آئودی اخیراً تعهد بلندمدت خود به موتورهای احتراق داخلی را تأیید کرده است که فراتر از مهلت اعلام شده قبلی در سال 2032 است. با این حال، همه ICE ها تا این حد نمی رسند. قبلاً با موتور W12 پرچمدار A8 و موتور V10 ابرخودروی R8 خداحافظی کرده بودیم و اکنون یک موتور با امضای دیگر در حال بازنشستگی است. خط پنج در حال حاضر به یک مدل منفرد، RS3، پس از نابودی TT RS و RS Q3 محدود شده است.
قبل از اینکه آئودی موتور افسانه ای 2.5 لیتری TFSI را تحت الشعاع قرار دهد، به RS3 رفتار “GT” داده است. فیلم جدید گرفته شده در نوربرگ رینگ توسط CarSpyMedia نمونه اولیه هاتچ را نشان می دهد که در تلاش برای پنهان کردن کیت بدنه آیرودینامیک خود است. نمای جلو نشان میدهد که ما به دنبال نسخهای متناسب با مسیر هستیم، اما اشتباه نکنید: این امر همچنان قانونی است. شما می توانید لبه اسپویلر جلویی بارزتر و ورودی های هوای اضافی زیر پلاک خودرو را به وضوح مشاهده کنید.
در نقطه 0:15 میتوانید ترمزهای جلو را مشاهده کنید که راننده آزمایشی RS3 را به حداکثر میرساند. به نظر می رسد که نمونه اولیه با سیستم تعلیق سفت تر حرکت می کند، در حالی که رول کیج داخل مطمئناً به تولید نمی رسد. دیگر ارتقاءهای قابل قبول “GT” شامل ترمزهای قوی تر، فرمان تیزتر، چرخ ها و لاستیک های جدید و رژیم فیبر کربنی است.
بزرگترین رمز و راز این است که آیا آئودی در حال ایجاد تغییراتی در زیر کاپوت است یا خیر. قلب 5 سیلندر RS3 در شکل فعلی خود 394 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. چند سال پیش، سباستین گرام، مدیر عامل سابق آئودی اسپورت، اشاره کرد که قدرت بیشتر ممکن است: “در مرحله بعدی، ما 5 سیلندر را بزرگتر خواهیم کرد. ما آن را بهبود خواهیم داد. هنوز راه زیادی در پیش است.”
در هر صورت، روزهای موتور به شماره افتاده است. رئیس آئودی، Gernot Döllner اخیراً تأیید کرد: “برای 5 سیلندر احتمالاً با یورو 7 تمام می شود.” در حالی که مهندسان می توانند پیشرانه را برای مطابقت با استانداردهای آلایندگی دقیق تر تطبیق دهند، این اتفاق نخواهد افتاد. اینگولشتات اعداد را کاهش داده است و فروش پیش بینی شده سرمایه گذاری مورد نیاز برای مطابقت با خط پنج را توجیه نمی کند. یورو 7 در نوامبر 2027 به اجرا در خواهد آمد.
با این حال، موتور افسانه ای هنوز ناپدید نشده است. اگرچه نمونه اولیه نشان داده شده در اینجا اسپورت بک پنج در است، اما امیدواریم سدان RS3 نیز از GT برخوردار شود. با توجه به اینکه هات هچ همچنان یک میوه ممنوعه در ایالات متحده است، باید چنین باشد. در همین حال، آئودی به Cupra اجازه داده است تا از موتور برای فورمنتور VZ5 بازگشتی، مدل پنج سیلندر دیگر بدون ویزای ایالات متحده استفاده کند.
اگر شایعات صحت داشته باشند، مدل دیگری از گروه فولکسواگن نیز میتواند «EA855» را دریافت کند. گزارشها حاکی از آن است که گلف R نهایی میتواند در نهایت از پیشرانه بزرگتری استفاده کند، اما وقتی آن را ببینیم آن را باور خواهیم کرد. در این بین، آئودی به وضوح در حال آماده سازی یک RS3 تیزتر است و با نزدیک شدن به یورو 7، احتمالاً نیازی نیست مدت زیادی برای معرفی آن منتظر بمانیم.
آئودی قبلاً تأیید کرده است که مدلهای جدید RS را در سال آینده عرضه میکند و احتمال زیادی وجود دارد که این آهنگ پنجگانه در میان آنها باشد.
منبع:
CarSpyMedia / YouTube
