مرسدس از پیچ برای تعمیر چراغ های جلو استفاده خواهد کرد

مفهوم قله کرایسلر اقیانوس آرام

روند رو به رشدی در میان خودروسازان اروپایی برای کاهش ضایعات و حفاظت از محیط زیست شکننده ما وجود دارد. جگوار لندرور اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد منیزیم را از عضو کراس داشبورد حذف کند، اقدامی که انتظار می‌رود سالانه بیش از 50000 تن CO2 ذخیره کند. در همین حال، BMW ادعا می کند که حدود یک سوم وزن کراس اوور الکتریکی جدید iX3 از مواد بازیافتی حاصل می شود.

مرسدس اکو دستور کار خود را دارد و همه چیز در مورد بازگشت به اصول اولیه با پیچ های قدیمی خوب است. به عنوان بخشی از ابتکار “ماموریت X” خود برای ترویج اقتصاد دایره ای، این شرکت اعلام می کند که چراغ های جلو مدرن را برای اولین بار قابل تعمیر خواهد کرد. در حالی که چراغ های جلوی امروزی برای نگه داشتن لنز، پوشش، قاب، محفظه و وسایل الکترونیکی در جای خود به چسب متکی هستند، چراغ های جلو فردا به هم متصل می شوند.

این رویکرد به جای نیاز به تعویض کل چراغ جلو، تعویض یک قطعه معیوب را آسان تر می کند. این نه تنها ضایعات را کاهش می دهد، بلکه هزینه های تعمیر را نیز کاهش می دهد و عمر چراغ جلو را افزایش می دهد. به عنوان مثال، یک ریزش سنگ را در نظر بگیرید که به لنز آسیب می رساند: به جای تعویض کل واحد، یک تکنسین می تواند به سادگی پیچ لنز را باز کند و لنز جدیدی را وارد کند.

اگر اخیرا مجبور شده اید یک چراغ جلو شکسته را از جیب خود تعویض کنید، می دانید که واحدهای LED تطبیقی ​​چقدر گران قیمت هستند. با حذف نیاز به تعویض کامل مجموعه، انتشارات مضر کاهش می‌یابد و بازیافت چراغ جلو آسان‌تر می‌شود، زیرا جداسازی و دسته‌بندی قطعات جداگانه آسان‌تر است.



عکس از: مرسدس بنز

ماموریت X بسیار فراتر از تعمیر چراغ های جلو است. مرسدس متوجه شده است که چگونه از پلی آمید تقویت شده با الیاف شیشه از کیسه های هوای بازیافتی برای ساخت پایه های موتور و محفظه سوپاپ ها استفاده مجدد کند. در جاهای دیگر، پلاستیک‌های خودروهای فرسوده می‌توانند برای پوشش زیر بدنه مدل‌های جدید مورد استفاده مجدد قرار گیرند.

ابتکار بعدی کاهش آلایندگی ممکن است مشتریان و انتظارات آنها را هنگام خرید یک مرسدس بنز جدید خشنود نکند. تحقیقات نشان می دهد که پلاستیک بازیافت شده از لاستیک های قدیمی می تواند به عنوان پایه ای برای چرم مصنوعی باشد. این برند لوکس آلمانی می‌گوید که ترکیب پلاستیک استفاده مجدد با پروتئین‌های زیستی منجر به «مواد خلاقانه‌ای می‌شود که از نظر ترکیب و ساختار شبیه به چرم واقعی است». طبق گزارش ها، دو برابر حداکثر استحکام کششی را ارائه می دهد و در دماهای شدید بسیار بادوام تر است.

مرسدس همچنین راهی برای استفاده از الیاف لاستیک های قدیمی برای لرزشگیرها پیدا کرده است. علاوه بر این، PET بازیافتی وزن یک جیب در را تا 40 درصد در مقایسه با روش رایج امروزی که عمدتاً از پلاستیک استفاده می‌کند، کاهش می‌دهد. این شرکت همچنین در حال تحقیق در مورد لنت ترمز بازیافتی است که از حدود 40 درصد زباله های لنت ترمز قدیمی تشکیل شده است.

همه این روش ها با استفاده بیشتر از مواد خام ثانویه به کاهش قابل توجهی انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کنند. مردم تمایل دارند فقط روی گازهای گلخانه ای در لوله اگزوز تمرکز کنند، اما یک ماشین خیلی قبل از اینکه راننده یک مایل را طی کند، محیط را آلوده می کند. هدف مرسدس کاهش آلودگی با استفاده بیشتر از آنچه در حال حاضر در دسترس است و محدود کردن اتکا به مواد اولیه است. چراغ‌های جلو با نگهداری آسان‌تر تنها یکی از راه‌های سازگار کردن تولید خودرو با محیط زیست هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *