کالیفرنیا از وزارت حمل و نقل ایالات متحده و اداره ایمنی حمل و نقل موتور فدرال به دلیل عدم پرداخت 33 میلیون دلار در اختلاف بر سر اجرای قوانین مهارت زبان انگلیسی (ELP) برای رانندگان کامیون شکایت کرده است.
“هیچ الزام فدرالی وجود ندارد که مهارت انگلیسی از طریق بررسی های کنار جاده نشان داده شود.” کالیفرنیا در دادخواست خود نوشت در 12 دسامبر در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در کالیفرنیای شمالی ثبت شد.
کالیفرنیا گفت سیاست های ELP آن با مقررات فدرال فعلی سازگار است و FMCSA طرح ایمنی خودروهای تجاری خود را در اوایل سال 2025 تصویب کرد که شامل مروری بر برنامه گواهینامه رانندگی تجاری آن است.
شکایت مالی فدرال ساعاتی پس از آن مطرح شد که شان دافی، وزیر DOT، فرماندار گاوین نیوسام را در مورد اجرای ELP در ایالت در یک کنفرانس مطبوعاتی مورد انتقاد قرار داد، جایی که او همچنین تهدید کرد که نیویورک را به اقدام اجرایی به دلیل سیاست CDL غیرمسکونی آن خواهد برد.
در آوریل، دافی دستورالعمل های دولت اوباما لغو شده است آنها به بازرسان یادآوری می کنند که آنها ملزم به حذف رانندگان کامیون از خدمت برای تخلفات ELP نیستند. چند هفته بعد، او دستورالعمل جدیدی در مورد اجرای الزامات ELP صادر کرد و اتحاد ایمنی وسایل نقلیه تجاری هیئت مدیره خود را اعلام کرد. به افزودن ELP رأی داد معیارهای خارج از خدمت خود را برآورده می کند. با وجود این اقدامات، کالیفرنیا گفت که کد مقررات فدرال (CFR) هنوز اصلاح نشده است تا منعکس کننده هیچ تغییری باشد.
کالیفرنیا اظهار داشت که آزمون جاده ای خودروهای تجاری هر متقاضی به زبان انگلیسی انجام می شود و یک ممتحن مهارت زبان را در آن زمان ارزیابی می کند. همچنین اشاره کرد که مقررات فدرال به ایالت ها مهلتی تا سه سال برای تصویب قوانین، مقررات یا استانداردهایی که الزامات جدید فدرال را منعکس می کنند، ارائه می دهد.
دافی برای اولین بار در ماه اوت به کالیفرنیا هشدار داد که ممکن است بودجه خود را به دلیل اجرای ELP از دست بدهد. او گفت که از اواخر ژوئن تا آگوست، تنها یک تخلف ELP از 34000 بازرسی وجود داشت که منجر به حداقل یک تخلف گزارش شده شد، و حداقل 23 راننده با تخلفات ELP در سایر ایالت ها بعداً در کالیفرنیا بازرسی شدند و اجازه ادامه فعالیت داده شدند.
جسی الیسون، مشاور ارشد FMCSA، در نامهای به کالیفرنیا در ماه اکتبر که تأیید میکرد در صورت عدم رعایت این ایالت، کمک مالی متوقف میشود، نوشت که تسلط به زبان انگلیسی استاندارد جدیدی نیست و الزام به رعایت همیشه وجود داشته است. او هر گونه پیشنهاد برای به تاخیر انداختن انطباق را به همین دلیل رد کرد.
این شکایت سه هفته پس از آن صورت می گیرد که کالیفرنیا، تحت فشار DOT، بیش از 17000 CDL صادر شده برای مهاجران را پس از تعیین اینکه هرگز نباید طبق قوانین ایالتی اعطا می شد، باطل کرد. علاوه بر DOT و FMCSA، دافی و مدیر FMCSA درک بارز به عنوان متهمان پرونده تشکیل شده توسط راب بانتا، دادستان کل کالیفرنیا، نام برده می شوند.
به طور جداگانه، انجمن حمل و نقل تگزاس در یک هشدار رسانه اجتماعی تأیید کرد که وزارت ایمنی عمومی تگزاس به طور فعال بررسی های ELP را در طول بازرسی های کنار جاده ای انجام می دهد و رانندگانی که استاندارد را رعایت نمی کنند “ممکن است فوراً از خدمات خارج شوند، صرف نظر از اینکه در خطوط ایالتی تردد می کنند یا فقط در تگزاس.”
