پورشه در بحث بنزین و برق: ما قضاوت نمی کنیم

مفهوم قله کرایسلر اقیانوس آرام

پورشه با این واقعیت دست و پنجه نرم کرده است که استفاده از خودروهای برقی به همان سرعتی که چند سال پیش انتظار می رفت پیشرفت نمی کند. در ابتدای سال 2022، الیور بلوم، مدیر عامل فعلی پیش‌بینی کرد که تا 80 درصد از فروش خودروهای جدید کاملاً الکتریکی خواهد بود. آن هدف بلندپروازانه دیگر وجود ندارد و طرح جدید ساده اما مؤثر است: به مردم آنچه را که می‌خواهند بدهید.

استرالیا رانندگی کنید این مجله با رئیس و مدیر عامل محلی پورشه صحبت کرد و او فاش کرد که استراتژی به‌روز شده، سازگاری هر دو طرف است. دانیل اشمولینگر گفت که این موضوع در مورد “دادن آزادی انتخاب به مشتری بسته به این است که آیا آنها برای وسایل نقلیه الکتریکی آماده هستند یا اینکه هنوز مدل های بنزینی را دوست دارند.”

پورشه به عنوان عضوی از گروه فولکس واگن، در موقعیت خوش شانسی قرار دارد که انعطاف پذیر باقی مانده و به درخواست های مختلف مشتریان پاسخ می دهد. به عنوان مثال، توسعه یک کراس اوور بنزینی جدید مربوط به آئودی Q5 در حال انجام است که جایگزین ماکان اصلی خواهد شد. انتظار می‌رود که جانشین تایید شده، که Macan نام نخواهد داشت، در اصل بخشی از این طرح نیست، و انتظار می‌رود که از سیستم احتراق پلتفرم برتر (PPC) استفاده کند که در حال حاضر در چندین مدل آئودی استفاده می‌شود.

در مورد موتورهای بنزینی، کاین و پانامرا V-8 بزرگ قدیمی خود را تا دهه آینده به خوبی حفظ خواهند کرد. Boxster و Cayman بعدی عمدتاً الکتریکی خواهند بود، اما نسخه‌های برتر دارای موتور احتراق داخلی هستند، احتمالاً یک موتور باکسر هیبریدی که از 911 GTS اقتباس شده است. هر چه آینده برای 718 در انتظار باشد، 911 بیشتر از آن عمر خواهد کرد. زوفنهاوزن بارها اعلام کرده است که 911 افسانه ای باید به عنوان آخرین خودروی این برند با موتور احتراقی در تاریخ ثبت شود.



عکس از: پورشه

برای کسانی که آماده تغییر به سمت برق هستند، نسل دوم Macan و Taycan با یک کاین الکتریکی در اواخر این هفته ملحق خواهند شد. با نام رمز “K1″، یک شاسی بلند سه ردیفه آینده، هر دو مشتقات ICE و EV را ارائه خواهد کرد، علیرغم برنامه ریزی قبلی برای فروش انحصاری Luxobarge با نیروی برق.

اشمولینگر استدلال کرد که پورشه می تواند سبد محصولات خود را با تقاضا تطبیق دهد:

ما قضاوت نمی‌کنیم، هر چه شما بخواهید برای ما خوب است و می‌توانیم از نظر فناوری تولید به خواسته‌های بازار پاسخ دهیم.»

اما شکاف آشکاری در این مجموعه وجود دارد. تولید نسل اول ماکان در اواسط سال 2026 با جایگزینی آن تا سال 2028 به پایان خواهد رسید. غیبت ICE Macan در حال حاضر در اروپا احساس می شود، جایی که این مدل سال گذشته به دلیل عدم رعایت مقررات جدید امنیت سایبری باید متوقف می شد.




عکس از: کریس پرکینز / Motor1

با حمایت گروه فولکس‌واگن، پورشه آنقدر قوی است که پس از اینکه ظهور خودروهای برقی بیش از حد برآورد شد، دوباره روی پای خود بازگردد. اما این تصویر بزرگتر است که اهمیت دارد، به ویژه با توجه به اینکه اتحادیه اروپا متعهد به حذف فروش خودروهای جدید با موتور احتراق داخلی از سال 2035 است. این دستور یکی از دلایل اصلی بسیاری از خودروسازان قدیمی است که به شدت خودروهای الکتریکی را تحت فشار قرار می دهند. علاوه بر این، مقررات سختگیرانه اتحادیه اروپا، شرکت ها را مجبور می کند تا خودروهای برقی بیشتری بفروشند تا آلایندگی ناوگان خود را کاهش دهند و از جریمه های سنگین اجتناب کنند.

در مجموع، خودروسازان خود را در بلاتکلیفی می‌بینند. وسایل نقلیه الکتریکی هنوز به اندازه خودروهای بنزینی سودآور یا محبوب نیستند، اما از منظر نظارتی همچنان یک ضرورت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *