سیستم های اگزوز با خروجی های جانبی نادر هستند. آنها نیازمند ملاحظات بسته بندی منحصر به فرد و سایر مصالحه هایی هستند که خودروسازان به سادگی نمی توانند انجام دهند. آنها به وزن اضافه می کنند و آیرودینامیک را به خطر می اندازند، اما فراری حق اختراع جدیدی را ثبت کرده است که می تواند برخی از این مشکلات را در عین بهبود ایمنی حل کند.
بر این اساس پرونده فراریسیستم او از معایب سیستم های اگزوز جانبی معمولی رنج نمی برد و می تواند به روشی ساده و اقتصادی تولید شود.
نقشه های همراه با ثبت اختراع نشان می دهد که سیستم اگزوز بدون تکیه گاه های قابل توجهی از موتور در پشت چرخ های جلو و سپس بالا و اطراف یک عضو پیش از درهای جلو تا خروجی های پشت محفظه سرنشین گسترش یافته است.
فراری میگوید این طراحی میتواند «حداقل مقداری از انرژی جنبشی» تصادفهای جلو را جذب کند و «نزدیک شدن چرخ جلو را به محفظه سرنشین محدود کند». فراری ادعا می کند که این سیستم همچنین وزن را کاهش می دهد زیرا اگزوز از استفاده از استرات های بافر اضافی یا قاب های پشتیبانی سنگین جلوگیری می کند.
عکس از: فراری
این اولین پتنت اگزوز جانبی فراری نیست. این خودروساز در سال 2013 درخواستی را برای سیستم نامتقارن ارائه کرد که فقط در یک طرف خروجی دارد. با این حال، این برنامه جدید آن نیست، بلکه یک سیستم دوگانه اثبات شده است که امیدواریم در برخی مواقع شاهد آن در فراری آینده باشیم.
این شرکت گزینه های زیادی خواهد داشت. فراری قصد دارد تا 5 سال آینده 20 خودروی جدید را روانه بازار کند. همه آنها خودروهای کاملاً جدید نخواهند بود – و ما فرض می کنیم برخی از آنها خودروهای کم حجم خواهند بود. مدیر عامل فراری گفت: «بهتر است مدلهای با حجم محدودتر از چند مدل با حجم بیشتر داشته باشیم».
حتی اگر فراری سیستم اگزوز را روی یک خودروی تولیدی نصب کند، احتمالاً به یکی از مدلهای خاص و محدود خود ختم میشود. این نوعی ویژگی است که جالب به نظر می رسد اما از افراد می خواهد که برای وارد یا خارج شدن از لوله های داغ عبور کنند، که فکر می کنیم کاملاً ارزشش را دارد.
