25 سال Porsche Carrera GT: چه چیزی آن را به یک نماد Supercar آنالوگ تبدیل می کند؟

پورشه کاررا GT

  • Porsche Carrera GT هرگز نباید نور روز را ببیند ، اما 25 سال بعد آن یک قایق رویایی چند میلیون دلار است.

Porsche Carrera GT 25 سال از اولین مفهوم خود در Autosalon Parisian 2000 به پایان رسیده است

پیشنهادات شخصی را مشاهده کنید

به نماد نگاه کنید پیشنهادات را بررسی کنید

Porsche Carrera GT از اولین حضور خود به عنوان یک مدل مفهومی در نمایشگاه اتومبیل پاریس 2000 ، بیست و پنجمین سالگرد خود را جشن گرفته است و از آن زمان میراث خود را به عنوان یکی از بزرگترین سوپراسپرت های آنالوگ در تمام دوران ایجاد کرده است. با این حال ، توسعه چندان بدون عارضه نبود و ماشین نباید به هیچ وجه نور روز را به عنوان یک مدل تولید تشخیص دهد.

پرچم منبع ترجیحی
پرچم منبع ترجیحی

Carrera GT که در ابتدا برای مسابقه استقامتی در 24 ساعت Le Mans برنامه ریزی شده بود ، زندگی خود را به عنوان یک ماشین مسابقه نمونه اولیه LMP2000 با یک موتور توربو-مسطح-شش و شش آغاز کرد. با این حال ، این امر هنگامی که پورشه متوجه شد که تضعیف شده است و تصمیم گرفت از پروژه مخفی فرمول -1 خود ، که در سال 1992 تنظیم شده بود ، در یک V10 قرار بگیرد.

LMP2000 در نوامبر 1999 با شایعات در قرارداد با گروه فولکس واگن لغو شد تا آن را ضبط کند تا بتواند با هم در Cayenne -suv همکاری کند و در عین حال برای حضور در مسابقات Le Mans بدون ایستادن استوپ خود. به منظور زنده نگه داشتن این پروژه ، پورشه موتور را به ماشین مفهومی Carrera GT منتقل کرد ، که باعث شده بود تا چشم خود را به تبلیغات خود در سالن اتومبیل پاریسی بکشاند.

تا آن زمان ، هرگز برای دستیابی به تولید برنامه ریزی نشده بود ، اما به عنوان علاقه به مدل ، و هنگامی که Cayenne ثابت کرد که برای تجارت خوب است ، پورشه تصمیم گرفت نسخه ای از خیابان را به تعداد محدودی از تأسیسات Leipzig خود ایجاد کند. 25 سال بعد ، قیمت آن به قیمت چند میلیون دلار قیمت دارد و یکی از مدلهای موردعلاقه در سراسر جهان است. برای درک اینکه چرا چنین وضعیت نمادین دارد ، در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد پورشه کاررا GT بدانید:

پورشه کاررا GT: طراحی

پورشه کاررا GT
کابین Carrera GT با چرم نرم ، recaro -eimer -sitzen و یک دنده چوبی ساحلی درست در کنار فرمان تحت درمان قرار می گیرد

پورشه در ابتدا قصد داشت در 24 ساعت Le Mans به عنوان رقیب جدید وارد Carrera GT شود و به همین ترتیب ، Motorsport -DNA وی غیرقابل توصیف است. آن را بر روی دوچرخه های مرکزی ، رنگ آمیزی برای هر طرف حرکت می کند: در سمت راست آبی است ، در سمت چپ قرمز است. فضای داخلی یک طراحی ساده اما زیبا را به همراه دارد که در حالی که در چرم نرم قرار دارد ، به نیازهای لخت می پردازد.

این کابین همچنان با رکراو -ایمر -sitzen ، پدال آلومینیومی و سوئیچ دنده چوبی تحت درمان قرار می گیرد که از اهمیت اصلی برای احساس داخلی Carrera GT برخوردار است. اهرم دنده درست در کنار فرمان قرار دارد تا رانندگان بتوانند به سرعت چرخ دنده ها را تغییر دهند. احتراق در سمت “اشتباه” چرخ قرار می گیرد ، ادای احترام به طرح های مدرسه قدیمی ، که راننده را قادر می سازد ماشین را شروع کند در حالی که شروع به از دست دادن وقت نمی کند.

همچنین بخوانید: پورشه هیولا 911 آهنگ خود را برای سال 2026 با Aero و تعلیق ها -Ugrades فاش می کند

پورشه کاررا GT: شاسی و هوایی

پورشه کاررا GT
Porsche Carrera GT ماشین تولید سری اول با شاسی مونوکوکی از الیاف کربن است

این اولین تولید سریال Super Sports با یک شاسی مونوکوکی است که کاملاً از فیبر کربن ساخته شده است. Carrera GT یک ماشین اسپرت با اندازه متوسط ​​با عقب دراز است که در آن موتور در زیر دو شکاف تهویه با ورق های استیل ضدزنگ قرار دارد. محل اقامت عقب کربن در کل قطار درایو و سیستم تعلیق چرخ عقب به طور جداگانه از بقیه شاسی ها قرار دارد ، طرحی که مستقیماً از تجربه موتورسواری پورشه گرفته شده است. موتور و گیربکس نیز بسیار کم است و میل لنگ تنها 4 اینچ از کف آن فاصله دارد. این یک مرکز ثقل کم را تضمین می کند و عملکرد ماشین را بهبود می بخشد.

کیت خروجی در قسمت جلویی Carrera GT را قادر می سازد از اثر کف برای پایداری بالا استفاده کند. این خودرو همچنان دارای یک بال عقب است که به طور خودکار در حدود 120 کیلومتر در ساعت برای نیروی کار اضافی استفاده می شود ، اما می توان آن را به صورت دستی از طریق یک دکمه روی کنسول مرکز فعال کرد.

همچنین بخوانید

پورشه کاررا GT: عملکرد

پورشه کاررا GT
Carrera GT 612 اسب بخار از 5.7 لیتری V12 خود در 330 کیلومتر در ساعت است

Carrera GT توانست در 3.9 ثانیه از حالت ایستاده تا 100 کیلومتر در ساعت شروع کند ، در حالی که فقط 6 ثانیه طول کشید تا به مارک 200 کیلومتر در ساعت برسد. در حالی که این مفهوم حاوی 5.5 لیتری V10 بود ، پورشه معتقد بود که هنوز هم تضعیف شده است و سوراخ را 2 میلی متر به 98 میلی متر افزایش می دهد. این منجر به 5.7 لیتری V10 در مسافت بالاتر شد که 612 اسب بخار در 8000 دور در دقیقه ایجاد کرد. در آن زمان ، سرعت دموکراتیک بود ، برای یافتن این موضوع به راننده واگذار شد و به همین ترتیب Carrera -ggt بدون ارزش محدودیت الکترونیکی در 330 کیلومتر در ساعت افزایش یافته بود. اما همه این قدرت مسئولیت ایستادن در برابر ایستادگی را به همراه می آورد ، و پورشه این کار را با ترمزهای سرامیکی کربن پوشانده بود.

به اتومبیل های آینده در هند 2025 ، بهترین SUV های هند نگاهی بیندازید.

اولین تاریخ منتشر شده: 23 سپتامبر 2025 ، 8:00 بعد از ظهر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *