افزودن یک موتور بنزینی به خودرویی که قبلاً فقط به عنوان خودروی برقی فروخته می شد، عموماً توسط علاقه مندان به عنوان خبر خوبی تلقی می شود. یک نشان نیلوفر آبی اضافه کنید و نابداران به ناچار در مورد آن صحبت خواهند کرد. با این حال، هنگامی که پایه یک SUV بزرگ و سنگین است، هیجان ناگهان از بین می رود. با این وجود، این Eletre به چند دلیل جالب است.
نه تنها اولین پلاگین هیبریدی این برند است، بلکه نام غیرمنتظره ای نیز دارد: برای من. این نامی است که معمولاً از خودرویی که توسط یکی دیگر از برندهای جیلی به نام اسمارت فروخته می شود انتظار دارید. مسلماً این شرکت چینی فقط نیمی از اسمارت را در اختیار دارد و نیمی دیگر متعلق به مرسدس است. این Eltre که تغییر نام یافته است در اوایل به عنوان بخشی از فرآیند همسان سازی از طریق وزارت صنعت و فناوری اطلاعات ظاهر می شود. تمام خودروهای جدید ارائه شده برای فروش در چین در وب سایت MIIT ظاهر می شوند.
طراحی ممکن است بلافاصله آشنا باشد، اما تنظیمات هیبریدی پلاگین جدید است. اکنون یک موتور بنزینی 2.0 لیتری توربوشارژ وجود دارد که مستقیماً چرخ ها را به حرکت در می آورد. جالب اینجاست که آسیاب چهار سیلندر می تواند به عنوان یک ژنراتور برای شارژ باتری نیز عمل کند. در این مورد، بسته اصلی 107 کیلووات ساعتی Eletre با یک واحد کوچکتر 70 کیلووات ساعتی جایگزین شده است.
همانطور که اگر Eltre تمام الکتریکی قبلاً مخالف رفتار کالین چپمن، بنیانگذار لوتوس نبود، “ساده کنید، سپس سبکی را اضافه کنید”، For Me همه چیز را پیچیده تر می کند. سند MIIT نشان می دهد که این شاسی بلند هیبریدی پلاگین در سنگین ترین شکل خود 5787 پوند (2625 کیلوگرم) وزن دارد. برای مقایسه: محدوده وزن مدل الکتریکی از 5654 پوند (2565 کیلوگرم) برای نسخه پایه تا 6051 پوند (2745 کیلوگرم) برای Eletre R متغیر است.
عکس از: MIIT
این موتور بنزینی 275 اسب بخار قدرت تولید می کند و با دو موتور الکتریکی کار می کند تا مجموع قدرت 952 اسب بخار را به دست آورد. شتاب 100 کیلومتر در ساعت 3.3 ثانیه است و تنها با باتری 420 کیلومتر را طی می کند. با این حال، این محدوده بر اساس چرخه تست CLTC با تحمل بیشتر چین است. این باتری تنها در هشت دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ می شود.
اولین نمایش رسمی برای ماه آینده برنامه ریزی شده است و لوتوس قصد دارد For Me را در خارج از چین بفروشد. باید دید که آیا نسخه اروپایی همان نام را حفظ خواهد کرد یا صرفاً به عنوان Eletre Hybrid یا مشابه به بازار عرضه خواهد شد. این شرکت قبلاً قول داده بود تا سال 2028 موتورهای گازسوز را حذف کند، اما رشد کندتر از حد انتظار خودروهای برقی منجر به تغییر نظر شده است.
ICE پس از این تاریخ باقی خواهد ماند، بنابراین تعجب آور نخواهد بود که سدان Emeya نیز درمان PHEV را دریافت کند. در همین حال، قبلاً تأیید شده است که خودروی اسپرت کوچکتر Emira موتور V-6 خود را با یک موتور الکتریکی برای نسخه هیبریدی پلاگین که در سال 2027 عرضه می شود ترکیب می کند.
چرا لوتوس این همه مشکلات را با خودروهای هیبریدی پلاگین و برقی دارد؟ زیرا امیرا نمی تواند تنها با گاز دوام بیاورد. یک خودروی اسپرت یک محصول خاص است و نمیتوان آن را به تعداد کافی برای حفظ تجارت فروخت. خودروهای SUV و سدان ضروری هستند، و در دنیای خودرویی که به شدت تحت تاثیر مقررات سختگیرانه آلایندگی است، برقی شدن اجتناب ناپذیر است.
لوتوس در بلاتکلیفی است زیرا این برند بریتانیایی شهرت خود را بر روی خودروهای کم حجم و بنزینی بنا کرده است. با این حال، اتکای تنها به Emira و انتظار پرداخت تمام قبوض توسط کوپه، کاملاً خودکشی خواهد بود.
تنوع بخشیدن به محدوده خودرو و به ناچار گسترش مجموعه پیشرانه به خودروهای هیبریدی و الکتریکی تنها راه روشن نگه داشتن چراغ ها است. بدون Emeya و Eletre، همراه با پشتیبانی جیلی، کسی که میداند لوتوس امروز کجا خواهد بود.
منبع:
وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT)

