فراری در حال آماده سازی اولین وسیله نقلیه الکتریکی خود است. به اصطلاح Electtrica قرار است اواخر سال آینده راه اندازی شود و در دوره جدیدی برای خودروساز نمادین به نمایش درآید ، اما این یکی از بیش از دوجین اتومبیل فراری قصد دارد بین سالهای 2026 تا 2030 راه اندازی کند.
این مدل ها باید قدرت خود را از جایی بدست آورند ، به همین دلیل فراری به سرمایه گذاری در موتورهای احتراق V6 ، V8 و V12 خود ادامه خواهد داد. این خودروساز ضمن “تمرکز بر افزایش قدرت خاص و اطمینان از سازگاری با سوخت های جایگزین” از رعایت مقررات مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای اطمینان خواهد داد.
خودروسازان از موتورهای احتراق داخلی با انواع جدیدی از سوخت که در ضمن محافظت از سخت افزار ، مقررات مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای را رعایت می کنند ، شروع کرده اند. سال گذشته ، Benedetto Vigna ، سرمربی فراری گفت که او معتقد نیست که موتور احتراق داخلی هرگز از بازار لوکس ناپدید می شود.
علیرغم ادامه سرمایه گذاری در موتورهای احتراق داخلی ، فراری انتظار دارد که 60 درصد از دامنه محصول آن تا سال 2030 – حدود 40 درصد ترکیبی و 20 درصد برقی – برای تأمین “تکامل مورد انتظار” بازار نیاز داشته باشد. موتورهای احتراق خالص تا دهه جدید می توانند اقلیت در نمونه کارها فراری باشند.
عکس توسط: فراری
همچنین به نظر می رسد که مدل های آینده فراری همچنان شامل دکمه ها خواهد بود. این خودروساز گفت که در حال معرفی “رابط انسانی نسل جدید” است که وابسته به فایجیتال رویکردی که عناصر دیجیتالی و آنالوگ را در هم می آمیزد. ”
ما ممکن است اولین نکات مربوط به این بسته بندی جدید را در ماه ژوئیه مشاهده کرده ایم که آمالفی با یک فرمان طراحی مجدد با دکمه های فیزیکی راه اندازی شد. صاحبان شکایت کرده بودند که کنترل های لمسی خازنی ناامید کننده تر از نوآورانه است – و سرانجام خودروسازان توجه می کنند.
در حالی که فراری می گوید حدود 20 درصد از ترکیب آن برقی خواهد بود ، اما احتمالاً فقط یک مدل را تشکیل می دهد. وینا در اوایل سال جاری شایعات را رد کرد که “تقاضا” برای یک فراری برقی دوم وجود ندارد ، گفت که چنین اتومبیل حتی وجود ندارد. این خودروساز در مورد چیزی فراتر از Electrica بحث نکرده است.

عکس توسط: فراری
بازار وسایل نقلیه برقی با کیفیت بالا ، با کارایی بالا و گران قیمت ظاهر نشده است زیرا تولید کنندگان اتومبیل خیاطی به دلیل تقاضای کم ، سرمایه گذاری ها را به تعویق می اندازند. اولین اتومبیل برقی فراری یک خطر است ، اما این شرکت در حال انجام هر کاری که می تواند انجام دهد تا آن را واقعاً خاص و منحصر به فرد کند.
ما باید ببینیم که سال آینده چگونه از آن خارج می شود. اگر این یک شخص عزیز باشد ، فراری می تواند به V-12 برگردد.