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند و 2.44 میلیون نفر دیگر مجروح شدند که منجر به خسارت اقتصادی 439 میلیارد دلاری شد. تعداد قربانیان از سال 2011 تا کنون 26 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این اعداد، چیس از وزارت حمل و نقل ایالات متحده خواست تا فناوری های ایمنی وسایل نقلیه مورد نیاز IIJA از جمله ترمز اضطراری خودکار با محافظت از عابر پیاده را ارتقا دهد. او افزود که طرفداران حداقل استانداردهای ایمنی را برای سیستم‌های رانندگی خودکار و نظارت بر راننده یا سیستم‌های کمک راننده در لایحه بعدی بزرگراه “برای اطمینان از اینکه یک فرد هوشیار و توانا پشت فرمان قرار دارد” فشار خواهند آورد.

به طور خاص، چیس ابراز نگرانی کرد که DOT ​​ممکن است به دنبال تضعیف این قانون باشد، که به استاندارد AEB در خودروهای سواری جدید و کامیون های سبک تا سپتامبر 2029 نیاز دارد.

سناتور تد کروز (تگزاس)، رئیس کمیته بازرگانی، علم و حمل و نقل سنا، تاریخی را تعیین کرده است. جلسه استماع 14 ژانویه در مورد قیمت مناسب خودروهای جدید. او گفت که “فناوری های سخت و تحت دستور دولت” دلیل اصلی رسیدن میانگین قیمت خودروهای جدید به 50000 دلار است.

در سال 2023، اداره فدرال ایمنی حمل‌ونقل موتور و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها پیشنهادی را منتشر کردند که بر اساس آن سیستم‌های AEB در وسایل نقلیه سنگین الزامی است. پس از تأخیر در نهایی‌سازی این قانون، انتظار می‌رفت که آژانس‌ها پیشنهاد تکمیلی را ارائه کنند قبل از پایان سال 2025. تلاش های Trucknews.com برای دریافت به روز رسانی در مورد وضعیت مقررات AEB برای کامیون های سنگین ناموفق بود.

در سال 2015، انجمن های حمل و نقل آمریکا از معرفی AEB به عنوان استاندارد در وسایل نقلیه جدید حمایت کردند.

کشورها ارزیابی سالانه بر اساس قوانین امنیتی دریافت می کنند

در این نشست خبری علاوه بر چیس، معاونان، ماموران پلیس و اعضای خانواده قربانیان تصادف نیز حضور داشتند. فاش کردند نقشه راه امنیتی 2026 گزارش ارزیابی پیشرفت ایالت ها در تصویب 18 قانون ایمنی ترافیکی مربوط به سرعت، دویدن با چراغ قرمز، استفاده از کمربند ایمنی، رانندگی با اختلال و حواس پرتی، قوانین کلاه ایمنی موتورسیکلت و محدودیت های راننده جوان.

تنها پنج ایالت (Md.، NY، Ore.، RI، Washington) و DC رتبه سبز را دریافت کردند که پیشرفت قابل توجهی در پذیرش همه قوانین توصیه شده نشان می دهد.

نه ایالت (آیداهو، میشیگان، مو، مونت، نب، نِو، اوکلا، SD، ویو.) رتبه قرمز دریافت کردند که نشان می‌دهد آنها در تصویب این قوانین عقب هستند. ایالت‌های باقی‌مانده رتبه‌بندی زرد دریافت کردند که نشان‌دهنده نیاز به بهبود است.

هشدار برای مسافرانی که از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند

گزارش مدافعان بر این باور این گروه تاکید می کند که قوانین سختگیرانه کمربند ایمنی هم برای رانندگان و هم برای همه سرنشینان وسایل نقلیه می تواند جان هزاران نفر را در هر سال نجات دهد.

در سال 2023، نزدیک به 24000 سرنشین خودرو در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و تخمین زده می شود که نزدیک به نیمی از آنها کمربند ایمنی را نبسته اند. در میان تصادفات مرگبار که سرنشینان خودروهای سواری از سیستم های مهار استفاده می کنند، 48 درصد در ردیف جلو و 59 درصد از مسافران ردیف دوم کمربند ایمنی نبسته بودند.

یک نظرسنجی در سال 2017 توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه نشان داد که تقریباً 40٪ از پاسخ دهندگان گاهی اوقات کمربند ایمنی را در صندلی عقب نمی بندند زیرا قانون آن را الزامی نمی کند. اگر چنین قانونی وجود داشت، 60 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی به آن متقاعد می شدند از کمربند ایمنی در صندلی عقب استفاده کنید.

به سرنشینان بدون کمربند صندلی عقب “پرتابه های صندلی عقب” گفته می شود زیرا می توانند با سرعت زیاد به داخل راننده پرتاب شوند. خطر مرگ برای راننده ای که کمربند ایمنی را مستقیماً در مقابل یک مسافر بدون کمربند نشسته در یک برخورد شدید رو به رو 2.27 برابر بیشتر از نشستن در مقابل یک مسافر کمربند ایمنی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *