سیتیلار ریسینگ با غلبه بر پنالتی برنده افتتاحیه سپانگ – Sportscar365

سیتیلار ریسینگ با غلبه بر پنالتی برنده افتتاحیه سپانگ - Sportscar365

عکس: سری لمانز آسیایی

سیتیلار ریسینگ در بازگشت به مسابقات LMP2 در افتتاحیه فصل لمانز آسیا در سپانگ، پنالتی پنج ثانیه ای را شکست داد و پیروز شد.

شماره 47 Oreca 07 Gibson که توسط روبرتو لاکورته، چارلی میلسی و آنتونیو فوکو به اشتراک گذاشته شد، در پایان یک مسابقه چهار ساعته که شامل چهار دوره خودروی ایمنی و یک بارش باران کوتاه بود، 2.730 ثانیه از Oreca شماره 25 Algarve Pro Racing جلوتر بود.

در پایان مسابقه زمانی که ماشین شماره 25 که توسط تام دیلمان، انزو ترولی و مایکل جنسن رانندگی می‌شد، در ابتدا برنده اعلام شد و دیلمان حتی برای عکس‌های جشن به محل برنده در پارک فِرمه رفت.

دلیل این امر این واقعیت بود که خودروی سیتیلار که توسط AF Corse به میدان رفت به دلیل نقض مسیر زرد-زرد پنج ثانیه جریمه شده بود. تیم این پنالتی را در آخرین ایستگاه خود اجرا کرد، زمانی که Fuoco به دلیل نشت سوخت دیرهنگام در کمتر از 5 دقیقه مانده به پایان مسابقه قرار گرفت.

به نظر می رسد که مسئولان مسابقه در پایان مسابقه با اعمال پنالتی 5 ثانیه ای بر روی دستگاه شماره 47 اشتباه کردند، اما این موضوع بعداً اصلاح شد.

Fuoco در شروع مجدد نهایی با 42 دقیقه باقیمانده، میدان را رهبری کرد و به سرعت تلاش کرد تا اختلاف پنج ثانیه ای را نسبت به مسابقه CrowdStrike رتبه دوم توسط ماشین APR از Malthe Jakobsen که برای حفظ برد نیاز داشت، افزایش دهد.

اما برتری زودتر از بیشتر مسابقات باعث شد یاکوبسن در مقایسه با دیلمان موقعیتی کسب کند و راننده قهرمانی استقامت جهانی پژو در شماره 4 اورکا سوم شد که با جورج کورتز و لوئیس دلتراز مشترک بود.

سه نفره نیلسن ریسینگ متشکل از الکس کوئین، کریتون لندودیس و جم بولوکباسی در رتبه 64 اورکای خود چهارم شدند و پس از آن برنده قطب شماره 5 United Autosports با جورجیو رودا، گرگویر ساوسی و میکل جنسن در رده پنجم قرار گرفتند.

رودا در شروع کار همچنان برتری خود را حفظ کرد و اولین خودروی ایمنی تقریباً بلافاصله زمانی که ماشین شماره 71 23Events Racing Ligier LMP3 در پیچ 2 چرخید و گیر کرد، آمد.

پس از شروع مجدد، رودا برتری را به مسابقات Inter Europol Oreca متعلق به جورجیوس کولووس از دست داد، اما تیم لهستانی محکوم به فنا بود زیرا آنها با لاستیک‌های خیس در مسیر خشک کردن پس از راهبردهای درهم ریخته باران باران کنار گذاشته شدند و پس از دومین دوره خودروی ایمنی به دلیل لغزش R-Ace GP Duque در رده‌بندی سقوط کردند.

تاخیرهای بیشتر ناشی از یک چرخش بدون دخالت نولان سیگل و ضربه متعاقب آن از پشت بود که نیک کسیدی را چرخاند و ماشین را در پایان در جایگاه سیزدهم قرار داد.

یک خودروی سرگردان LMP3 نیز مسئول مرحله سوم خودروی ایمنی بود که در فاصله یک ساعت و 15 دقیقه مانده به پایان، آیزاک براشی در شماره 23 23Events Ligier به سنگریزه برخورد کرد.

مسابقه در حالی که 52 دقیقه باقی مانده بود دوباره شروع شد، اما چهارمین خودروی ایمنی بلافاصله پس از تماس مرسدس-AMG لوکاس اوئر و فراری آلسیو روورا باعث شد قبل از رسیدن به خط شروع/پایان، در خروجی پیچ 14 به دیوار برخورد کند.

ماشین شماره 6 United Autosports نیز یک مدعی بود، اما به دلیل اشتباه محاسباتی ظاهری زمان رانندگی، زمان را از دست داد و تیم را مجبور کرد که فیل فایر دارای امتیاز برنز را برای یک دور بین دوره های بن هانلی و پل دی رستا به ماشین بازگرداند.

این باعث شد که تیم در جاده هفتم شود و به لطف جریمه پس از مسابقه برای RD Limited Oreca که با فاصله کمی در جاده به پایان رسیده بود، به رتبه ششم صعود کرد، اما با قدرت خود نتوانست آن را به parc ferme بازگرداند.

نبردهای LMP3 و GT به Wire می‌رود، در حالی که Inter Europol و Manthey برنده کلاس‌ها هستند

نبرد برای پیروزی در کلاس LMP3 تا دور پایانی ادامه داشت، زمانی که تویوتا شماره 13 Inter Europol Ligier JS P325 تنها با 0.218 ثانیه از پیروزی دفاع کرد.

در اتومبیلی که با الکس بوخانتسوف و چون تینگ چو به اشتراک گذاشته بود، هنری کوبایدس اولارته، راننده کلمبیایی، در مراحل پایانی تحت فشار کالوم وویسین که به سرعت سوار بر مسابقات لیگ برتر کلاس بالا شد، تحت فشار قرار گرفت.

Voisin در 23 دقیقه مانده به پایان بازی از CLX Motorsport Ligier از الکساندر جاکوبی برای دومین بار سبقت گرفت و می‌توانست در لحظات پایانی بدون یک دوره زرد کوتاه فرصتی برای پیشی گرفتن از Cubides Olarte داشته باشد.

خودروی CLX از جاکوبی، پل لنچر و کوین رابین پس از اینکه به نظر می‌رسید در اوایل مسابقه در موقعیت فرماندهی قرار دارد، قبل از توقف پنج دقیقه‌ای پیت برای ترمیم آسیب به گوشه عقب چپ خودرو، سوم شد و خدمه برنده قطب را به عقب برگرداند.

Ligier شماره 1 Team Virage در همان دور اول تصادف کرد که ستاره فیلم هندی Ajith Kumar در یک حادثه آسیب دید. ماشین به داخل گاراژ برگشت و تنها در آخرین ساعت در راه خود به مکان نهم دور دوباره ظاهر شد.

در کلاس GT، مانتی از استراتژی هوشمندانه در پیت و یک پاس قوی در پیچ آخر استفاده کرد تا با پورشه 911 GT3 R شماره 10 خود، گت اسپید را به پیروزی برساند.

پس از جریمه سه دقیقه ای که GetSpeed ​​بر روی خودروی خواهر شماره 37 QMMF برای نقش اور در مرگ تماشایی روورا اعمال کرد، به نظر می رسید فابین شیلر در GetSpeed ​​شماره 9 GetSpeed ​​مرسدس-AMG GT3 Evo مسیر روشنی برای پیروزی دارد.

اما در حالی که اکثر تیم‌ها تصمیم گرفتند تا در انتهای پایانی توقف کنند تا کمی شلنگ را پایین بیاورند، مدت زیادی پس از شروع مجدد نهایی، Manthey خودروی شماره 10 لوک هارتوگ و خودروی شماره 92 ریکاردو پرا را به همراه آورد و به هر دو راننده اجازه داد در هوای پاک گردش کنند.

هارتوگ پس از شیلر و شماره 87 اورجین پورشه 911 GT3 R لئو یه هونگلی سوم شد، اما زمانی که شیلر در کمتر از 5 دقیقه مانده به پایان به پیت آمد پیش بود.

شیلر مبارزه کرد و برای مدت کوتاهی در دور پایانی پیش افتاد، اما هارتوگ نزدیک به عقب مرسدس بنز ماند و در پیچ آخر به سمت داخل لغزید، زمانی که شیلر کمی فاصله گرفت و به برتری رسید.

نتیجه این بود که هارتوگ یک پیروزی بعید برای خود، کلاوس باکلر و آنتارس او با 1.072 ثانیه بر مرسدس-AMG که شیلر با آنتونی بارتون و شیگکازو واکیساکا به اشتراک گذاشته بود، به دست آورد.

تنها 1.765 ثانیه عقب تر، شماره 56 Ecurie Ecosse Blackthorn Aston Martin Vantage GT3 Evo از جاناتان آدام، جاکومو پتروبلی و کوبی پاولز بود.

Pera، Richard Lietz و Francois Heriau در شماره 92 Manthey-Porsche چهارم شدند، در حالی که خودروی Origine از Ye، Bo Yuan و Laurin Heinrich پس از شماره 74 Kessel Racing فراری 296 GT3 داستین بلاتنر، دنیس مارشال و کریس لولهام به رتبه ششم سقوط کرد.

مرحله دوم 4H Sepang روز یکشنبه ساعت 13:00 آغاز می شود. به وقت محلی (12:00 بعد از ظهر به وقت شرقی).

نتایج: 4 ساعت سپنگ



جیمی کلاین سردبیر آسیایی Sportscar365 است. Klein مستقر در ژاپن، که قبلاً برای شبکه Motorsport در عناوین Motorsport.com و Autosport کار می کرد، مسابقات قهرمانی استقامت جهانی FIA و SUPER GT را در میان سایر زمینه ها پوشش می دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *