در پایان سال، فولکس واگن مشتاقانه منتظر سال پرمشغله 2026 است که توسط یک محصول تهاجمی قوی پشتیبانی می شود. مارتین ساندر، رئیس فروش این شرکت، میگوید ولفسبورگ برای «فعالیتهای راهاندازی بیسابقه در سراسر جهان» آماده میشود. این شامل بهروزرسانیهای مدلهای موجود و همچنین افزودنهای جدید به مجموعه گسترده این برند است.
در گفتگو با اخبار خودروساندر برنامه های فولکس واگن را برای عرضه ID به بازار تایید کرد. پولو با شروع قیمت نسبتاً جذاب 25000 یورو. سوپرمینی الکتریکی به زودی با نسخه سری ID عرضه خواهد شد. کانسپت کراس، اساساً همان پولو برقی که دوباره به عنوان یک SUV طراحی شده بود. این دو خودروی الکتریکی رابطه بین پولو امروزی و تی کراس را منعکس خواهند کرد که هر دو از موتورهای احتراق داخلی نیرو می گیرند.
فولکسواگن همچنین در حال آمادهسازی برای معرفی نسخههای جدید ID.3 و ID.4 است، اگرچه رئیس فروش مشخص نکرده که آیا اینها نسلهای کاملاً جدید هستند یا فیس لیفتهای مدلهای فعلی. بر اساس گزارش ها، این دو خودروی الکتریکی به جای انتقال به نسخه های کاملا جدید، به روز رسانی ها را دریافت خواهند کرد. به گفته کای گرونیتز، رئیس بخش توسعه، آنچه تایید شده است این است که هر دو خودرو از یک “زبان طراحی کاملاً جدید” استفاده خواهند کرد.
فراتر از طراحی جدید، ID.3 و ID.4 قرار است فضای داخلی بهبود یافته با مواد با کیفیت بالاتر و بازگشت را دریافت کنند. (برخی) دکمه های فیزیکی گرونیتز قبلاً این تغییرات را چیزی فراتر از جنبههای آرایشی توصیف کرده بود و به «پیشرفتهای زیادی در هزینه و عملکرد باتری» اشاره کرد. او حتی تا آنجا پیش رفت که قول “پیشرفت عظیم” را برای دوتایی برقی داد. عجیب است که هیچ اشاره ای به ID.5 نشده است، اگرچه ممکن است با شایعاتی مرتبط باشد مبنی بر اینکه این شاسی بلند سرحال راه دودو در سال 2027 خواهد رفت.
عکس از: فولکس واگن
چیزهای بیشتری در افق وجود دارد. ساندر اعلام کرد که فولکسواگن سال آینده یک خودروی برقی با موتور بنزینی افزایش برد را در چین عرضه خواهد کرد. اوایل سال جاری توسط ID معرفی شد. کانسپت Era با SAIC به عنوان یک SUV فول سایز سه ردیفه با برد ترکیبی بیش از 621 مایل (1000 کیلومتر) توسعه داده شد. در حالت برقی خالص باید بتواند تا 300 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.
دو خودروی الکتریکی سگمنت A مبتنی بر پلتفرم توسعهیافته محلی نیز در چین عرضه خواهند شد. اینها با شناسه تفاوت دارند. Every1 قرار است در سال 2027 به عنوان خودروی برقی سطح پایه فولکسواگن با قیمت اولیه حدود 20000 یورو وارد بازار اروپا شود.
ایالات متحده نیز نادیده گرفته نمی شود و وسایل نقلیه هیبریدی جدید در خط لوله قرار دارد. با این حال، ساندر اشاره کرد که خریداران آمریکایی همچنان تمایل دارند وسایل نقلیه با موتور احتراق خالص را ترجیح دهند.

18
منبع: فولکس واگن
به طور کلی، عجله محصولات به شدت به سمت وسایل نقلیه الکتریکی متمایل شده است، زیرا این برند آلمانی “به شدت معتقد است که آینده الکتریکی است.” با این حال، فولکسواگن اعتراف میکند که مدتی طول میکشد تا خودروهای الکتریکی به سودآوری مدلهای موتور احتراقی برسند. ساندر از تخمین اینکه چه زمانی حاشیه خودروهای برقی به سطح ICE خواهد رسید، خودداری کرد.
فشار الکتریکی با مدل های برنامه ریزی شده برای سال 2026 خاتمه نخواهد یافت. انتظار می رود یکی از مهم ترین اولین معرفی های این شرکت در پایان دهه با ورود گلف جدید باشد. مدل نسل نهم به طور انحصاری به عنوان یک خودروی الکتریکی فروخته می شود، اگرچه نسخه موتور احتراقی مانند پولو با موتور معمولی در تولید باقی خواهد ماند.
