تئو نیل در گرندپری هیجان انگیز ماکائو با برتری یک بر دو مقابل لیسبوا پیروز شد، در حالی که فردی اسلیتر از مقام دوم سقوط کرد.
در آخرین راهاندازی مجدد خودروی ایمنی، راننده پیناکل موتوراسپرت، نائل، پس از همتیمیهایش ماری بویا و انزو دلینی، در دو دور مانده به پایان، در جایگاه سوم قرار گرفت و به لطف جریان لغزشی در مسیر طولانی به لیسبون، خود را به جلو منجنیق کرد.
زمانی که خودروی ایمنی کمی بعد دوباره فراخوانی شد، این پاس پیروزی را برای نائل رقم زد، که پینکل را 1-2 جلوتر از استون مارتین، راننده جوان بویا، برد. Deligny از R-ace GP در جایگاه سوم قرار گرفت.
در بیشتر مسابقه 15 دور، بویا و اسلیتر برای برتری با هم می جنگیدند و در دور اول پس از شروع از قطب، از راننده ردیف جلوی خود شکست خوردند.
انباشته شدن پنج خودرو در سانفرانسیسکو تقریباً بلافاصله اولین خودروی ایمنی را به ارمغان آورد و به اسلاتر قهرمان منطقهای فرمول اروپا این فرصت را داد تا با یک مانور متخصص در خارج از بویا در لیسبون سبقت بگیرد.
با مزیت سرعت در بخش تپه، به نظر میرسید که برای اسلیتر مشکلی ایجاد نمیکند، اما تصادفی که در آن اسکار ورز رخ داد، ماشین ایمنی را برای دومین بار بیرون آورد.
در راه اندازی مجدد دوم که پنج دور مانده به پایان بود، بویا از اسلیپ استریم برای عبور از اسلیتر استفاده کرد.
بعد از آن دور، اسلیتر کمی از خط در منحنی R خارج شد، از موانع عبور کرد، گوشه عقب سمت چپ را از دستگاه Prema خود گرفت و دوباره خودروی ایمنی را بیرون آورد.
این باعث شد که بویا مجبور شود در شروع مجدد نهایی از دلگنی و نائل جلوگیری کند، اما این نائل بود که با دور زدن کامل دو رقیب خود و فشار دادن تا لیسبون به برتری دست یافت.
فردی اسلیتر، SJM Theodore Prema Racing
عکس از: کمیته سازماندهی جایزه بزرگ ماکائو
دو برخورد جداگانه در عقب تر – یکی شامل رشید الظهری و جین ناکامورا تحت حمایت تویوتا که لیسبون را ترک می کنند، دیگری شامل چارلز لئونگ و توکیا سوزوکی در ماندارین – باعث بیرون آمدن ماشین ایمنی شد و مسابقه با رنگ زرد به پایان رسید.
پس از سه نفر برتر، ماتیا کولنگی، جونیور ردبول، برای PHM Racing چهارم شد، در حالی که شاگرد هوندا، تایتو کاتو، از هم تیمی خود در جایزه بزرگ ART، ایوان گیلتر، برای پنجمین سبقت گرفت.
نوآ استروستد، شاگرد مرسدس بنز، برای تریدنت هفتم شد، بالاتر از ماتئو دی پالو (R-ace)، جونیور مک لارن (R-ace)، یوکی سانو (TOM’S) از تویوتا و خوزه گارفیاس (PHM).
نتایج مسابقه دنبال می شود
ما نظر شما را می خواهیم!
دوست دارید چه چیزی را در Motorsport.com ببینید؟
– تیم Motorsport.com
