- اولین نسخه DB12 استون مارتین به عنوان یک نسخه واضح تر و قدرتمندتر از Super Tourer با 690 اسب بخار قدرت ، ترمزهای سرامیکی کربن و دینامیک بهبود یافته قبل از تحویل در سال 2026.
مشاهده پیشنهادات شخصی
استون مارتین DB12 S را معرفی کرده است ، نسخه عملکردی بیشتر از DB12 Grand Tourer خود. Aston Martin DB12 S قدرت اضافی ، تنظیم تعلیق اصلاح شده و پیشرفت های آیرودینامیکی را ارائه می دهد. این مدل به سنت “S” دیرینه این شرکت ادامه می دهد و قدرتمندترین مشتق در ترکیب خود را نشان می دهد ، عملی که به DB3 های 1953 باز می گردد.


در حالی که استون مارتین همچنان یک مارک طاقچه در هند است که به دلیل اتومبیل های اسپرت اختصاصی خود شناخته شده است ، DB12 S به تعداد محدودی دیگر از خریداران هندی جذاب خواهد بود.
چه پیشرفت های مکانیکی در Aston Martin DB12 S وجود دارد؟
DB12 S از یک نسخه به روز شده از موتور 4.0 لیتری توربوشارژ V8 استون مارتین استفاده می کند. این واحد اکنون برای تولید 690 اسب بخار و 800 نانومتر گشتاور تنظیم شده است. نتیجه زمان ادعا 0-100 کیلومتر در ساعت 3.4 ثانیه و حداکثر سرعت 325 کیلومتر در ساعت است.
تغییرات شامل کالیبراسیون انتقال یافته برای تغییرات سریعتر دنده است. این خودروساز می گوید که آنها اکنون 50 درصد سریعتر هستند و پاسخ دریچه گاز نیز بهبود یافته است. سیستم کنترل پرتاب نیز برای کشش بهتر و شتاب بهینه شده است.
سیستم اگزوز همچنین با یک تنظیم چهار دم مجدداً طراحی شده و تنظیم شده است تا صدای عمیق تری را ارائه دهد. خریداران می توانند اگزوز تیتانیوم را انتخاب کنند که 11.7 کیلوگرم سبک تر و کمی بلندتر با 1.5 دسی بل است که با هزینه اضافی همراه است.
استون مارتین DB12 S: مشخصات
مشخصات | db12 s |
---|---|
موتور | 4.0 لیتری دوقلو توربو V8 |
عمل | 690 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
گشتاور | 800 نانومتر در 3000-6000 دور در دقیقه |
0-100 کیلومتر در ساعت | 3.4 ثانیه |
حداکثر سرعت | 325 کیلومتر در ساعت |
انتقال | 8 سرعته اتوماتیک |
اگزوز کردن | فولاد ضد زنگ چهار / تیتانیوم اختیاری |
پیشروی | درایو عقب |
چه چیز دیگری در سخت افزار Aston Martin DB12 S تغییر کرده است؟
با توجه به افزایش عملکرد ، DB12 S چندین به روزرسانی مکانیکی دریافت می کند. مهندسان استون مارتین برای کنترل بهتر رول ، میراگرهای Bilstein DTX را مجدداً بازنویسی کرده اند ، در حالی که یک نوار ضد رول عقب محکم تر و هندسه تعلیق تجدید نظر شده چابکی را بهبود می بخشد.
این خودرو همچنین با ترمزهای سرامیکی کربن (CCB) و همچنین دیسک های جلوی 410 میلی متر و چرخ های عقب 360 میلی متر استاندارد شده است و باعث کاهش جرم بدون فشار 27 کیلوگرم در مقایسه با ترمزهای سنتی فولادی می شود. این امر نه تنها باعث بهبود راحتی رانندگی می شود ، بلکه باعث بهبود قوام ترمز در هنگام رانندگی با کارایی بالا می شود.
یک سیستم کنترل ترمز گوشه جدید (CBC) در سیستم های پایداری الکترونیکی و کشش وسیله نقلیه ادغام شده است. این به حفظ ثبات در حین ترمز دنباله و گوشه محکم کمک می کند.

طراحی و تفاوت های آیرودینامیکی استون مارتین DB12 S چیست؟
DB12 S همان شبح اصلی را به عنوان مدل استاندارد حفظ می کند ، اما اصلاحات ظریف را به آیرودینامیک و طراحی اضافه می کند.
- یک تقسیم کننده جلو دو تکه و شکاف های جدید در هود باعث خنک شدن می شود و نیروی کمتری را ایجاد می کند.
- دامن های جانبی سیاه براق و نمادهای ظریف “S” باعث تضاد و عرض بصری می شوند.
- در قسمت عقب ، یک اسپویلر ثابت و دیفیوزر گسترده تر ، اگزوزهای چهار انباشته را در خود جای داده و ثبات را در سرعت بالا بهبود می بخشد.
این موارد اضافی ضمن حفظ ظرافت کم ارزش که معمولی از زبان طراحی استون مارتین است ، به خودرو ظاهری هدفمند تر می دهد.
فضای داخلی استون مارتین DB12 چه احساسی دارد؟
فضای داخلی DB12 S چیدمان مدل استاندارد را حفظ می کند ، اما لهجه های متمایز را برای جدا کردن آن از نسخه برتر خط اضافه می کند. کنترلر حالت درایو یک آنودایز قرمز دارد که در کمربند صندلی ، دوخت و گلدوزی پیشرو منعکس می شود.
از ویژگی های استاندارد می توان به صندلی های 16 طرفه Sport Plus با صندلی های عملکرد فیبر کربن اختیاری برای کاهش وزن اشاره کرد. سه موضوع کابین ارائه می شود: شتاب ، الهام بخش S (نیمه آنیلین + آلکانتارا) و الهام بخش S (چرم کامل نیمه آنیلین) ، که هر کدام دارای “S” شاه ماهی “S” و alcantara هستند.
وسایل اضافی اختیاری شامل یک فرمان و صندلی های گرم شده با سیم و صندلی های صندلی با استفاده از Alcantara با استفاده از استون مارتین بال های برجسته و مبهم است که اولین بار برای این برند است.

آیا استون مارتین DB12 به هند خواهد آمد؟
DB12 S به عنوان کوپه و یک ولنته (قابل تبدیل) ارائه می شود. انتظار می رود تحویل های جهانی در اوایل سال 2026 آغاز شود.
قیمت هنوز اعلام نشده است ، اما انتظار می رود در بازار هند حق بیمه ای را نسبت به DB12 استاندارد دریافت کند ، که در حال حاضر حدود 500 دلار هزینه دارد ₹5 کرور (نمایشگاه سابق). برای علاقه مندان به هند ، DB12 S احتمالاً هنگام راه اندازی یک دید نادر باقی می ماند.
اتومبیل های آینده در هند 2025 و بهترین SUV های هند را بررسی کنید.
تاریخ انتشار اول: 09 اکتبر ، 2025 2:43 PM IST