به گفته مدیر تیم سیریل ابیتبول، Genesis Magma Racing تمایل دارد تا با GMR-001 خود به مسابقات قهرمانی خودروهای ورزشی IMSA WeatherTech در اواسط سال 2027 وارد شود تا زمان بیشتری برای توسعه خودروی LMDh داشته باشد.
این سازنده کره جنوبی سال آینده در مسابقات جهانی استقامت FIA با دو خودرو که خودش رانندگی می کند شرکت خواهد کرد، اما قبلاً اعلام کرده است که از سال بعد در مسابقات قهرمانی WeatherTech شرکت خواهد کرد.
در ماه جولای، Abiteboul به Sportscar365 فاش کرد که جنسیس ممکن است از رولکس ۲۴ افتتاحیه فصل در Daytona صرف نظر کند، و اکنون میگوید اولین حضور احتمالی ممکن است در سال ۲۰۲۷ در Watkins Glen، بهطور سنتی ششمین رویداد کلی سال و در ژوئن برگزار شود.
زمانی که Sportscar365 در یک رویداد رسانه ای جنسیس و تست هفته گذشته برای GMR-001 در بارسلونا در مورد برنامه های IMSA خود سوال کرد، Abiteboul گفت: “یک مصالحه ای که ممکن است با برنامه های اولیه خود داشته باشیم این است که با ایده شروع در اوایل سال 2027 معاشقه کردیم، اما این همیشه ایده بدی بود زیرا اولین مسابقه Daytona است که شروعی بی رحمانه است.”
«تقویم بیش از حد طولانی شده است، بنابراین ما احتمالاً در نقطهای نزدیک واتکینز گلن وارد خواهیم شد – این یک هدف جدید احتمالی برای سال 2027 است.»
Abiteboul گفت جنسیس در نظر داشت یک خودرو را برای کل فصل 2027 به منظور پشتیبانی از توسعه ارائه دهد، سپس یک خودروی دوم را در اواسط فصل اضافه کرد، اما اکنون به سمت عرضه هر دو خودرو از اواسط سال تمایل دارد.
او افزود که اولین نمایش بعدی زمان بیشتری را برای انجام تنظیمات بر اساس اولین سهام WEC در سال 2026 می دهد.
وی گفت: «اگر خودرو غیرقابل اعتماد بود، ما برای خودرویی که قابل اعتماد نیست، شروع به ارسال خودرو به سرتاسر جهان نمی کنیم.
Abiteboul مجدداً تأکید کرد که اتومبیل های WeatherTech Championship توسط یک تیم شریک اداره می شود و او قصد دارد در سه ماهه اول سال 2026 یک پیشنهاد دقیق به مدیریت هیوندای ارائه دهد.
Sportscar365 میداند که Bryan Herta Autosport، که سال آینده با همکاری تیم LMP2 PR1/Mathiasen Motorsports اولین حضور خود در مسابقات WeatherTech را انجام خواهد داد، مدعی اصلی برای تضمین قرارداد تیم شریک GTP است.
Abiteboul توضیح داد: «مزیت داشتن تیم خود در اینجا (در WEC) آشکار بود. “این را نمی توان در مورد IMSA گفت، که یک نوع قهرمانی کمی متفاوت با روح و فرهنگ خاص خود است.
“اما ما می خواهیم به حداکثر یکپارچگی دست یابیم، بنابراین ممکن است تعدادی مهندس روی هر دو برنامه کار کنند. (مهندس ارشد) به عنوان مثال، جاستین تیلور، تجربه هر دو قهرمانی را دارد.
“بحث های زیادی انجام شد، جلسات زیادی انجام شد و ما از پایگاه ها و امکانات شرکای مختلف بازدید کردیم. ما تصمیمات زیادی داریم و من در حال حاضر روی آن متمرکز هستم.”
ما دوست داریم بخشی از آن (IMSA) باشیم. ما فکر می کنیم منطقی است، این یک بازار بزرگ است، این یک قهرمانی خوب است، اما زمان بندی زمانی است که ما آماده باشیم.”
تیلور اذعان کرد که رقابت در مسابقات قهرمانی WeatherTech بسیار متفاوت از WEC خواهد بود و گفت که میخواهد قبل از هر مسابقهای یک برنامه آزمایشی را در آمریکا انجام دهد.
وی گفت: تاکنون هیچ برنامه مشخصی وجود ندارد و تنها با انتخاب تیم همکار و تایید برنامه حضور در مسابقات قهرمانی، آزمایشات آغاز خواهد شد.
تیلور اضافه کرد: «این چیزی خواهد بود که ما قطعاً میخواهیم از قبل آن را امتحان کنیم و چند مسیر وجود دارد که ویژگیهای بزرگی دارند که ما احساس میکنیم باید قبل از حضور در یک مسابقه آنها را آزمایش کنیم.» ما دقیقا نمی دانیم چه زمانی قرار است این کار را انجام دهیم.»
قبل از ورود به WEC، جنسیس با IDEC Sport همکاری کرد تا یک خودرو در کلاس LMP2 سری Le Mans اروپا به عنوان بخشی از “برنامه Trajectory” خود ارائه دهد، که Abiteboul می گوید که سال آینده توسعه خواهد یافت.
انتظار می رود جزئیات بیشتر در ژانویه اعلام شود، اگرچه راننده جایگزین جیمی چادویک به عنوان بخشی از برنامه تایید شده است.
Abiteboul در مورد برنامه Trajectory گفت: “در حال حاضر تمرکز چندان روی IMSA نیست، اما خواهید دید که برخی از رانندگان ما در سال آینده نیز فعالیت هایی در IMSA خواهند داشت که برای ما در سال آینده مفید خواهد بود.”

