نسکار آماده نیست جزییات مربوط به فرمت قهرمانی جدید خود را فاش کند، به خصوص اینکه هنوز تصمیم نهایی در مورد آن گرفته نشده است.
چیزی جز تایید شده این است که فصل 2025 در نهایت آخرین فصلی بود که از نسخه پلی آف استفاده کرد و با یک “چهار نهایی” به دنبال قهرمانی در فینال یک فصل با بهترین پایان دهنده در یک مسابقه به اوج رسید.
این فرمت از سال 2014 تا 2025 مورد استفاده قرار گرفت.
بعید است که نسکار به یک قهرمانی یک فصل بدون پلی آف بازگردد، اما کاملاً از جدول نیز خارج نیست، در عوض به بازگشت به رقابت قهرمانی 10 مسابقه ای که از سال 2004 تا 2013 استفاده شد، یا یک فرمت حذفی که در تعقیب امتیاز با هشت راننده و چهار مسابقه به اوج خود می رسد، در نظر می گیرد.
انواع ایده ها در سال گذشته توسط کمیته ای متشکل از نمایندگان صنعت که شامل رانندگان، مالکان، رسانه ها، پخش کنندگان، مدیران تلویزیون و تالار مشاهیر بود، ارائه شد.
مایک فورد، مدیر کل ارتباطات مسابقهای نسکار، روز سهشنبه در پادکست Hauler Talk خود، بهروزرسانی در مورد این فرآیند را به اشتراک گذاشت.
فورد گفت: “همانطور که الان است… فکر نمی کنم کمیته پلی آف دوباره تشکیل جلسه دهد. فکر می کنم ما تمام بازخوردهایی را که نیاز داشتیم از آنها دریافت کردیم. اتفاقاً کمیته پلی آف کار بزرگی انجام داد… اکنون در دستان نسکار است.” “آنها تمام بازخوردهایی را که از همه اقشار دریافت کردهاند و هر فکری در طیف از عدم حضور در پلی آف گرفته تا اینکه به همین شکل که هست و بدتر میشود را در نظر میگیرند. اینها اعلامیههایی هستند که در راهند. راستش نمیدانم کجاست. ممکن است دو هفته دیگر باشد، ممکن است دو ماه دیگر.”
“ما به وضوح می خواهیم مطمئن شویم که در اینجا بسیار دقیق عمل کرده ایم. بدیهی است که قبل از 5 فوریه در The Clash خواهد بود، اما ممکن است دیر یا زود، ممکن است در ژانویه باشد. نمی دانم، فکر نمی کنم هنوز کسی بداند. هنوز بحث هایی در مورد اینکه در مورد فرمت پلی آف در کجا هستیم. من فکر می کنم ما احساس خوبی در مورد جهت گیری و بازخورد بازی ها در اینجا داریم و بازخورد آنها در بازی انجام شده است. ما از صنعت دریافت کرده ایم.”
کایل لارسون دومین قهرمانی خود را در 2 نوامبر در فینیکس ریسی وی به دست آورد. این دومین بازی او در پنج سال گذشته بود، اما همچنین در فصلی که در آن بیشترین امتیاز را در بین بازیکنان سری جام کسب کرد. با این حال، او فقط در وقت اضافه، پس از یک مسابقه تحت سلطه دنی هملین، قهرمانی را به دست آورد، و تنها به دلیل سوراخ شدن توسط ویلیام بایرون و عواقب بعدی تصمیم پیت استاپ و شروع مجدد، قهرمانی را از دست داد.
تصمیم برای دور شدن از این فرمت قهرمانی قبل از آخر هفته گرفته شد، اما این مسابقه و این واقعیت که این فرمت قهرمانی کانر زیلیش را از برنده 10 مسابقه سری Xfinity محروم کرد، تنها نظر گسترده طرفداران را در مورد آن تقویت کرد.
ما نظر شما را می خواهیم!
دوست دارید چه چیزی را در Motorsport.com ببینید؟
– تیم Motorsport.com
