تاثیر رد صلاحیت مضاعف مک لارن در لاس وگاس را در نبرد سه جانبه برای قهرمانی رانندگان فراموش کنید. انتصاب آدریان نیوی به عنوان مدیر تیم فرمول یک استون مارتین موضوع داغ روز افتتاحیه در پدوک لوسایل بود.
شاید در واقع موضوع همین بوده باشد: شایعات مبنی بر برکناری اندی کاول از سمت خود به عنوان مدیرعامل و مدیر تیم تشدید شده بود زیرا مالک لارنس استرول برای تغییر تلاش می کرد و با جانشینان احتمالی صحبت می کرد. اما اگر قصد رسمی کردن تغییر شرایط کاول پایان دادن به این دسیسه بود، تأثیر مطلوبی نداشت.
شگفتی هایی وجود داشت: به گفته بسیاری از خودی ها، هم زمان و هم ماهیت این حرکت غیرمنتظره بود. اما برخی دیگر استدلال میکنند که نیوی مدتها آرزوی هدایت یک تیم فرمول یک را در سر میپروراند، زیرا نظارت بر امور عملیاتی مانع از تکرار حوادث تاریخی میشود که در آن دفتر او بهترین ماشینها را امضا میکرد، فقط برای اینکه آنها نتوانستند در مسابقات قهرمانی رانندگان یا سازندگان – یا هر دو – برنده شوند.
حتی برخی می گویند که نیوی تنها نقش جدید را پذیرفت تا استقلال خود را در محدوده کاری خود افزایش دهد.
و شک و تردید وجود دارد که ساختار رهبری اعلام شده در این هفته عمدتاً ناشی از تمایل به فرونشاندن شایعات مربوط به آینده کاول است که در آخر هفته در لاس وگاس ظاهر شد. این شایعه همراه با انتصاب نیوی رسمی شد – اعلامیه ای که هر گونه گمانه زنی بیشتر را خنثی می کند، با بیانیه چشم باز کننده مبنی بر اینکه کریستین هورنر، رئیس سابق تیم ردبول در حال رقابت برای یک نقش است، شروع می شود.
شناخته شده است که هورنر در طول تابستان با اکثر مالکان تیم فرمول یک، از جمله استرول، در مورد موقعیت های درون سازمانی خود تماس گرفته است. در سنگاپور، کاول بیشتر کنفرانس مطبوعاتی قبل از رویداد خود را صرف پاسخگویی به سؤالات درباره ورود احتمالی هورنر کرد و به کنفرانس چرخشی تقریباً سورئال داد.
لارنس استرول، مالک تیم F1 استون مارتین
عکس از: Zak Mauger / تصاویر LAT از طریق Getty Images
با توجه به عملکرد ضعیف تیم در این فصل با یک ماشین غیررقابتی، و همچنین خطاهای عملیاتی و برخی استراتژیهای مسابقهای مشکوک، و همچنین سابقه نیوی در بیرحمی نسبت به پرسنلی که با پیگیری شدید او برای کمال مطابقت نداشتند، تغییرات بیشتر تقریباً اجتنابناپذیر بود. قابل درک است که یکی از خطوط درگیری که بین شریک فنی مدیر و مدیر عامل/مدیر تیم ایجاد شد این بود که کاول تمایلی به استفاده از تبر در بخش فنی به میزان دلخواه نیوی نداشت.
در این سناریو، شخصی که تابلوی نقاشی او اتومبیل هایی تولید می کرد که 12 عنوان راننده و 13 عنوان سازنده را به دست آوردند، تأثیر سیاسی بیشتری بر رئیس نهایی داشت.
اما سوالات مهمی در مورد پهنای باندی که نیوی در نقش جدیدش نیاز دارد وجود دارد. باورش سخت است که او بتواند حضور در بیش از 10 گرندپری را تضمین کند، رقمی که با توجه به تحولات اخیرش در حال حاضر زیاد به نظر می رسد.
تصور اینکه نیوی کاملاً خود را وقف حمایت رسانه ای و حمایت مالی کند – دو وظیفه که بر عهده رئیس تیم است – به همان اندازه دشوار است. برای مثال فقط یک مثال: در حالی که پدوک در قطر هنوز در حال پردازش اخبار استون مارتین در روز پنجشنبه بود، جیمز وولز، رئیس تیم ویلیامز، یک ناهار دلپذیر برای افراد VIP از یک اسپانسر تیم میزبانی کرد.
بنابراین، گمان هایی وجود دارد که آخرین ساختار استون مارتین می تواند موقتی باشد، شاید در عمل ارزیابی شود و در انتظار ارزیابی در دسترس بودن چهره های برجسته در بازار باشد. قابل درک است که حداقل یکی از نامزدهای خارجی که قبلاً به نقش رئیس تیم مرتبط شده بود، هنوز درگیر نوعی گفتگو با استرول و نیوی است.
این هورنر نیست، اگرچه گزارشها حاکی از آن است که نیوی در این هفته یک تور مخفیانه از کارخانه استون مارتین داشته است. اعتقاد بر این است که سرمربی سابق ردبول تا سال آینده منتظر خواهد ماند، زمانی که احتمالاً موقعیتهای بیشتری در سطح مدیریت در تیمهایی باز خواهد شد که مشخصاً خودروهای رقابتی برای مقررات فنی جدید نمیسازند.
مایک کراک، افسر ارشد استون مارتین
عکس از: Zak Mauger / تصاویر LAT از طریق Getty Images
در واقع، مایک کراک تا ناپدید شدن از صحنه فاصله زیادی دارد. از ابتدای سال، مهندس لوکزامبورگ پس از خلع شدن از نقش خدمه اصلی خود در بازسازی سازماندهی شده توسط کاول، رسماً نقش افسر ارشد کنار جاده را بر عهده گرفت.
کراک در هر مسابقه شرکت می کند و برخی از وظایفی را که معمولاً به یک رئیس تیم محول می شود انجام می دهد. بسیار محتمل است که کراک وظایف رئیس تیم را در آخر هفته های مسابقه که نیوی حضور ندارد در پیست انجام دهد.
همه اینها، البته، در حالی که منتظریم ببینیم آیا چارچوب رهبری که دیروز توسط استون مارتین اعلام شد واقعاً نهایی خواهد شد – یا اینکه شگفتی های بیشتری در راه است.
ما نظر شما را می خواهیم!
دوست دارید چه چیزی را در Motorsport.com ببینید؟
– تیم Motorsport.com
