عکس: آژانس MPS
سری لمانز اروپا فهرستی موقت برای ورود به فصل کامل 2026 منتشر کرده است که شامل رکورد 47 خودرو، سه خودرو بیشتر از کمپین امسال است.
همانطور که در روز چهارشنبه اعلام شد، لیست ورودی شامل 11 خودرو در بخش فقط LMP2، 12 در LMP2 Pro-Am، 10 خودرو در LMP3 و 14 در LMGT3 است که افزایش نسبت به امسال به دلیل دو خودروی LMP2 اضافی (در هر دو کلاس) و یک LMGT3 است.
ورودی های اضافی در زمینه all-Oreca 07 Gibson LMP2 از Vector Sport است که در حال گسترش است و شامل یک ماشین دوم با فشار به بخش Pro-Am و بازگشت Team Virage در زیر پرچم Rossa Racing by Virage با یک ماشین Pro-Am می شود.
علاوه بر این، قهرمان LMP2 امسال VDS Panis Racing در لیست نیست و به جای آن شرکت جدیدی به نام Forestier Racing by Panis ظاهر شده است. لویی روست دارای رتبه نقره ای تنها راننده تایید شده برای خودروی شماره 29 است.
لیست ورودی درایورهای متعددی را برای کلاس کلی و کلاس Pro-Am LMP2 تأیید می کند.
جیمی چادویک اولین راننده تایید شده برای ماشین اسپرت شماره 18 IDEC است که با حمایت Genesis Magma Racing وارد دومین فصل خود در ELMS می شود.
در خودروی خواهر شماره 28، در کنار جاب ون یوترت و پل لافارگ، ستاره اخیرا تایید شده مسابقات جهانی استقامت جنسیس، پل لوپ چاتین، بار دیگر حضور خواهد داشت.
United Autosports با گریفین پیبلز برای پیوستن به بن هانلی و گرگویر ساوسی در ماشین شماره 22 خود، جایگزین مانوئل مالدونادو شد، در حالی که اورکا شماره 21 Pro-Am، ترکیبی بدون تغییر از الیور جارویس، مارینو ساتو و دانیل اشنایدر را حفظ کرد.
تام بلومکویست به رقابت بین یوروپل نقل مکان می کند، جایی که به بیجوی گارگ و راننده دیگری می پیوندد تا در ماشین شماره 34 تایید شود، در حالی که تام دیلمن و نیک یلولی در کنار کوبا اسمیچوسکی در رتبه 43 باقی می مانند.
Jacob Abel، مسابقهدهنده سری NTT IndyCar، خودروی اسپرت Pro-Am Vector را در کنار پیترو فیتیپالدی و یک راننده تایید نشده دیگر رانندگی خواهد کرد.
استیون توماس تنها راننده تایید شده شماره 14 TDS Racing Oreca در Pro-Am است زیرا رقیب قدیمی IMSA WeatherTech SportsCar Championship LMP2 برای اولین فصل خود در ELMS آماده می شود.
راننده منتخب پورشه موتور اسپورت آسیا پاسیفیک، انزو ترولی، برای یک فصل کامل از رقابت های LMP2 با Algarve Pro Racing در Pro-Am No. 25 Oreca با ستاره های Peugeot WEC، Malthe Jakobsen و Michael Jensen تایید شده است.
الکس کوین از APR به ماشین Pro-Am شرکت Nielsen Racing نقل مکان کرد، همکاری ای که آخر هفته گذشته در افتتاحیه سری Le Mans آسیا آغاز شد.
ریچارد ورشور، راننده جوان مکلارن، پس از پنج فصل مسابقه دادن در فرمول 2 FIA با تیم Duqueine در Pro-Am در کنار جورجیو رودا و راننده سومی که نامش فاش نشده است، برای اولین بار وارد مسابقات اتومبیلرانی اسپورت خواهد شد.
چارلز میلسی که در Panis VDS با استبان ماسون و الیور گری بخشی از ترکیب عنوان امسال در Panis VDS بود، به همراه جورجیوس کولووس و فیلیپه فراگا به ورودی شماره 47 Pro-Am CLX Motorsport نقل مکان کرد.
خودروی جدید Rossa Racing by Virage دارای ترکیبی کاملا تایید شده متشکل از جان فالب، مانوئل اسپیریتو سانتو و ریک کوئن است که با این تیم از LMP3 بالا میرود.
در کلاس LMP3، این کلاس از 9 تویوتا Ligier JS P325 و یک تویوتا Duqueine D09 که توسط R-Ace GP هدایت می شود، تشکیل شده است.
الکساندر جاکوبی و برونو ریبیرو اولین رانندگان تایید شده برای شماره 17 CLX Motorsport Ligier هستند، با دو نفر از اعضای تیم برنده عنوان تیم در سال 2025، تئودور جنسن و آدرین کلوزمنیل که همراه با تیم به LMP2 صعود کردند.
ویراژ با لوئیس استرن و متئو کوئینتارلی برای شماره 8 لیگ خود قرارداد امضا کرده است، در حالی که مسابقات Inter Europol ترکیب فعلی خود را برای سری لمانز آسیایی الکس بوخانتسوف، هنری کوبایدس اولارته و چون تینگ چو تایید کرده است.
Douwe Dedecker از آن زمان به Eurointernational نقل مکان کرد، جایی که او به مت ریچارد بل پیوست، که پس از یک سال به ELMS بازگشت.
در مجموع شش برند در LMGT3 حضور دارند: مک لارن، کوروت، فراری، پورشه، مرسدس AMG و استون مارتین.
ورودیهای اضافی در مقایسه با گرید امسال از مسابقات کلاس بالا میآیند که یک پورشه 911 GT3 R با آدون گودموندسون بهعنوان تنها راننده تایید شده و یک Iron Lynx اضافی مرسدس-AMG GT3 Evo با پشتیبانی QMMF ارائه میکند.
عبدالله علی الخلیفی، ستاره سری لمانز آسیا، اولین راننده ای است که توسط Iron Lynx برای QMMF نامزد شده است.
Iron Dames در لیست ورودی قرار ندارد زیرا Proton Competition دو پورشه را با پرچم خود وارد می کند، مسابقه نجیب زاده ژاپنی “Bankcy” و آمریکایی متیو Kurzejewski اولین راننده های تایید شده برای هر خودرو هستند.
JMW Motorsport Ferrari نیز از لیست شرکت کنندگان حذف شده است.
پیر فیلون، رئیس ACO اظهار داشت: «فهرست ورودی برای سری لمانز اروپا 2026 بر سرزندگی برجسته قهرمانی و نقش اصلی آن در هرم مسابقات استقامتی تأکید دارد.
رکورد 47 وسیله نقلیه، نمایندگی قوی در همه دسته ها و ترکیبی متقاعد کننده از تیم های تثبیت شده و رقبای جدید بار دیگر بر ELMS به عنوان یک پلت فرم معیار برای عملکرد، رقابت و توسعه راننده تاکید می کند.
این سطح بالای تعهد تیم ها و سازندگان نشانه بارز جذابیت قهرمانی است و ما مشتاقانه منتظر فصل سخت و هیجان انگیز دیگری هستیم که در بارسلونا شروع می شود.
کمپین ELMS 2026 در تاریخ 12 آوریل در پیست بارسلونا-کاتالونیا آغاز می شود، با همان پیست که قرار است میزبان آزمون Prologue در 6-7 آوریل باشد.

