پنسکه همکاری پروتون برای کمپین هایپرکار پورشه – Sportscar365 را رد کرد

Fuoco سریعترین در قطع Nürburgring-pre-sportscar365

عکس: پورشه

تیم پنسکه پس از بحث و گفتگو در مورد مشارکت احتمالی بین دو سازمان که پورشه 963 را در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی FIA در سال آینده در شبکه نگه می دارد، در مسابقات پروتون شرکت نخواهد کرد.

آخرین پیشرفت از نظرات توماس لادنباخ، رئیس پورشه موتوراسپرت به مجله معتبر آلمانی Motorsport-Aktuell می‌آید، که هرگونه احتمال علاقه پنسکه به ورود WEC تمام فصل را از بین می‌برد.

لادنباخ به Motorsport-Aktuell گفت: «ما با راجر پنسکه توافق کرده‌ایم که دیگر این برنامه‌ها را دنبال نکنیم.

ما تمام سناریوها را برای کمک به راجر پنسکه بررسی کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که یک تیم خصوصی با مشارکت پنسکه می‌تواند به‌عنوان یک پورشه از در پشتی در نظر گرفته شود، در حالی که در عین حال آنچه را که ما به‌عنوان تیم کارخانه با هم در مسابقات قهرمانی جهان در سه سال گذشته به‌دست‌آورده‌ایم، به‌ویژه با هدف ورود به کارخانه در Le Mans، کمرنگ می‌کنیم.»

همانطور که قبلا توسط Sportscar365 گزارش شده بود، Penske به دنبال راه‌هایی برای اطمینان از باقی ماندن دو پورشه 963 در شبکه WEC بوده است، زیرا کارخانه پورشه از کلاس Hypercar خارج می‌شود، زیرا Porsche Penske Motorsport در حال حاضر از طریق عنوان قهرمانی IMSA GTP خود به‌طور خودکار به مسابقات 24 ساعته لمانز سال آینده دعوت می‌شود.

با این حال، همانطور که پیر فیون، رئیس ACO به Sportscar365 تأیید کرد، تنها در صورتی می‌توان از دعوت‌نامه استفاده کرد که سازنده حداقل الزامات WEC برای هایپرکارهای دو خودرویی در مسابقات قهرمانی جهان را برآورده کند.

جاناتان دیوگوید، رئیس پنسکه ریسینگ، ورود “مستقل” پنسکه در WEC برای Sportscar365 در آخر هفته بحرین را رد کرد، اگرچه مذاکرات بین پنسکه و رئیس تیم پروتون، کریستین رید درباره همکاری احتمالی که نیاز تیم خصوصی آلمانی به منابع اضافی برای عرضه دو خودرو را برآورده می‌کرد، ادامه داشت.

با این حال، اکنون به نظر می رسد که تیم راید در حال حاضر به تنهایی در هنگام تأمین بودجه لازم برای گسترش به برنامه دو اتومبیل برای ورود به کلاس برتر است، بدون اینکه مشتری دیگری در خط لوله قرار گیرد زیرا آخرین مهلت ارسال درخواست ها پنجشنبه آینده بسته می شود.

انتظار می‌رود WEC لیست ورودی‌های سال 2026 را در اوایل دسامبر منتشر کند، که به طور رسمی تأیید می‌کند که آیا دعوت‌نامه خودکار پورشه پنسکه می‌تواند در کلاسیک استقامت فرانسوی سال آینده مورد استفاده قرار گیرد یا خیر.



جان داگیس بنیانگذار و سردبیر Sportscar365 است. داگیس هشت سال را به عنوان خبرنگار موتوراسپورت برای FOXSports.com و SPEED Channel گذراند و در بسیاری از نشریات موتوراسپورت دیگر در سراسر جهان مشارکت داشته است. با جان تماس بگیرید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *