لکسوس LFA اصلی به نسخه ابرخودروی یک فیلم کالت تبدیل شده است.
مورد ستایش برخی (معمولاً کسانی که واقعاً آن را رانندگی کرده اند) و تا حد زیادی توسط دیگران (تقریباً همه افراد دیگر) سوء تفاهم شده است، سال ها تبلیغات اینترنتی برای علاقه مندان به اتومبیل طول کشید تا در نهایت از زوزه متمایز موتور V-10 آن و ساخت فیبر کربن پیشرفته آن قدردانی کنند. فقط 500 قطعه ساخته شد. پس اگر تا به حال یکی را دیده اید خود را خوش شانس بدانید. اگر قبلاً مدتی را پشت فرمان گذرانده باشید، حتی خوش شانس تر هستید.
اکنون، پس از 15 سال، LFA بازگشته است – شاید. لکسوس شب گذشته از کانسپت جدید LFA رونمایی کرد، اما این کانسپت الکتریکی است. اینکه بگوییم پسرعموی مکانیکی آن، تویوتا GR GT با موتور V8، کمی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، دست کم گرفتن است. به نظر می رسد این مفهوم جدید LFA به همان اندازه اصلی اشتباه گرفته شده است. شاید حتی بیشتر.
و حتی به عنوان کسی که اکنون در حال انتشار یک نشریه در مورد وسایل نقلیه الکتریکی استمن می ترسم. مانند یک فراری تستاروسا که به یک وسیله نقلیه الکتریکی تبدیل شده است، تعویض آن موتور با یک بسته باتری در حد توهین است. آیا واقعاً این همان چیزی است که یک مشتری بالقوه مشتاق رده بالا می خواهد؟
15
منبع: لکسوس
اما من این را استدلال می کنم: می تواند باشد. اگر تویوتا می تواند یک LFA الکتریکی واقعا خوب بسازد – واقعاً به طرز متقاعدکننده ای خوب – پس باید آن را دنبال کند. و شاید این خودروساز واقعاً بتواند یک خودروی الکتریکی عالی با عملکرد فوق العاده تولید کند.
اجازه بدهید توضیح دهم که از کجا آمده ام. حتی برای من اهمیت دادن به ابرخودروهای برقی سخت است. چرا من باید؟ چرا کسی باید؟ اکنون می توانید یک ولوو هاچ بک برقی بخرید این بدان معناست که می تواند در 3.4 ثانیه از 0 تا 60 مایل در ساعت شتاب بگیرد. دندههای قدیمی از اعتراف آن متنفرند، اما خودروهای الکتریکی الگوی سرعت خط مستقیم را دوباره تعریف کردهاند، بنابراین هر کیا یا شورلت برقی، ابرخودروهایی را که من در کودکی تحسین میکردم شرمنده میکند.
اما حق با میت ریماک است. خودروهای برقی، معدود سوپراسپرت های موجود در بازار، همان را ارائه نمی دهند تجربه کنید این چیزی است که خودروهای سوپر اسپرت بنزینی ارائه می دهند. صدای یک موتور، احساس یکپارچگی با دستگاه شما، هندلینگ استثنایی بدون بار باتری – وسایل نقلیه الکتریکی هنوز به این امر نرسیده اند. و شاید هنوز لازم نباشد. از منظر اجتماعی، ما به گزینه های عالی و مقرون به صرفه تری با آلایندگی صفر برای مردم نیاز داریم، نه بیشتر به اسباب بازی های برقی شش رقمی. به همین دلیل است که جاذبه شفاف، به همان اندازه که چشمگیر است، من را کمی سرد می کند.
تویوتا کرولای الکتریکی دستاوردی بسیار تاثیرگذارتر و معنادارتر از یک ابرخودروی الکتریکی است. اما من همچنین اعتراف می کنم که در حرفه طولانی مدتم که خودروهای بنزینی را پوشش می دادم به این موضوع رسیدم InsideEVsمن هرگز یک مرد سوپراسپرت بزرگ نبودم. من با چند نفر بازی کردم و آنها خوب هستند اما در نهایت زودگذر.
با این حال، لکسوس LFA متفاوت بود. من یک بار رانندگی کردم، یک دهه پیش– یک ماشین مشتری که توسط یک دوست مشترک در آستین خریداری شده است. و این تجربه ای بود که هرگز فراموش نمی کنم.

پکیج لکسوس LFA نوربرگ رینگ
عکس از: لکسوس
آنچه را که فکر می کنید در مورد LFA اصلی می دانید را فراموش کنید. فراری خیلی بیشتر از تویوتا بود. این V-10 بهترین و فراموش نشدنی ترین زوزه موتوری را داشت که تا به حال تجربه کرده ام. فضای داخلی برای این خودرو بسیار منحصر به فرد است. هندلینگ بسیار تهاجمی تر از آن چیزی است که شما انتظار دارید، مهارت پاداش دهنده است و هرگز احمق ها را رنج نمی دهد. گیربکس تک کلاچه متوالی برای اتومبیل های مسابقه ای مناسب است. حتی یک سفر جاده ای به سرعت نشان می دهد که چرا این وضعیت اینگونه است در آن زمان رکورد دور نوربرگ رینگ را شکست.
اوه، و مردم در هنگام رانندگی به گونه ای خیره می شوند که وقتی در لامبورگینی هستید خیره می شوند. شما در این کار شبیه بتمن هستید. و شما هم مثل او احساس می کنید.
در خود تویوتا، LFA یک ماشین خاص است – بیش از آن چیزی که بیشتر مردم تصور می کنند. آکیو تویودا، رئیس ژاپنی، چندی پس از آن که مدیرعامل شرکت شد و مصمم بود که چهره بژ و بی رنگ خود را از بین ببرد، این کار را انجام داد. او و سایر رانندگان برتر تویوتا در توسعه ماشین نقش داشتند، از جمله مربی تویودا، هیرومو ناروسه. متأسفانه، «راننده اصلی» اصلی شرکت. در حین آزمایش LFA در نوربرگ رینگ جان باختاما میراث آن را می توان در مدل های بی شماری از تویوتا و لکسوس که از آن زمان تولید شده اند، احساس کرد.

به همین دلیل است که من به اندازه هر کسی متعجب هستم که لکسوس نام LFA را به یک مفهوم خودروی اسپرت EV قدیمی میدهد. گذشته از همه اینها، تویوتا از لحاظ تاریخی، الکتروشکیکترین خودروساز بزرگ بوده است و ترجیح میدهد بیشتر بر روی خودروهای هیبریدی و هیدروژنی تمرکز کند تا اینکه متعهد به آیندهای تمام الکتریکی باشد. اما به نظر می رسد که اخیراً در تویوتا گرایش به سمت خودروهای الکتریکی در حال تغییر است. خودروهای الکتریکی جدید به زودی وارد بازار آمریکا خواهند شد و تا کنون به نظر می رسد که چشمگیر بوده اند. این شرکت میداند که باید با فراگیرتر شدن خودروهای الکتریکی در اروپا و چین رقابت کند. و می داند که باید آن را جبران کند سال ها وعده در مورد باتری های حالت جامد.
من دارم نمونه های اولیه برقی در ژاپن با صدای موتور LFA V-10 شبیه سازی شده و گیربکس دستی شبیه سازی شده واقعی، کامل با پدال کلاچ و اهرم دنده. به من اعتماد کنید، آنها بهتر از آنچه فکر می کنید هستند. به نظر می رسد افرادی که تویوتا با آنها صحبت کردم فکر می کنند که اگر حتی بدبین ترین سازنده خودروهای برقی جهان مجبور به ساخت خودروهای برقی باشد، پس این خودروها حداقل باید جذاب و سرگرم کننده برای رانندگی باشند. شما مجاز به جاروبرقی نیستید.

عکس از: لکسوس
اگر منصف باشیم، این مفهوم LFA نمی تواند به چیزی منجر شود. من هنوز منتظرم این قطعا یک چیز MR2 الکتریکی نیست سالهاست که این روند رو به افزایش بوده است و تویوتا قبلاً وعدههای خودروهای الکتریکی را زیر پا گذاشته است.
اما اگر تویوتا اکنون به دنبال چیزی باشد چه؟ شاید این LFA جدید با باتری بتواند کاری را انجام دهد که هیچ ابرخودروی الکتریکی قبلاً انجام نداده است: متقاعد کننده باشد. اگر شرکت خودروسازی که ادعا می کند متعهد به اطمینان از لذت بردن ماشین ها برای همیشه است، مایل است این نام را به یک وسیله نقلیه الکتریکی بدهد، شاید واقعاً چیز خاصی باشد.
انتقالی که قبلاً هرگز آن را تجربه نکرده بودیم. وزن کمتر به لطف باتری های جدید. چندین صدای موتور شبیه سازی شده قابل انتخاب احتمالاً آن چیزی نخواهد بود که گیربکس ها می خواهند، اما این همان چیزی است که تویوتا اکنون GR GT را برای آن دارد. (بهعلاوه، این افراد به هر حال هرگز این خودروها را نمیخرند.) شاید این شرکت بتواند خودروی الکتریکی بسازد که علاقهمندان واقعاً میخواهند و احساس نمیکنند که تحت فشار و به دلیل مقررات آلایندگی ساخته شده است.
حتی به عنوان کسی که طرفدار EV است، حوصله بسیاری از سوپراسپرت های برقی را ندارد و از اینکه LFA ممکن است الکتریکی شود، گیج شده است، می گویم تویوتا باید آن را دنبال کند. اگه ماشین خوبه اگر بتواند قلب و ذهن وسایل نقلیه برقی را به دست آورد و آن را به تجربه ای واقعا خاطره انگیز و منحصر به فرد تبدیل کند.
LFA اصلی اینگونه بود. اگر این چیز واقعاً مطابق با نام خود است، من می گویم، لعنتی چرا نه؟
