- دیفندر D7X-R آماده داکار را معرفی میکند، یک شاسیبلند رالی دستهبندی استوک که اصول OCTA را حفظ میکند و ارتقاهای هدفمندی را برای استقامت شدید در صحرا در سال 2026 ارائه میکند.
مشاهده پیشنهادات شخصی
دیفندر داکار D7X-R را معرفی کرده است، تکاملی متمرکز بر رقابت از Defender OCTA که با قوانین جدید FIA در دسته سهام 2026 مطابقت دارد. مقررات تغییرات عمده را در خودروی تولیدی محدود می کند، به این معنی که D7X-R ساختار بدنه آلومینیومی D7x OCTA، جعبه دنده و طرح پیشرانه را حفظ می کند. این موتور از همان 4.4 لیتری توئین توربو V8 استفاده می کند که از نظر مکانیکی بدون تغییر باقی مانده است و با سوخت پایدار مطابق با FIA کار می کند.
طراحی “ژئوپالت” با الهام از بیابان
از نظر بصری، D7X-R یک طرح رنگ جدید «Geopalette» را معرفی میکند که از رنگهای بیابانی از شن، سنگ و خاک تشکیل شده است، در تضاد با نکاتی از آبی که نشاندهنده آب کمیاب کویر است. این طرح منعکس کننده فضای خشن و عنصری رقابت رالی راید است.
همچنین بخوانید: Defender Octa، سختترین دیفندر تا کنون، در هند عرضه شد
ریشه های تولید با ارتقاهای آماده برای ورزش موتوری
علیرغم محدودیت های دسته استوک، Defender Rally بهبودهای هدفمندی را برای راندهای داکار و W2RC اضافه کرده است. D7X-R بدنه خود را با Defender 110 به اشتراک می گذارد، اما دارای مخزن سوخت 550 لیتری در عقب برای مراحل طولانی است که برخی از آنها بیش از 800 کیلومتر است. یک قفس کامل مسابقه برای محافظت از خدمه نصب شده است.
ارتفاع سواری افزایش یافته است، عرض مسیر 60 میلی متر افزایش یافته و تایرهای 35 اینچی برای بهبود عملکرد خارج از جاده تعبیه شده است. بدنه اصلاح شده جلو و عقب زوایای نزدیک شدن و خروج را افزایش می دهد و در عین حال عناصر طراحی OCTA را حفظ می کند. حفاظت گسترده زیر بدنه باعث ایجاد رکاب های اصلاح شده و پانل های درب شده است.
سیستم تعلیق و خنک کننده بهبود یافته توسط Bilstein توسعه یافته است
این SUV هندسه سیستم تعلیق هسته OCTA را حفظ کرده است، اما دارای دمپرهای رالی است که با همکاری Bilstein ساخته شده است، با کمک فنرهای جلو و دوگانه عقب برای مقابله با ضربه های سخت و بار اضافی سوخت.
خنک کننده به طور قابل توجهی برای شرایط بیابانی بهبود یافته است: یک رادیاتور بزرگ جایگزین سه رادیاتور خودروی جاده ای می شود که توسط چهار فن 12 ولت پشتیبانی می شود. کاپوت بازطراحی شده اتلاف گرما را بهبود می بخشد و فیلتر ذرات از موتور در برابر شن محافظت می کند. سطل های نور نصب شده روی سقف و ورودی های هوای کابین نیز اضافه شدند.
همچنین بخوانید: Defender 110 Trophy Edition: نگاهی به 5 مورد اضافه شده منحصر به فرد به SUV بیندازید.
پیشرانه اصلاح شده، ترمزهای بهبود یافته و “حالت پرواز” جدید
گیربکس هشت سرعته باقی می ماند، اما مجهز به درایو نهایی کوتاه تر برای تحویل گشتاور قوی تر در سرعت های پایین است. سیستم ترمز با دیسک های تهویه شده و کالیپرهای چند پیستونی جایگزین شده است. یک «حالت پرواز» جدید، گشتاور را با هوابرد شدن وسیله نقلیه تنظیم میکند و به ثبات فرودها و محافظت از پیشرانه کمک میکند.
کابین آماده رالی
در داخل، D7X-R دارای سیستم ناوبری تنظیم شده توسط FIA، یک نمایشگر هدآپ و صندلی های موتور اسپرت سفارشی است. سه چرخ یدکی، ابزار و قطعات یدکی ضروری در رول کیج ذخیره می شود که توسط تکیه گاه های هیدرولیک یکپارچه پشتیبانی می شود.
پس از بیش از 6000 کیلومتر آزمایش، رالی دیفندر در اولین مسابقه رقابتی خود در رالی داکار 2026 که از 3 ژانویه در عربستان سعودی آغاز می شود، از D7X-R استفاده خواهد کرد.
خودروهای آینده در هند 2025 و بهترین SUV ها در هند را بررسی کنید.
تاریخ اولین انتشار: 29 نوامبر 2025، 1:08 ب.ظ IST
