SUV های لوکس خوب با سه ردیف یافتن دشوار نیست ، اما فقط تعداد معدودی خطوط درایو هیبریدی پلاگین را ارائه می دهند. Volvo XC90 نوع ترکیبی پلاگین خود را برای سال مدل 2016 معرفی کرده است و از آن زمان یکی از بهترین گزینه های این بخش بوده است.
این رقابت امروز در حال رشد است ، در حالی که لکسوس ، مزدا و مرسدس بنز اکنون گزینه های ترکیبی پلاگین خود را ارائه می دهند. با این حال ، یک به روزرسانی ظریف برای سال مدل 2026 به شما کمک می کند تا در یک بازار PHEV به طور فزاینده پر ازدحام برای XC90 جذاب تر و حتی جذاب تر شود.
در مقایسه با یکی از نزدیکترین رقبای خود ، Lexus TX 550H+، Volvo XC90 برق ، کارکردهای بیشتر و قیمت شروع کمتری را ارائه می دهد. در حالی که لکسوس در مناطقی مانند فناوری و منطقه رانندگی برقی مزیت دارد ، XC90 در نهایت به عنوان یک افزونه لوکس قوی تر از این دو شناخته می شود.
در اینجا به همین دلیل است که ولوو لکسوس هنوز در حال ضرب و شتم است.
طراحی: مینیمالیسم سوئدی تقویت شد
عکس توسط: جف پرز / موتور 1
Volvo XC90 برای سال 2026 به طرز چشمگیری متفاوت به نظر نمی رسد – و اگر آنها قبلاً طرفدار طراحی مینیمالیستی خود باشند ، این یک چیز خوب است. به روزرسانی های فرعی از مشبک رادیاتور ، از جمله یک شبکه متقاطع جدید ، همراه با روکش با طراوت “چکش ثور” ، به جلو جلوه ای کمی واضح تر می بخشد. خریداران همچنین برخی از گزینه های دوچرخه سواری جدید ، از جمله طراحی برش الماس 21 اینچی شیک را برای این تستر دریافت می کنند.
به روزرسانی های داخلی مشابه هستند. در حالی که طرح کلی یکسان است ، لمس های جدیدی مانند صندلی های چرمی Nappa با الگوی استخوان ماهی دریایی و مواد لهجه بهبود یافته روی داشبورد و پانل های درب باعث افزایش کابین عالی XC90 می شود.
طراحی همیشه ذهنی است ، اما به نظر من جزئیات جالب و مشخصات شکل XC90 بسیار جذاب تر از شکل جعبه شکل و یک ظاهر طراحی جلوی ناخوشایند TX است. و فضای داخلی یک قدم بالاتر از لکسوس است.
فناوری: تقریباً عالی

عکس توسط: جف پرز / موتور 1
Volvo سیستم infotainment XC90 را برای سال 2025 با یک صفحه نمایش عمودی 11.2 اینچی زیبا به روز کرده است. صفحه لمسی مبتنی بر اندروید تمیز ، سریع و بصری است و توابع یکپارچه مانند Google Assistant و Google Maps را برای ناوبری یکپارچه و کنترل صدا ارائه می دهد.
نمایشگر مرکز یک خوشه ابزار دیجیتالی 12.3 اینچی واضح را که در جلوی فرمان قرار دارد ، تکمیل می کند. این گزینه تعدادی از گزینه های سازگاری را ارائه می دهد و می تواند هنگام استفاده از نقشه های Apple CarPlay ، پروژه کند. با این حال ، Apple CarPlay هنوز بی سیم است – برای اتصال دستگاه خود باید وصل شوید. این برای یک وسیله نقلیه سال مدل 2026 تاسف آور است.
لکسوس واقعاً آخرین راه اندازی سرگرمی را میخکوب کرد و TX نیز از این قاعده مستثنی نیست. صفحه نمایش 14.0 اینچی تیز و به خوبی سازماندهی شده است ، با یک طرح خانگی بصری که به راحتی می توان حرکت کرد. CarPlay Apple بی سیم نیز استاندارد است. از این نظر ، ولوو به سادگی نمی تواند با لکسوس مطابقت داشته باشد.
رانندگی و راحتی: تجملات در مورد عملکرد

عکس توسط: جف پرز / موتور 1
اگر به دنبال یک SUV سه ردیف اسپرت هستید ، XC90 نیست. این مدل T8 Ultra از یک درایو هیبریدی پلاگین استفاده می شود ، که یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری را با موتور الکتریکی ترکیب می کند و قدرت ترکیبی 455 اسب بخار و گشتاور 523 اسب بخار را فراهم می کند. علی رغم عملکرد آن ، XC90 هنوز تا 27 مایل در هر گالن مدیریت می کند و فقط 32 مایل را ارائه می دهد.
عملکرد جامد است. XC90 برای ادغام سریع و اعتماد به نفس به اندازه کافی ضربه کافی دارد و در حالت EV خالص برای سکوت کامل در شهر مناسب است.
فرمان سبک است و در حالی که شاسی احساس می شود ، بهتر است که آن را بیش از حد از طریق گوشه ها فشار ندهید. کیفیت رانندگی بسیار عالی است – تعلیق با زحمت در نقص خیابان می گیرد و کابین حتی وقتی سرعت بزرگراه می آید ، به طرز چشمگیری آرام می ماند.
در ردیف های اول و دوم ، راحتی همه جانبه XC90 در کلاس رقابت می کند. اما اگر سعی می کنید کسی را در ردیف سوم فشار دهید ، محکم است. آزادی 31.9 اینچ از صندلی های XC90 و 36.3 اینچ در اتاق خواب 33.5 اینچی از اتاق TX و 37.2 اینچ قرار دارد.
حتی با وجود سیستم پلاگین هیبریدی TX 550H+، لکسوس نمی تواند کاملاً با عملکرد ولوو مطابقت داشته باشد. TX در مقایسه با XC90 -455 406 اسب بخار تولید می کند و در کار و کیفیت کلی کمتر تصفیه می شود. با این حال ، TX PHEV در محدوده الکتریکی کمی از Volvo خارج است و 33 مایل EV رانندگی را در مقایسه با 32 XC90 ارائه می دهد.
قیمت گذاری: گران ، اما ظالمانه نیست

عکس توسط: جف پرز / موتور 1
استاندارد Volvo XC90 با 62،345 دلار شروع می شود و آن را در بخش SUV سه ردیف لوکس حتی در زیر یا حتی در زیر قرار می دهد. مدل پلاگین Hybrid T8 از 77،495 دلار شروع می شود. این روش فوق العاده کاملاً بارگیری شده ، از جمله هدف ، 84،695 دلار آمریکا هزینه دارد و با گزینه های تقریباً 90،000 افزایش می یابد.
Lexus TX در واقع در سطح ورود با قیمت اصلی 57،090 دلار مقرون به صرفه تر است. با این حال ، پلاگین ترکیبی TX 550H+ کمی گرانتر از XC90 T8 ، از 80.960 ایالات متحده است. اگرچه XC90 به محض کاوش در گزینه ها از لکسوس گران تر می شود.
داوری Volvo XC90 PHEV
Volvo XC90 یک SUV عالی است ، صرف نظر از این که قطار درایو در زیر صندوق عقب قرار دارد. سه سری همیشه محبوب شیک ، راحت و مجهز است. قطار درایو هیبریدی پلاگین عملکرد جامد و راندمان چشمگیر را ارائه می دهد.
حتی با رقابت قوی – مانند Lexus TX – XC90 ضرب و شتم دشوار است.