فورد موستانگ GTD هم اکنون در پیست نوربرگ رینگ بازگشته است. آیا هدفش ثبت است؟

فورد موستانگ GTD هم اکنون در پیست نوربرگ رینگ بازگشته است. آیا هدفش ثبت است؟

فورد در اوایل سال جاری رکورد نوربرگ رینگ خود را به عنوان سریع ترین خودروی آمریکایی در پیست افسانه ای شکست، اما این شرکت نتوانست این عنوان را برای مدت طولانی حفظ کند. تنها چند ماه بعد شورولت کوروت ZR1 و ZR1X رکورد را ربودند. اکنون بیضی آبی دوباره در آلمان دیده شده است، جایی که ما فقط می توانیم تصور کنیم که تلاش دیگری برای رکورد زدن وجود دارد.

ZR1 و ZR1X زمان دور موستانگ را تنها چند ثانیه شکست دادند و به ترتیب به زمان های 6 دقیقه، 50.763 ثانیه و 6 دقیقه، 49.275 ثانیه رسیدند. GTD 6 دقیقه و 52.072 ثانیه طول کشید. عکس های جاسوسی گرفته شده توسط درایو و ویلکوبوک در اینستاگرام ما موستانگ قدرتمند را در پیست نوربرگ رینگ نشان می دهیم، این بار با چند تغییر.

عکس‌ها GTD را با مجموعه‌ای از سطوح غواصی اضافی در سپر جلو و دریچه‌های بهینه شده روی کاپوت نشان می‌دهند. مشخص نیست که آیا فورد در حال حاضر در تلاش برای ثبت یک رکورد جدید است یا اینکه آیا این شرکت صرفاً در حال کار بر روی ارتقاءهایی است که با هدف بازپس گیری این رکورد از کوروت در نهایت انجام می شود.

در هر صورت، GTD قدرتمندترین موستانگ فورد با عملکرد بالا است. این خودرو دارای یک موتور 5.2 لیتری V8 سوپرشارژر است که 815 اسب بخار قدرت و 664 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند و به آن اجازه می‌دهد به حداکثر سرعت 202 مایل در ساعت برسد و فورد می‌تواند برای کمک به GTD تغییراتی در پیشرانه ایجاد کند، اما ما نمی‌توانیم آن‌ها را ببینیم.

موستانگ نسخه قانونی خودروی مسابقه‌ای GT3 فورد است و دارای میل محرک فیبر کربنی، گیربکس گیربکس دو کلاچه هشت سرعته و سیستم تعلیق نیمه فعال عقب با میله‌ی داخلی است که می‌توانید از طریق قسمت پشتی آن را ببینید.

این یک ماشین چشمگیر از فورد است، اما کوروت ZR1 و کوروت ZR1X مشتاق خوردن ناهار موستانگ هستند. ZR1X دارای 1250 اسب بخار قدرت و 878 پوند فوت گشتاور است که توسط موتور 5.5 لیتری V8 هیبریدی توربوشارژ ارائه می شود و قیمت پایه آن 207395 دلار است.

این بسیار ارزان تر از موستانگ GTD 330000 دلاری است. ZR1 معمولی 1064 اسب بخار قدرت دارد و از 181395 دلار شروع می شود. این جفت ممکن است از نظر قیمت قابل مقایسه نباشد، اما اعداد در مورد اینکه کدام یک سریعتر است دروغ نمی گوید.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا فورد واقعاً تلاش می کند تا رکورد دیگری را ثبت کند یا خیر. کاهش سه ثانیه زمان دور در نوربرگ رینگ نباید غیرممکن باشد. برای سقوط کوروت، فورد ممکن است نیازی به ایجاد چند تغییر کوچک نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *