کاین الکتریک با ۵۸۳۱ پوند (۲۶۴۵ کیلوگرم)، سنگینترین خودروی تولیدی پورشه در تمام دوران است. همانطور که می توانید تصور کنید، بخش خوبی از این وزن از باتری غول پیکر 113 کیلووات ساعتی ناشی می شود که به تنهایی 1322 پوند (600 کیلوگرم) وزن دارد. زوفنهاوزن در روزهای اولیه خود یک خودروی کامل داشت که تقریباً به اندازه باتری وزن داشت: 1951 356 SL (Sport Light)، یک ماشین مسابقه ای برنده Le Mans که تنها 40 کیلوگرم سنگین تر بود.
اما پورشه می گوید نباید نگران باشید که کاین الکتریک تقریباً به اندازه دو کایمن پایه وزن دارد. مایکل شاتزل، نایب رئیس محدوده کاین، به مجله استرالیایی گفت رانندگی کنید که رانندگان واقعاً وزن سنگین SUV الکتریکی را به دلیل موقعیت باتری احساس نخواهند کرد:
“وزن باتری بسیار کم است.” زیر مرکز ثقل ماشین است. انصافاً باتری سنگین به خودرو کمک می کند تا عملکرد و قابلیت رانندگی خوبی داشته باشد. ما تایرهای جدید، محورهای جدید، سیستم Active Ride داریم. خودرو نسبت به مدل ICE سبک تر است.
کاین توربو با V-8 خیلی سبک تر نیست. با 5666 پوند (2570 کیلوگرم) برای مدل اروپایی، فقط 165 پوند (75 کیلوگرم) از برادر برقی خود سبک تر است. هر دو مدل ICE و EV برای مدت طولانی در کنار هم زندگی خواهند کرد. پورشه قبلاً قول داده است که موتور V-8 تا دهه 2030 بخشی از نمونه کارها باقی خواهد ماند و حتی در اروپا با بهروزرسانیهایی برای مطابقت با استاندارد یورو 7 آینده باقی خواهد ماند.
عکس از: پورشه
مقایسه شاتزل نه تنها با مقایسه وزن به پایان رسید، بلکه توانایی خودروی برقی در خارج از جاده را نیز تحسین کرد. کاین الکتریک با واکنش فوری موتورهای الکتریکی و انعطاف پذیری برای تنظیم قدرت، “بسیار بهتر از ICE” خارج از جاده است.
با این حال، مشخص نیست که چه تعداد از خریداران کاین، چه بنزینی یا برقی، واقعاً علاقه مند به ترک آسفالت هستند. مدل اصلی دارای مقدار زیادی سخت افزار خارج از جاده بود، از جمله جعبه انتقال کم برد و دیفرانسیل عقب قفل اختیاری. این ویژگی ها در نسل های بعدی برای کاهش وزن حذف شدند و از زمانی که نسل دوم آن در سال 2010 معرفی شد، شکایت زیادی از تراز جاده ها نشنیدیم.
پورشه همچنین در حال کار بر روی یک کشتی لوکس الکتریکی حتی بزرگتر و احتمالاً سنگین تر است. شاسی بلند سه ردیفه با نام رمز “K1” در ابتدا به عنوان یک مدل کاملاً الکتریکی برنامه ریزی شده بود. با این حال، در ابتدا با موتورهای احتراق داخلی راه اندازی می شود، تصمیمی که در شرایطی اتخاذ می شود که پذیرش خودروهای الکتریکی کندتر از حد انتظار است. رئیس پورشه، اولیور بلوم، گفت که این تغییر منعکس کننده واقعیت های جدید بازار و تغییر نیازهای مشتریان است.

85
منبع: پورشه
