آیا هنوز هم می توان از رانندگی کامیون های انتقال دستی استفاده کرد؟

درایور انتقال دهنده

اخیراً با چیزی روبرو شدم که چشمانم را باز کرد استخدام تبلیغ در LinkedInبشر یک شرکت حمل و نقل مستقر در انتاریو ، 2500 دلار پاداش ورود به سیستم برای رانندگان واجد شرایط با تجربه دستی و مجوز کلاس A نامحدود را ارائه می دهد.

این تبلیغ می گوید: “اگر شما یکی از معدود کسانی هستید که هنوز با چوب رانندگی می کنید ، شما یکی از معدود کسانی هستید که می خواهیم.”

در مورد این چطور ؛ کسی هنوز مهارت های اصلی رانندگی را ارزیابی می کند. برای وام گرفتن یک اصطلاح از صنعت حمل و نقل هوایی: قابلیت های “چوب و رودر”. اما آیا انتقال دستی اتوماتیک (با عرض پوزش برای کار) رانندگان بهتر است؟

(عکس: پارک جیم)

من فکر می کنم یک حقیقت برای آن وجود دارد ، اما فکر نمی کنم بتوانیم جعبه ای پر از چرخ دنده را برای کاهش کالیبر سواران سطح ورودی مقصر بدانیم.

این فقط در مورد تسلط بر کلاچ دوگانه یا تغییر شناور نیست که رانندگان دستی را بهتر می کند. به نظر من ، تغییر دستی چرخ دنده ها درک بهتری از پویایی وسیله نقلیه را ترویج می کند. اهرم تغییر و پدال کلاچ ارتباط فیزیکی و لمسی بین راننده و چرخ ها ایجاد می کند. شما وزن کامیون را احساس می کنید. می توانید اندازه کامیون را احساس کنید.

با انتقال خودکار دستی (AMT) این تقریباً یک موضوع جزئی است.

بر خلاف AMTS ، انتقال دستی راننده را درگیر و کنترل می کند. دوست و صاحب موسسه حمل و نقل کوهستانی در Castlegar ، BC ، اندی رابرتز ، این روش را توضیح می دهد: “من فکر می کنم مهمترین مزیت آموزش از یک کتابچه راهنمای کاربر این است که دانش آموزان یاد می گیرند که برنامه ریزی کنند و برای آنچه در آینده می آید آماده شوند.” “اگر مجبور هستید در تقاطع بعدی که به دنده سوم نیاز دارد ، یک چرخش محکم ایجاد کنید ، باید به اندازه کافی پایین بیاید تا با نزدیک شدن به تقاطع ، در دنده صحیح قرار بگیرید.”

مگر در مواردی که به رانندگان یادگیرنده مهارت های مناسب را از روز اول آموزش دهند ، AMT ها می توانند رانندگی یک تمرین 80،000 پوندی را انجام دهند. رانندگی کامیون تفاوت چندانی با رانندگی مینی بوس ندارد.

مزیت بارز AMT ها در زمینه آموزش راننده ، صرفه جویی در وقت است. به گفته رابرتز ، یک یا دو هفته تمرین روزانه طول می کشد تا رانندگان رانندگان با مهارت و منطقی که یک دفترچه راهنما را اداره می کنند ، شوند. AMTS می تواند این دوره را به چند روز کوتاه کند.

کارا هانتر ، رئیس مراکز آموزش حمل و نقل کانادا می گوید: “دانش آموزان می توانند یاد بگیرند که به اندازه کافی خوب رانندگی کنند تا در حدود 10 ساعت در پشت فرمان یک کامیون خودکار ، آزمون جاده را پشت سر بگذارند.”

اما از آنجا که همه ما به طرز دردناکی آگاه هستیم ، بسیاری از مدارس رانندگی از این زمان صرفه جویی در مزیت خود و نه به دانش آموزان استفاده می کنند.

هانتر می افزاید: “تقاضای بزرگ برای آموزش اتوماتیک کامیون از” مدارس “ناشی می شود که این دوره ها را با قیمت 3000 تا 4000 دلار ارائه می دهد.” “آنها بدیهی است که تعداد ساعات آموزش مورد نیاز ذوب (آموزش سطح ورود اجباری) را ارائه نمی دهند.”

تصویری از داخل کامیون
اهرم تغییر و پدال کلاچ ارتباط فیزیکی و لمسی بین راننده و چرخ ها ایجاد می کند. شما وزن کامیون را احساس می کنید. (عکس: پارک جیم)

تمرکز اشتباه روی AMTS

بیایید واضح باشیم آموزش رانندگان در سطح ورودی برای استفاده از AMT لزوماً اشتباه نیست. اگر AMT فقط یک میانبر برای گواهینامه رانندگی تجاری باشد ، پس اجازه دهید رانندگان آموزش دیده ضعیف در بزرگراه های ما از بین بروند و دانشجویان را فریب داده و مردم را به خطر بیندازند.

دانش آموزان نمی دانند چه چیزی نمی دانند و به همین دلیل احتمالاً نسبت به یک راننده آموزش دیده اشتباه می کنند. این تقصیر مدرسه و معلم است نه انتقال.

مراکز آموزش حمل و نقل کانادا آموزش در مورد هر دو نوع انتقال را ارائه می دهد.

هانتر می گوید: “بیشتر افرادی که در مورد آموزش A/Z ما (CDL) سؤال می کنند از محدودیت در مجوز خود آگاه هستند و آن را نمی خواهند.” “آنها نمی خواهند فرصت های شغلی خود را با مجوز محدود محدود کنند.”

او دانش آموزان خود را با یک شبیه ساز شیفت شروع می کند ، که یک روش بسیار کارآمد برای معرفی آنها با انتقال های غیر هماهنگ دستی است. بعضی از افراد خیلی سریع آن را دریافت می کنند. برخی دیگر تلاش می کنند و در نهایت تصمیم به پیگیری AMT و در نهایت مجوز محدود کلاس A (CDL) می گیرند.

این با تجربه Radek Rogowski سازگار است. وی مدیر عملیات در مدرسه رانندگی کامیون ریچاردز در می سی سیگا ، انتاریو است. او می گوید حدود 60 ٪ از دانش آموزان جدید خود آموزش خود را با انتقال دستی شروع می کنند ، اما فقط حدود 30-40 ٪ آموزش خود را با یک انتقال دستی انجام می دهند.

وی به TruckNews.com گفت: “من آنها را تشویق می کنم (برای یادگیری دفترچه راهنما) زیرا معتقدم که درک تغییر و نحوه کار انتقال به شما کمک می کند تا درک کنید که وسیله نقلیه و منحنی های قدرت آن چگونه کار می کنند.” “من دوست دارم آنها را به انجام این کار فشار دهم ، اما این برای همه نیست.”

تصویر اولین انتقال 13 سرعته جیم
هنگامی که با اولین گیربکس 13 سرعته خود روبرو شدم ، مجبور شدم خودم را فروتن کنم و در واقع از یک راننده باتجربه تر برای مشاوره بخواهم. (عکس: پارک جیم)

تجربه شخصی

من با اولین گیربکس دستی غیر هماهنگ خود مشکلات خودم را داشتم. من قبل از اولین برخوردم با گیربکس دستی غیر هماهنگ ، کامیون های درون خطی را با انتقال 5- و 6 سرعته هماهنگ به مدت سه سال سوار کردم. من همچنین با وسایل نقلیه سنگین تر از Datsun B210 تجربه کردم.

این یک انتقال دستی 10 سرعته Eaton Fuller در محور پشت سر هم شرکت من بود. من قبلاً مجبور نبودم بین دو کلاچ تغییر کنم و نمی دانستم تغییر شناور چیست. برای شما ، راننده AMT ، این به معنای تغییر یک گیربکس دستی بدون استفاده از کلاچ است.

در مسیر عادی من حدود یک هفته طول کشید تا به آن چیز عادت کنم. تعیین زمان تغییر یک چالش بود ، اما پایین آمدن سخت ترین قسمت بود. مربی رانندگی من همیشه روی دم من بود زیرا نتوانستم وسیله نقلیه را به دنده مناسب برسانم زیرا نمی توانستم آن را به دنده مناسب برسانم.

چند سال بعد نگذشت که من با گیربکس 13 سرعته من روبرو شدم. این مدتها قبل از آن بود که یوتیوب حتی چشم به چشمان استیو چن ، چاد هورلی و فک کریم بود. مجبور شدم خودم را فروتن کنم و در واقع از یک راننده باتجربه برای مشاوره بخواهم.

من برای رانندگان جدید که ابتدا باید با اندازه کامیون سر و کار داشته باشند ، سطح خاصی از همدردی دارم و سپس با تغییر سرعت ، زمان بندی و مطابقت با سرعت موتور با دنده صحیح ، مبارزه می کنم. این برای هضم زیاد است. AMTS می تواند این بخش از منحنی یادگیری را صاف کند ، اما من فکر می کنم آنها فقط باید معرفی شوند که رانندگان پویایی وسیله نقلیه و تأثیر اختلاف عظیم وزن بین سدان خانواده و یک تراکتور بارگذاری شده را درک کنند.

داخل یک کامیون قدیمی با چوب کنترل دستی
روزهایی که رانندگان کابین های خود را با دستگیره دنده های جداگانه تزئین کرده اند ، می گذرد و لمس شخصی را به محیط رانندگی اضافه می کند. (عکس: پارک جیم)

25 سال نوآوری

باور کردن دشوار است ، اما انتقال خودکار بیش از 25 سال است. در اواخر قرن ، Eaton و Meritor اولین انتقال تغییر به سیم خود را معرفی کردند. آنها انتقال کاملاً دستی با محرک های تغییر مکانیک Mechatronic XY در ECM موتور بودند تا نقاط تغییر را کنترل کنند.

این مدل های اولیه پدال کلاچ را حفظ کردند ، اما راننده فقط هنگام شروع و متوقف کردن کامیون از کلاچ استفاده کرد. عملکرد تغییر خودکار نیز می تواند با فشار دادن یک دکمه به صورت دستی کنترل شود.

در اواسط دهه ، پدال کلاچ ناپدید شد و تمام عملکرد انتقال در دست رایانه باقی مانده است.

در حالی که این صنعت به طور کلی نسبت به این انتقال های اولیه خودکار شک و تردید داشت ، بازاریابان محصولات از آنها به عنوان ایمن تر ، سوخت کارآمدتر و خسته کننده تر برای رانندگان حمایت می کردند (به خودتان استراحت دهید!).

ولوو در سال 2007 Ishift را در آمریکای شمالی معرفی کرد و مزایای یک پیشرانه یکپارچه عمودی را نشان داد. این امر باعث شد تا ایتون و کامینز یک سرمایه گذاری مشترک ، فن آوری های انتقال خودکار ایتون کامینز را تشکیل دهند تا ادغام عمیق تر پیشرانه را فعال کنند.

این ادغام عمیق منجر به ویژگی های مفید تری مانند پایین آمدن ، ساحل خنثی ، کنترل پیش بینی سفر دریایی و موارد دیگر شد. نسخه های حرفه ای انتقال خودکار نیز معرفی شده است که برای عملیات سنگین مانند ورود به سیستم ، ساخت و ساز و غیره طراحی شده است.

در اواخر دهه 2010 ، آمتس پذیرش گسترده ای را به دست آورد و پذیرش ناوگان به سرعت رشد کرد. به عنوان مثال ، دایملر گزارش داد که نرخ ساخت کامیون های مجهز به AMT از کمتر از 15 ٪ در سال 2012 به بیش از 90 ٪ تا پایان دهه افزایش یافته است.

پذیرش کامیون های ولوو در آمریکای شمالی از درصد تک رقمی در سال 2007 به بیش از 95 ٪ در سال 2021 افزایش یافت.

پیش بینی می شود که تصویب کلی AMT در برنامه های خارج از جاده از 95 ٪ در تمام OEM ها تجاوز کند.

در اوایل سال جاری ، ما شاهد انتقال دستی Kenworth از کتابهای داده در معرض دید آن بودیم ، در حالی که سایر OEM ها اظهار داشتند که به زودی از این پرونده پیروی می کنند.

این می تواند مشکلی برای رانندگی در مدارس باشد ، اگرچه شاید در آینده نزدیک نباشد.

دستورالعمل دستی از ذوب

در سال قبل از میلاد ، رابرتز به ما می گوید ، برنامه MELT حداکثر 10 ساعت آموزش خودکار انتقال را امکان پذیر می کند ، اما در عین حال نیاز به تکمیل ارزیابی های صلاحیت با انتقال دستی دارد.

استان های دیگر چنین مقررات سختی در مورد استفاده از AMT ها ندارند ، اما مانند قبل از میلاد ، آنها مجوز کلاس A یا کلاس 1 را صادر می کنند که محدود به کامیون های مجهز به انتقال خودکار یا اتوماتیک است.

چه اتفاقی می افتد که هیچ انتقال دستی دیگری برای آموزش با آن وجود نداشته باشد ، یا هنگامی که بازار آنقدر با آمپول اشباع شده است که تمایز بی ربط می شود؟

TruckNews.com در مکالمات قبلی نامربوط آموخته است که کامیون هایی با انتقال دستی در حال حاضر به طور فزاینده ای نادر هستند – حتی موارد استفاده شده. ظاهراً طولی نمی کشد که کتابچه ها به طور کامل ناپدید شوند ، اما هنوز هزاران نفر از آنها در طبیعت وجود دارند که به افراد باتجربه برای خلبانی آنها نیاز دارند. چگونه می توانیم شکاف فناوری را در محیط آموزش ببندیم؟

انتقال دستی سالها مانع واقعی ورود به دانشجویان بوده است. غالباً گفته می شود که بدون AMTS ، بخش قابل توجهی از رانندگان فعلی هنوز در حرفه دیگری کار می کنند.

برخی از سواران باتجربه حتی AMT ها را به دلیل کاهش کالیبر سواران در سطح ورودی مقصر می دانند. این احتمالاً ناعادلانه است. جعبه دنده فقط یک جعبه پر از چرخ دنده است.

این آموزش است ، نه انتقال ، راننده را ایجاد می کند. من پیشنهاد می کنم که معماران برنامه های مختلف ذوب برای پاسخ دادن به اینجا ، به خصوص با توجه به اینکه چقدر مسخره برای دستکاری در سیستم آسان شده است. در واقع هیچگونه اجرای مدارس پرواز به شب وجود ندارد (اگرچه به نظر می رسد کمی در حال بهبود است) ، و در برخی از حوزه های قضایی نیاز واقعی به تعمیر سیستم های آزمایش استانی وجود دارد.

من امیدوارم که برای اپراتورهای مدرسه رانندگی که پول دانش آموز مظنون را می گیرند ، جایگاه ویژه ای در جهنم وجود داشته باشد و سپس یک راننده آموزش دیده ضعیف را در یک عموم مظنون رها کند.

من نمی خواهم همه چیز را در مورد انتقال خودکار مقصر بدانم ، اما این فناوری عملاً بسیاری از اقدامات ایمنی را در برنامه های آموزش راننده ما از بین برده است.

دره دو قلو
چرخ دنده های دوقلو ، اصلی و کمکی موثرترین دستگاه ضد سرقت است ، اما ویژگی هایی مانند پایین آمدن و پیش بینی سفر دریایی به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. (عکس: پارک جیم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *