نیسان تلاش GT500 را به سه خودرو کاهش می دهد – Sportscar365

نیسان تلاش GT500 را به سه خودرو کاهش می دهد - Sportscar365

عکس: نیسان

نیسان تأیید کرده است که ورودی های GT500 را از چهار به سه برای فصل SUPER GT 2026 کاهش می دهد.

این شرکت مستقر در یوکوهاما روز سه‌شنبه اعلام کرد که سال آینده سه نیسان Z NISMO را با یک خودروی NISMO کارخانه‌ای، ماشین شماره 23 و همچنین ورودی‌های تک‌خودروی تیم Impul و Kondo Racing در کلاس برتر عرضه خواهد کرد.

این به دنبال ماه‌ها گمانه‌زنی است که نیسان به دلیل محدودیت‌های بودجه، دومین خودروی کارخانه خود، ماشین شماره 3 NISMO NDDP را از بین خواهد برد.

کاتسوماسا چیو و میتسونوری تاکابوشی برای فصل دوم در نیسان پرچمدار شماره 23 با هم خواهند ماند، در حالی که زوج قهرمان سال 2022 برتراند باگت و کازوکی هیرامین وارد چهارمین سال زندگی مشترک خود در ماشین شماره 12 ایمپول می شوند.

در همین حال، نیسان تصمیم گرفته است که Atsushi Miyake را در Kondo Racing در کنار Teppei Natori حفظ کند، با Miyake جایگزین Tsugio Matsuda که اکنون جدا شده است، که به عنوان مدیر تیم جدید تیم کوچک کارخانه NISMO منصوب شده است.

بنابراین، دایکی ساساکی بدون صندلی در GT500 باقی می‌ماند، زیرا امسال مهلت موقت برای پشتیبانی از Miyake در خودروی شماره 3 NISMO NDDP دریافت کرده است.

یوتاکا سونادا، رئیس NMC اظهار داشت: “SUPER GT یک فعالیت کلیدی برای نیسان / NMC است و اشتیاق ما به موتوراسپرت همچنان ادامه دارد.”

“برای فصل آینده، ما با یک ترکیب سه خودرو وارد Super GT خواهیم شد و Tsugio Matsuda نقش مدیر تیم NISMO را بر عهده می گیرد. همه تیم ها برای فصل جدید پر انرژی هستند زیرا با ماشین های مسابقه Nissan Z NISMO GT500 خود به دنبال پیروزی هستند.”

ما از حمایت مداوم و تزلزل ناپذیر هواداران خود بسیار قدردانی می کنیم.

نیسان آخرین بار در سال 2010 تنها سه خودرو را در کلاس GT500 عرضه کرد و سپس به چهار خودرو برای فصل 2011 تبدیل شد، این تعداد از آن زمان تاکنون حفظ شده است.

این بدان معناست که انتظار می رود میدان GT500 در مجموع دارای 14 خودرو باشد که تویوتا (6) و هوندا (5) مطمئناً تعداد خودروهای مربوطه خود را حفظ خواهند کرد.

NISMO در سال 2022 پس از اینکه شرکت مستقر در Ayase این خودرو را از سال 2018 تا 2021 اداره می کرد، عملیات خودروی شماره 3 را از B-Max Racing در اختیار گرفت.

در اطلاعیه روز سه شنبه هیچ اشاره ای به لاستیک های سه خودروی نیسان در فصل آینده نشده است. در آن سال، خودروهای NISMO و Impul از تایرهای بریجستون استفاده کردند، در حالی که Kondo تنها کاربر یوکوهاما در کمپ نیسان بود.

هنوز هیچ جزئیاتی در مورد ورود مشتریان کارخانه ای نیسان در کلاس GT300 اعلام نشده است.



جیمی کلاین سردبیر آسیایی Sportscar365 است. Klein مستقر در ژاپن، که قبلاً برای شبکه Motorsport در عناوین Motorsport.com و Autosport کار می کرد، مسابقات قهرمانی استقامت جهانی FIA و SUPER GT را در میان سایر زمینه ها پوشش می دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *