رئیس جنرال موتورز می گوید: «در حال حاضر آسان نیست

مفهوم قله کرایسلر اقیانوس آرام

من در اینجا کمی ریاکاری را تحمل می کنم. به عنوان سردبیر InsideEVsمن عاشق رانندگی با وسایل نقلیه الکتریکی هستم و می دانم که آنها برای کاهش طولانی مدت انتشار کربن در حمل و نقل ضروری هستند. اما به‌عنوان یک عاشق خودروی سنتی، کاملاً ناراحت نیستم که بدانم یک ماشین اسپرت بنزینی که دوستش دارم ممکن است برای مدتی در اطراف بماند.

اگرچه خودروهای الکتریکی این روزها عملکرد باورنکردنی را ارائه می دهند، اما همچنان از نظر وزن با جریمه قابل توجهی روبرو هستند. باتری ها سنگین هستند و این آخرین چیزی است که از یک ماشین اسپرت می خواهید. و این همه قبل از اینکه به ویژگی‌های خودروهای اسپرت سنتی که موتورهای دنده‌ای دوست دارند، مانند صدای موتور و گیربکس قفل شونده برسید.

به نظر می رسد جنرال موتورز چشمان کاملاً روشنی به این موضوع دارد. مارک رویس، رئیس جنرال موتورز، اخیراً گفت: اگرچه ایده یک شورلت کوروت کاملاً برقی قبلاً بازیچه شده بود و حتی نسخه های مفهومی از ظاهر چنین خودروهای برقی ارائه شده بود، اما در حال حاضر این ایده وجود ندارد. پادکست Plugged-In توسط InsideEVs.

اما فکر نکنید که این ایده قابل اجرا نیست.

“من فکر می کنم اینطور است می رویس گفت: “این باید انجام شود.” ما تعدادی خودروی مفهومی را بر اساس نیروی الکتریکی نشان دادیم. نمی‌توانم بگویم سیستم قدرت به فرم این خودروهای مفهومی وفادار ماند، اما آنها بسیار جالب بودند و به ما اجازه دادند تا کارهای متفاوتی را با فرم و طراحی و بخش زیبایی‌شناسی انجام دهیم.»

در عین حال، “یک کوروت تمام الکتریکی که بتواند کاری را که یک کوروت قرار است انجام دهد انجام دهد، در حال حاضر آسان نیست. آنچه من در مورد آن صحبت می کنم این است که اگر وارد جرم شوید، از نقطه نظر دینامیک خودرو، اگر وارد عملکرد حرارتی شوید، می توانید پیشرفتی در آنجا داشته باشید. اما من مطمئن نیستم که شخصیت خریدار کوروت و تلاش ما هنوز برای این کار آماده باشند.” باشد.”

به عبارت ساده‌تر: به فداکاری باتری‌ها و کاهش برد در رانندگی با کارایی بالا، به‌علاوه شاید حتی گشتاور فوری یک وسیله نقلیه الکتریکی، اضافه کنید، و ممکن است به چیزی برسید که کاملاً با شخصیت خودروی اسپرت V8 جنرال موتورز مطابقت ندارد.

رویس گفت: «اما وقتی روزی با تغییرات تکنولوژیکی، (بیشتر) آسانی فرا می‌رسد، چیزهایی از این دست دست یافتنی‌تر می‌شوند، به نظر می‌رسد که ممکن است با آن ارزش‌ها همخوانی بیشتری داشته باشد. مطمئناً ممکن است چنین باشد. اما هنوز نه. به همین دلیل است که ما باید به سرمایه گذاری در فناوری و تحقیق و توسعه ادامه دهیم.

به طور کلی، خودروسازان در مدیریت حرارتی خودروهای الکتریکی پیشرفت چشمگیری داشته اند. بسیاری از خودروهای الکتریکی جدید با عملکرد بالا می‌توانند عملکردهای باورنکردنی داشته باشند، مانند بهترین زمان‌های پورشه شیائومی SU7 اولترا در نوربرگ رینگ یا سوپراسپرت برقی 300 مایلی BYD. در سراسر صنعت، تاکید زیادی بر تولید باتری های سبک تر برای وسایل نقلیه الکتریکی شده است. شاید حتی از طریق باتری های حالت جامدکه می تواند بسیاری از مشکلات را در یک زمان حل کند.

اما آیا همه اینها به زودی به یک کوروت تبدیل می شود به گونه ای که طرفداران موتورهای LT آن را فریبنده می یابند؟ همه اینها بعید به نظر می رسد. در حالی که این روزها وسایل نقلیه الکتریکی سریع زیادی وجود دارد – از جمله در مجموعه جنرال موتورز – طرفداران کوروت به دلایلی در آن حضور دارند، و در حال حاضر تکرار آن با باتری بسیار دشوار است.

سپس بحث آمادگی خریدار مطرح می شود. به دورتر از دوج چارجر دیتونا نگاه نکنید، که متأسفانه به نظر می رسد کمی شکست است. مطمئناً سریع است، اما بسیاری از خودروهای الکتریکی سریع هستند. و شبیه سازی صدای موتور، در عین حال که سرگرم کننده است، در نهایت یک ترفند مهمانی است. (همچنین، قیمت بالا و این واقعیت که برای وسایل نقلیه الکتریکی مناسب نیست.) برخی از خودروها تنها با موتور و ویژگی های رانندگی آنها تعریف می شوند و تبدیل آنها به نیروی الکتریکی کار آسانی نبود.

با این وجود، به نظر می رسد که رویس به آینده بسیار خوش بین است برقی شدن برای کوروت و کوروت ZR1X جدید یک نمونه عالی است. قدرتمندترین کوروت هیبریدی AWD به لطف موتور 5.5 لیتری توئین توربو LT7 V8 همراه با باتری 1.9 کیلووات ساعتی، 1250 اسب بخار قدرت تولید می کند. نتایج به سختی قابل بحث است.

رئوس، یک چرخ دنده و مسابقه‌دهنده معروف، گفت که در حال حاضر در حال رانندگی است. او گفت: “و این بسیار عالی است.”
“این به معنای استفاده از برق برای انجام کارهای درست است. استفاده از آن برای قدرت، استفاده از آن برای سرعت، استفاده از آن برای سواری و هندلینگ، استفاده از آن برای کشش استفاده عالی از برق در کوروت است.”

شاید روزی این V8 جای خود را به بسته باتری بدهد. اما آن روز امروز نیست.

با نویسنده تماس بگیرید: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *