خودروهای سوپر اسپرت تویوتا و لکسوس امروز معرفی شدند: پخش زنده را تماشا کنید
به ندرت پیش می آید که یک خودروساز دو خودرو را در یک روز روانه بازار کند. نمایش های رسمی معمولاً در روزهای مختلف انجام می شود تا یک وسیله نقلیه توجه را از دیگری نبرد. اما تویوتا با معرفی دو ابرخودرو در یک رویداد، کتاب قوانین را از پنجره بیرون می اندازد. همانطور که اگر این به اندازه کافی هیجان انگیز نبود، یک وسیله نقلیه سوم محدود به مسیر مسابقه نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. خوشبختانه، همه ما این فرصت را داریم که اولین نمایش سه گانه را در حین باز شدن آن تماشا کنیم.
تویوتا یک پخش زنده راه اندازی کرده است تا “مدل های اسپرت کاملا جدید” خود را به نمایش بگذارد. نیم ساعت طول می کشد اما یک مشکل کوچک وجود دارد. از آنجایی که رونمایی از ساعت 11 صبح به وقت ژاپن در 5 دسامبر آغاز می شود، اروپایی ها باید خیلی زود، ساعت 2 بامداد به وقت گرینویچ یا 3 بامداد به وقت CET از خواب بیدار شوند. تماشای آن در ایالات متحده چندان دردسرساز نخواهد بود. این اقدام امشب، 4 دسامبر، ساعت 9 شب به وقت شرقی آغاز می شود.
پس چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟ GR GT تویوتا و نسخه تولیدی لکسوس اسپرت کانسپت با یک خودروی مسابقه ای GT3 از Gazoo Racing روی صحنه خواهند پیوست. اعتقاد بر این است که هر سه از یک موتور V-8 جدید توسعه یافته استفاده می کنند، موتوری که تاکاشی اوهارا، رئیس پیشرانه تویوتا در نمایشگاه تحرک ژاپن در ماه اکتبر اعلام کرد.
V8 بخشی از خانواده جدید موتورهای بنزینی مدولار است که شامل یک جفت موتور چهار سیلندر با حجم های 1.5 و 2.0 لیتر نیز می شود. اوهارا گفت که آسیاب هشت سیلندر ارتباط ضعیفی با آسیاب چهار دیگ دارد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. گفته می شود این خودرو دارای سیستم توربو دوقلو خواهد بود و ممکن است بخشی از یک پیشرانه هیبریدی باشد.
GR GT
” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/>
عکس از: تویوتا
عکس از: گودوود
لکسوس اسپرت کانسپت آگوست گذشته پوشش خود را از دست داد و بعید به نظر میرسد که تغییرات زیادی برای نسخه تولیدی این خودرو ایجاد کند. از آنجایی که تنها چند ماه بین کانسپت و مدل جاده فاصله وجود دارد، هر دو باید از یک منبع واحد ساخته شوند. به عنوان مثال، تیزر منتشر شده در این هفته نشان می دهد که طراحی چراغ های عقب تقریباً یکسان خواهد بود.
جالب است که ببینیم این خودروها در نهایت به چه نام و نشانی می رسند. انتظار میرود نسخه تویوتا با نام مستعار “GR GT” شناخته شود، اما با یک پیچ: ممکن است نشان تویوتا نداشته باشد، زیرا این شرکت اخیراً اعلام کرده است که Gazoo Racing را به یک برند جداگانه تقسیم میکند.
29
منبع: لکسوس
در مورد لکسوس، صرفاً “اسپرت” نامیدن آن خیلی کلی خواهد بود. گزارش های قبلی حاکی از آن بود که ممکن است از پلاک “LFR” استفاده شود، اما این مورد هرگز تایید نشد. برای مدت طولانی شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه تنها یک خودرو به نام لکسوس LFR بدون همراه تویوتا وجود خواهد داشت. با این حال، اکنون میتوانیم با قاطعیت بگوییم که هر برند برای کمپین GT3 Gazoo Racing برای جایگزینی RC F GT3، سوپراسپرت خود و همچنین یک خودروی مسابقهای دریافت خواهد کرد.
ما شرط می بندیم که هر دو خودروی خیابانی به راحتی بیش از 100000 دلار قیمت داشته باشند. ما به یاد داریم که نمونه اولیه GR GT را در مقایسه با نسل قبلی مرسدس-AMG GT دیدیم، بنابراین تویوتا به وضوح هدف خود را بالا می برد. به عنوان مرجع، شما نمی توانید نسل فعلی AMG GT با V8 را با قیمت کمتر از 139,400 دلار خریداری کنید، در حالی که قیمت V8 هیبریدی از 203,450 دلار شروع می شود. مدل های جدید تویوتا و لکسوس می توانند جایی بین دو کوپه آفلترباخ باشند.
پس از اولین نمایش امشب، ممکن است هر دو خودروی قانونی جاده را در ماه آینده در سالن خودرو توکیو 2026 ببینیم قبل از اینکه در اواخر سال به فروش برسند.