عکس: جولین دلفوس/DPPI
دوریان بوکولاچی پس از گذراندن فصل 2025 به عنوان راننده منتخب پورشه موتور اسپورت آسیا پاسیفیک، خود را یک راننده “کامل تر” توصیف کرده است و ارزش رقابت در مسابقات قهرمانی متعدد با تیم های مختلف را برجسته می کند.
امسال، راننده فرانسوی روی فرمان یک پورشه 911 GT3 R در طیف گستردهای از سریها رقابت کرد، بهویژه در مسابقات جهانی چالش GT آسیا که توسط AWS برای مسابقه جهانی فانتوم و سری استقامت نوربرگ رینگ برای فالکن موتور اسپورت طراحی شده است.
او همچنین در سوزوکا 1000 کیلومتر و جام جهانی FIA GT در ماکائو، همچنین با فانتوم گلوبال، و همچنین یکبار حضور در GTWC استرالیا در جزیره فیلیپ در SUPER GT و سوپر سری تایلند، هر دو در سپانگ حضور داشت.
در نتیجه عملکردهای خود در سال جاری، بوکولاچی آخر هفته گذشته توسط سازنده آلمانی به عنوان راننده قراردادی پورشه برای فصل 2026 انتخاب شد و انزو ترولی جای او را به عنوان راننده منتخب جدید PMAP گرفت.
بوکولاچی به Sportscar365 گفت: «سال فوقالعادهای بود. در مقایسه با سال گذشته، مسابقات بیشتری راندهام، تجربه بیشتری کسب کردم، برای تیمهای مختلف رانندگی کردم، روشهای مختلف کار را شناختم و از هر کدام امتیاز مثبت گرفتم.
نکات برجسته زیادی وجود داشت: اولین مسابقه NLS که من برنده شدم، اولین بار در Nürburgring 24 و پکن (دور پایانی فصل GTWC آسیا) زیرا ما برای قهرمانی می جنگیدیم و هر کاری از دستمان بر می آمد انجام می دادیم تا آن را ببریم.
با وجود اینکه ما آن را نبردیم، من در مسابقه دوم اول شدم و در آن مرحله با یک امتیاز قهرمانی را به دست آوردیم.
“به عنوان یک راننده، من در طول سال رشد کرده ام، همچنین با کمک پورشه موتور اسپورت آسیا پاسیفیک، ساشا (ماسن، مربی جوان پورشه) و الکس (Gibot، مدیر عامل PMAP). امسال راننده کامل تری هستم.”
بوکولاچی همچنین این شانس را داشت که پورشه 963 را برای اولین بار در آزمون تازه کار قهرمانی استقامت جهانی FIA پس از فصل در بحرین آزمایش کند و 35 دور پشت فرمان خودروی مسابقه پروتون شماره 99 را پشت سر گذاشت.
بوکولاچی به یاد می آورد: «راستش، شگفت انگیز بود. چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد ماشین، در مورد فرمان، نحوه صرفه جویی در انرژی وجود دارد… واقعاً این احساس را به شما می دهد که وارد یک دسته حرفه ای کامل با رانندگان باتجربه می شوید.
“این خودرو آسان نیست زیرا ABS ندارد، که احساس را حتی دشوارتر می کند. شما باید به نیروی رو به پایین عادت کنید و در بحرین باید از لاستیک ها محافظت کنید زیرا فرسودگی زیادی وجود دارد.”
بوکولاچی اضافه کرد که اولین دویدن در 963 چیزی بود که او از ابتدای فصل به دنبال آن بود.
“راستش، در ذهنم می خواستم این کار را امسال انجام دهم و این اتفاق افتاد!” او گفت. “گاهی اوقات در ورزش موتوری بیشتر از آنچه برنامه ریزی شده بود طول می کشد، اما این بار همه چیز خوب پیش رفت.
“وقتی برای اولین بار متوجه این موضوع شدم، بسیار خوشحال شدم.”
برنامه مسابقه بوکولاچی برای سال 2026 هنوز به طور کامل تعریف نشده است، اما احتمالاً شامل کمپین های متعددی در پشت فرمان ماشین آلات پورشه GT3 می شود.
او آخر هفته آینده در افتتاحیه سری لمانز آسیا در سپانگ برای فانتوم گلوبال رقابت خواهد کرد و ماشین شماره 41 تیم را با آندریا آناترا و سایمون برچ به اشتراک خواهد گذاشت.

