پیرلی می خواهد تایرهای جدید MotoGP را با دوچرخه های 2027 و سواران تمام وقت قبل از تابستان آزمایش کند.

پیرلی

پیرلی امیدوار است تایرهای MotoGP جدید خود را «نیمه راه» تقویم سالانه بعدی با نمونه های اولیه با مشخصات 2027 و سواران تمام وقت آزمایش کند.

تنها یک سال باقی مانده تا پیرلی جایگزین میشلن به عنوان تامین کننده رسمی تایر در کلاس برتر شود، هیچ یک از رانندگان معمولی در شبکه هنوز نتوانسته اند لاستیک جدید سازنده میلانی را آزمایش کنند.

پیرلی اولین آزمایش خود را با لاستیک های 2027 در میسانو در ماه سپتامبر انجام داد، اما این آزمایش به رانندگان آزمایشی محدود شد. هر پنج سازنده شرکت کننده در مسابقات قهرمانی جهان، سوارکاران آزمایشی خود را در میسانو در دسترس قرار دادند: آگوستو فرناندز برای یاماها، تاکاکی ناکاگامی برای هوندا، لورنزو ساوادوری برای آپریلیا، دنی پدروسا برای KTM دور زد و میکله پیرو در دوکاتی به پیست رفت.

این پنج سوار موتورسیکلت 2025 خود را با تنظیم کننده های ارتفاع غیرفعال و آیرودینامیک اصلاح شده برای تکرار ویژگی ها و عملکرد نمونه های اولیه 850 که قرار است در سال 2027 عرضه شوند، سوار شدند.

در حالی که کار در مرکز توسعه پیرلی ادامه دارد، نمایندگان بر این باورند که تا «نیمه‌های راه» فصل 2026 نمی‌توانند لاستیک‌ها را به رانندگان عادی تحویل دهند.

بدتر از آن، احتمالاً تغییرات عمده ای در شبکه در سال 2027 رخ خواهد داد زیرا مقررات فنی جدید همزمان با شروع چرخه معمول قراردادهای دو ساله MotoGP است.

پیرلی

عکس توسط: Gold and Goose Photography / LAT Images / via Getty Images

تا کنون، هیچ موتورسیکلت دائمی موتوجی پی فرصت آزمایش تایر جدید را نداشته است – چیزی که هم برای پیرلی و هم برای پنج سازنده موتورسیکلت‌های کاملاً جدید برای سال 2027 بسیار مهم است.

جورجیو باربیه، مدیر پیرلی، به Motorsport.com گفت: “ما قطعاً در فصل آینده آزمایشی را انجام خواهیم داد، می توانم بگویم در اواسط تقویم.”

ما درخواست کردیم که این کار را با دوچرخه های به روز شده، یعنی با دوچرخه های 850 سی سی انجام دهیم. همه سازندگان از قبل کار روی این پروژه را آغاز خواهند کرد و برای ما دسترسی به این نمونه های اولیه و موتورسوارانی که در سال 2027 مسابقه خواهند داد، بسیار مهم است.”

اگرچه Barbier تاریخ ها را تأیید نکرده است، Motorsport.com می داند که این آزمایش ها در ماه های ژوئن و سپتامبر، احتمالاً در برنو و میسانو انجام خواهد شد. با این حال، بین اواسط سال 2026 و اوایل سال 2027، شبکه می تواند به طور قابل توجهی تغییر کند، به طوری که رانندگان برای یک سازنده آزمایش می کنند و سال بعد برای دیگری رانندگی می کنند.

باربیه اعتراف کرد: «مشکل اصلی همین است. “چون سال آینده احتمالاً تغییرات زیادی در رانندگان در همه تیم ها وجود خواهد داشت. به طور معمول هر سازنده می تواند موتور سیکلت خود را برای سال 2027 به ما ارائه دهد، اما ممکن است هنوز ندانند که خط رانندگانشان برای امسال چگونه خواهد بود.”

اولین سازنده ای که موتورسیکلت با موتور 850 سی سی و تایرهای پیرلی را آزمایش کرد، KTM بود و پل اسپارگارو اولین دورهای خود را در اوایل ماه جاری در خرز انجام داد.

همچنین بخوانید:

ما نظر شما را می خواهیم!

دوست دارید چه چیزی را در Motorsport.com ببینید؟

در نظرسنجی 5 دقیقه ای ما شرکت کنید.

– تیم Motorsport.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *