مک لارن این پروژه را به طور عمومی تایید نکرده است، اما شایعات ثابت هستند: این اولین مدل تولیدی مک لارن چهار در و پنج صندلی خواهد بود.
مشاهده پیشنهادات شخصی
برای شرکتی که زمانی به مهندسی عمران خودروهای فوقالعاده اسپورت و کاهش وزن وسواسآمیز وفاداری میکرد، مک لارنتصمیم گیری برای ساخت یک SUV کمی شبیه به تماشای یک دونده مسافت طولانی است که ناگهان به یک حلقه نگاه می کند. اما به نظر می رسد این برند برای این جهش آماده است. مدل جدیدی با نام داخلی P47 بی سر و صدا در اختیار فروشندگان جهانی قرار گرفته است که به معرفی آن در سال 2028 اشاره دارد. و اگر برداشت های اولیه تفاوت ایجاد کند. برو تا سال 2018، مک لارن خود را برای دراماتیک ترین خروجی خود آماده می کند.
مک لارن چهار در؟
این برند بریتانیایی این پروژه را به طور عمومی تایید نکرده است، اما شایعات ثابت هستند: این اولین مدل تولیدی مک لارن با چهار در و پنج صندلی خواهد بود. طرح طراحی، که بنا به گزارشها به نمایندگیها نشان داده شد، شاسیبلندی را ترسیم میکند که از حضورش نمیترسد، با شبحیهای عضلانی، چراغهای جلوی شکافی که روی بدنه قرار گرفتهاند، و یک برآمدگی سقف خیرهکننده که به یک اسپویلر بزرگ عقب میریزد.
چیزی که ابروها را بالا آورد اندازه بود. این یک آزمایش فشرده نیست. بیشتر عملکرد محور فکر کنید کاین توربو GTموضع بزرگ، شانههای پهن و استایلی که هنوز هم تلاش میکند تا حدی از شجره ابرخودروها را به خود اختصاص دهد.
برای برندی به سنت غنی مانند مک لارن، این یک تغییر تکتونیکی است.
هیبریدی V8، نه فول EV
جالب اینجاست که در حالی که اکثر برندهای لوکس شاسی بلندهای پرچمدار خود را الکتریکی می کنند، طبق گزارش ها، مک لارن به سمت یک V8 هیبریدی با سیستم چهار چرخ متحرک متمایل شده است. این استدلال بهطور شگفتانگیزی ساده به نظر میرسد: بازخورد در سطح فروشنده نشان میدهد که مشتریان مک لارن هنوز با یک شاسیبلند مک لارن کاملاً الکتریکی قانع نشدهاند.
این بدان معناست که P47 از پلتفرمهای مونوکوک کربنی که زیربنای سوپراسپرتهای این برند هستند، مشترک نخواهد بود. معماری معمولی تر و احتمالاً سنگین تر یکیستون فقرات این مدل را تشکیل خواهد داد. همچنین به این معنی است که مک لارن باید خط باریکی بین عملکرد معتبر و قابلیت استفاده عملی طی کند.
اما رویکرد هیبریدی چیز دیگری را نشان می دهد: مک لارن در بلندپروازانه ترین پروژه جدید خود بدون موتور احتراق داخلی کار نمی کند. هنوز نه.
پیشینه استراتژیک
مک لارن در بحبوحه بازسازی گستردهتر، از جمله سرمایهگذاری جدید CYVN Holdings مستقر در ابوظبی است. به نظر می رسد این تقویت مالی در را برای گسترش سبد سهام باز کرده است که منجر به ثبات بلندمدت می شود و نه صرفاً جنگ های اسب بخاری که سرفصل ها را جلب می کند.
بخش SUV عملکرد جهانی دیگر چیز جدیدی نیست. فراری قبلاً از مرز به پوروسانگو عبور کرده است. لامبورگینی، استون مارتین، پورشهو حتی نیلوفر آبی تفسیرهای پیچیده ای از برندهای خود ایجاد کرده اند. برای مک لارن، ورود به این فضا کمتر لذت بخش است و بیشتر یک ضرورت است.
و به نظر می رسد مک لارن به روشی کم گفته خود این واقعیت را پذیرفته است.
این چه معنایی می تواند برای هند داشته باشد
هند اشتهای ثابتی برای SUV های فوق لوکس با قیمت شمال نشان داده است ₹3 کرور و هنوز در حال یافتن خانه هایی با نظم شگفت انگیز هستند. یک مک لارن SUV تقریباً یکپارچه این بازار را تکمیل می کند.
استراتژی هیبریدی V8 در اینجا می تواند به نفع مک لارن عمل کند. استفاده کامل از EV در بالاترین سطح بازار همچنان محتاطانه است، زیرساختها همچنان ناهموار است و مشتریانی که پول زیادی خرج میکنند، اغلب تعامل غریزی و مکانیکی را به سکوت ترجیح میدهند.
اما قیمت ناشناخته بزرگ باقی مانده است. تعرفههای واردات موتورهای با حجم بالا ملایم نیست و سوال اینجاست که آیا مک لارن هند را بهعنوان یک بازار هالهای در نظر میگیرد یا تلاش میکند تا یک ورود ساختار یافتهتر به SUV داشته باشد.
خودروهای آینده در هند 2025 و بهترین SUV ها در هند را بررسی کنید.
تاریخ اولین انتشار: 14 نوامبر 2025، 09:28 صبح IST
